רגע לפני שהקיץ כאן: 5 טיפים מוכחים לירידה מהירה במשקל

    אם החזרה לשגרת הבילויים בים בלבוש מינימלי מייצרת אצלכם יותר חרדה מהתרגשות - אתם ממש לא לבד. אחרי שנה של בטלה בהוראת הממשלה, רובנו לא ממש שלמים עם הגוף שלנו. אז הנה כמה דרכים לשפר את המראה - כמה שיותר מהר

    מערכת וואלה! בריאות
    זו היתה שנה של פחמימות. חלות קלועות (צילום: נמרוד סונדרס)

    ימי קורונה היו ימים לא פשוטים לרובם המוחלט של האנשים, אבל במובן מסוים הם גם היו סוג של מתנה לאלו מאיתנו שדווקא אוהבים לרבוץ בבית ללא מטרה ולא לעשות יותר מדי מהבוקר עד הערב. כעת נראה שהתקופה הזאת כמעט מאחורינו, מה שאומר שאין יותר תירוצים שימנעו מאיתנו להצטרף למפגשים חברתיים ומשפחתיים בחוף הים, באתרי הטיולים ובבריכות - וכפועל יוצא מכך גם לקלף מעצמנו שכבות של בגדים ולהראות לעולם מה בדיוק קרה לגוף שלנו בשנה האחרונה.

    עוד בוואלה!

    הכירו את ה"אנטי דיאטה" שהיא אולי בדיוק הדיאטה שאתם צריכים עכשיו

    לכתבה המלאה

    אז איך משילים את הקילוגרמים שצברנו בשנה הזאת כמה שיותר מהר ועם כמה שפחות מאמץ? ספוילר: זה כנראה לא אפשרי. לצערנו, אצלנו לא תמצאו את תרופת הקסם שתהפוך אתכם לרזים וחטובים תוך חודש. כל מה שנוכל להציע לכם בהקשר הזה זה להיצמד למשטר דיאטה שתוכלו לעמוד בו, להזיז את עצמכם כמה שיותר ולמלא את עגלת הקניות ביותר פירות וירקות ובפחות חטיפים וגבינות. אבל בדרך הזאת, בהחלט יש כמה עצות מעולות ומוכחות מדעית שיעזרו לשפר ולהאיץ את תהליך הירידה במשקל. הנה כמה מהמעניינות ביותר שריכזנו בשבילכם:

    1. תתחילו הכי חזק שלכם

    אתם בטח יודעים שכדי לרדת במשקל לא מספיק רק לצמצם את כמות הקלוריות שאתם צורכים, אלא חשוב גם להבין איך לשרוף הרבה מהן וכמה שיותר מהר. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת, כפי שעולה ממחקרים בתחום, היא אימונים אינטרוולים בעצימות גבוהה (Hiit) המשלבים מקטעים של ריצה מהירה והפוגות שיכולות לכלול שכיבות שמיכה, קפיצה בחבל, קפיצה בסקוואט ותרגילים נוספים.

    סקירה שניתחה 36 מחקרים בנושא ופורסמה בכתב העת British Journal of Sports Medicine קבעה כי מבין כל האימונים הנפוצים כיום, Hiit הוא האימון ששורף הכי הרבה קלוריות בזמן הקצר ביותר. ואם זה לא מספיק, במשך שעות רבות אחרי אימון כזה הגוף ממשיך לשרוף מספר לא מבוטל של קלוריות גם במנוחה.

    הקלוריות לא יפסיקו להישרף. אימון Hiit (צילום: ShutterStock)

    2. שימו את המזגן על קירור

    זו עדיין לא בדיוק העונה להפעיל את המזגן על מצב קירור, ובטח שלא על 16 מעלות. ואם תעשו את זה בעבודה אולי תזכו ללא מעט מבטי שנאה מהקולגות, אבל לפחות הגוף שלכם (אולי) יודה לכם על זה. חוקרים הולנדים מצאו במחקר מעניין כי חשיפה מתמשכת לטמפרטורות קרירות יכולה לתרום לשיפור הבריאות ואף לסייע לרדת במשקל מהר יותר. הסיבה לכך, ככל הנראה, היא שהגוף שלנו שורף שומן כדי לחמם את עצמו. אז תחליטו אתם אם אתם מעדיפים להזיע בריצה או לקפוא מתחת למזגן כדי להיפטר מהקילוגרמים העודפים.

    3. תמצאו את הדיאטה שתתאים לכם

    המטרה של כל דיאטה היא פשוטה - לגרום לנו לצרוך פחות קלוריות משאנחנו מוציאים. כדי לעשות את זה, פותחו לאורך השנים כל כך הרבה שיטות - שכל אחת בדרכה מבטיחה שאחרי שנים של אכזבות - היא זו שבאמת תצליח לגרום לכם להשיג את השינוי שאתם מייחלים לו.

    מצאו איזון שאתם יכולים לחיות איתו הרבה זמן. סלט קייל (צילום: ShutterStock)

    במחקר שפורסם בכתב העת של איגוד הרפואה האמריקני, ניסו לקבוע אחת ולתמיד מהי הדיאטה היעילה ביותר שבאמת תעזור לכמה שיותר אנשים לרדת במשקל - והתוצאות בהחלט היו מפתיעות. החוקרים גילו כי אין דיאטה אחת שתהיה יעילה בעבור כולם - וכי לכל אחד יש את התוכנית הספציפית שעובדת בשבילו. לדברי החוקרים, כדי למצוא את השיטה שטובה לכם, כדאי לשאול את עצמכם דבר אחד - האם המשטר הזה הוא כזה שתוכלו להתמיד בו לאורך זמן, או שבסופו של דבר תישברו ותוותרו עליו?

    4. שימו לב לשתיה שלכם

    כשאנחנו חושבים על דיאטה - אנחנו חושבים על הימנעות מממתקים, מאפים וארוחות שחיתות באמצע הלילה - אבל למעשה, להרגלי השתייה שלנו יש השפעה גדולה יותר על המשקל שלנו משאנחנו נוטים לשער.

    במחקר שעקב אחרי 5,000 אנשים עם משקל עודף במשך ארבע שנים, גילו כי אלו שהפסיקו לצרוך אלכוהול, השילו הרבה יותר קילוגרמים בממוצע מחבריהם למחקר שלא עשו זאת ובכל זאת נצמדו למשטר דיאטה. ובנוסף לאלכוהול, כדאי מאוד להפחית בצריכת כל משקה אחר שהוא לא מים. וכן, אנחנו מדברים גם על משקאות דיאטטיים שמכילים תוספים מלאכותיים שמזיקים לבריאות וגם יכולים להגביר את ההשתוקקות לדברים מתוקים.

    עוד מנהג קורונה שהגיע הזמן להיפרד ממנו. איימי שומר שותה יין מכוס ענקית (צילום: Giphy)

    5. תתמקדו במטרות קטנות ופשוטות

    כשאנחנו מציבים לעצמנו מטרה גדולה ודרמטית כמו זו שבכותרת, זה עלול להיות מבהיל, כל כך מבהיל, עד שאולי אפילו נרסק לעצמנו את כל המוטיבציה בגללו. זו הסיבה שכדאי לפרק את היעד הגדול והמאיים הזה לרשימה של משימות קטנות, שכל אחת מהן תהיה די פשוטה ליישום.

    חוקרים מהאוניברסיטאות אלבמה וברמינגהם מצאו כי אנשים שפירקו את תוכנית הדיאטה שלהם למטרות קטנות וברות ביצוע - וגם חגגו את הניצחונות הקטנים האלו שלהם בכל פעם שהצליחו לעמוד ביעדים שהציבו - ירדו במשקל מהר יותר מאחרים וגם הצליחו לשמר את ההצלחה הזאת לפרק זמן ארוך יותר.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully