וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטן של האישה הזו התנפחה כמו בלון. לא תאמינו למה

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 13:41

נפיחות בבטן היא תופעה מציקה וכואבת שלרוב נובעת מבעיות בעיכול. בסיפור הזה, דווקא יחסי מין אוראליים הם אלה שגרמו לבטן של צעירה בת 24 להתנפח כמו בלון

כאב בטן. ShutterStock
הבטן התנפחה ואף אחד לא ידע למה. אישה מחזיקה בבטנה/ShutterStock

במהלך כל השנים שאנחנו עובדות פה במדור שמענו סיפורים מאוד מוזרים שנבעו מקיום יחסי מין, אבל סיפור כזה טרם יצא לנו לקרוא. אישה בת 24 התייצבה במחלקת החירום באוניברסיטת סטנפורד, קליפורניה, לאחר שחוותה כאבי בטן וחזה קשים שנמשכו 6 שעות. הכאב שלה היה חד והתפשט לכל הבטן, וזה היה התסמין היחידי שהיא חוותה.

הרופאים שכבר ראו את האישה פעמיים - חצי שנה ושנה לפני, כשהגיעה עם אותה בעיה, לא מצאו משהו מיוחד. בבדיקת רנטגן שנערכה לה התוצאה תמיד הייתה זהה: אוויר התגלה בחלל הבטן (הצפק). מצב זה יכול להיגרם ממספר גורמים, החל מכיבים מחוררים ועד סרטן המעי. למרבה הצער הוא גם יכול לגרום לתסחיף אוויר שבתורו יכול להוביל למוות. זו הסיבה שהרופאים היו חייבים לברר מה גורם לאישה לחזור שוב ושוב לבית החולים.

כאמור, למרות בדיקות בשתי המקרים הקודמים, לא נמצאה סיבה למצב שלה, והאוויר נספג בהדרגה על ידי הרקמה, תהליך שלוקח לו כשבוע ימים, כתבו צוות החוקרים בכתב העת Journal of the Society of Laparoendoscopic Surgeons.

הפעם ההיסטוריה המינית של האישה נבדקה, והגורם להתנפחות הבטן קיבל הסבר: בן זוגה פשוט ניפח אותה כמו בלון. "המטופלת גילתה כי היא קיימה יחסי מין, במהלכה בן זוגה נשף בכוח אוויר לנרתיקה", הסביר הצוות, "היא נזכרה שהכאב התחיל ארבע שעות אחרי כל אירוע".

אישה אצל הגניקולוג והוא מסביר לה על השחלות. ShutterStock
לא כולם יודעים על החיבור בין איברי המין לבטן. אישה אצל הגניקולוג/ShutterStock

האישה הייתה במעקב ושוחררה לביתה לאחר שלא נמצא כל נזק. היא אומנם לא נפגעה, אבל מקרים אחרים הידועים לעולם הרפואה גרמו לנזק רפואי, ובמקרה אחד אישה אפילו מצאה את מותה.

"גירוי אוראלי של אברי המין הנשיים שקרוי Cunnilingus הוא פרקטיקה מינית נפוצה בכל רחבי העולם. במהלך פעילות כזו, נושפים אוויר בכוח לתוך הנרתיק דרך הפה מה שגורם לכמויות אויר גדולות להיכנס אליו", הצוות כתב בדוח.

"האוויר הזה יכול למצוא את דרכו לרחם, ולאחר הרחבת החצוצרות, הוא נכנס לתוך הבטן, ובכך נוצר פנאומופריטונאום - אוויר חופשי מחוץ למעי. לעיתים קרובות אין שום ידיעה לגבי הגישה הפתוחה בין הנרתיק לבטן, והצוות הרפואי ברוב המקרים לא מקבל את כל האינפורמציה שהוא צריך מהמטופלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully