וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק שלכם לא ישן טוב לאחרונה? זו ככל הנראה הסיבה

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 13:11

התינוק שלכם לא ישן טוב לאחרונה ואין לכם מושג מה השתנה? תאשימו את מזג האוויר. הפסיכולוגית ויועצת השינה יוליה טמיר מסבירה מה עושים

5 עובדות על תינוקות/מערכת וואלה! |News

אם החום הבלתי נסבל שהגיע אלינו באמצע אפריל לא מספיק מקשה עלינו, מתברר כי השינה של תינוקות, פעוטות וילדים מושפעת מאוד ממזג האוויר והורים רבים מדווחים בשבוע האחרון על בעיות שינה, התעוררויות רבות במהלך הלילה או קימה מוקדם בבוקר. למה זה קורה ומתי זה יפסק? שאלנו את יוליה טמיר, פסיכולוגית ויועצת שינה.

"ההסבר לכך הוא עונתי", קובעת טמיר. "בעונות המעבר ניתן להבחין בנטייה לתינוקות ולפעוטות להתעורר מאוד מוקדם ולישון שינה לא שקטה ופעילה עם הרבה קולות ותנועתיות לפנות בוקר". לדבריה של יוליה היא מקבלת כעת גל של פניות זהות על ילדים שכבר ישנים יפה ורצוף אבל מתעוררים מאוד מוקדם, או מתעוררים ובוכים.

"ההסבר הוא ככל הנראה שבעונה זו ישנו הפרש טמפרטורות משמעותי בין הערב (הבית עדיין חם) לבין הטמפרטורה שצונחת לפנות בוקר ב12-15 מעלות. כל זה בא יחד עם שינויים בלחות ובלחץ הברומטרי, שרב, אובך, יובש חריג שמאפיינים עונות מעבר, כמו עכשיו".

מתי שגרת השינה תחזור?

"ככל שהעונה תתייצב - ההתעוררויות המוקדמות והיקיצות הליליות אמורות להשתפר. ואת זה אני כותבת מנסיון רב שנים".

תינוק ישן. ShutterStock
מתי שגרת השינה תחזור? תינוק ישן/ShutterStock

מה אפשר לעשות?

"כעיקרון אין הרבה מה לעשות. כמובן מזגן או מאוורר יכולים לעזור, אבל אין שיטות פלא. כמו כן כדאי להלביש את התינוק בבגדים קלים ובבדים נושמים. אם אתם מרגישים שהעור של התינוק יבש או מגרד, מה שעלול גם כן להפריע לשינה תקינה, ניתן למרוח קרם לחות על הגוף".

טמיר הוסיפה כי התערבות מוגזמת של ההורים עלולה לייצר בעיה שינה מתמשכת. "צריך לשים לב שהתגובות של ההורים להתעוררויות בלילות השרב לא ייצרו איזו תלות בהם, או הרגל הרדמות לא עצמאית. ילד שמתעורר כבר מתוך הרגל וציפייה לקבל עזרים כלשהם מההורים בשביל להירדם מחדש, ימשיך לעשות זאת גם כשמזג האוויר יתייצב".

לכן, אם לילדכם יש כבר הרגלי שינה והרדמות עצמאית מבוססים, טמיר ממליצה על התערבות מינימלית. "אם מדובר בילד שנרדם עצמאית בדרך כלל והוא התעורר בגלל שינויי מזג האוויר, ההמלצה היא לא לעשות שום דבר מיוחד, עד שיירדם עצמאית בחזרה. אם הוא בוכה אפשר להיכנס אליו כל כמה דקות, ללטף קצת ולהרגיע, ואז לצאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully