וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 סיבות בריאות במיוחד לאכול חזרת

חזרת היא מסוג המאכלים שאוהבים נורא או ששונאים, ואנחנו ממש מקווים שאתם בצד שאוהב, כי מדובר בשורש בריא במיוחד שיכול לעשות עבורכם לא מעט טוב

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

רוב האנשים מכירים את החזרת רק מליל הסדר, אבל מדובר בשורש בריא במיוחד שכדאי לשלב בתפריט כל השנה. השורש החריף הזה הוא קרוב משפחה של הכרובית והברוקולי והוא שייך למשפחת המצליבים, שיתרונותיה הבריאותיים הם רבים, וכוללים אפילו מלחמה במחלת הסרטן. שורש החזרת גם מכיל כמות גבוהה של ויטמינים ומינרלים חיוניים כגון ויטמין B, אשלגן מגנזיום וברזל.

לכבוד היום הגדול של החזרת, הנטורופתית ענת אשר אספה עבורנו 6 יתרונות בריאותיים עצומים של המאכל החריף, וגם מתכון פשוט ובריא.

1. לטיפול בבעיות בדרכי הנשימה

אלרגיות אביב גורמות לכם לקנח את האף ללא הפסקה? החזרת עשויה לסייע לפתור זאת. הריח החזק של שורש החזרת מסייע לפתוח את הסינוסים ומקל על הנשימה. כשחותכים ומקלפים את שורש החזרת מתפרק כימיקל בשם סיניגרין, ואז מתפזר לאוויר שמן חריף הנקרא איזותיוציאנט שמתנדף במהירות. השמן הזה יוצר גירוי חזק באף או בעיניים, והוא מגרה גם את ריריות מערכת הנשימה.

חזרת. ShutterStock, ShutterStock
אתם לא מדמיינים, החריפות באמת מגיעה עד האף שלכם. חזרת/ShutterStock, ShutterStock

2. נגד דלקות בדרכי השתן

מי שמאס בחמוציות, ישמח לגלות ששורש החזרת עשיר בתכונות אנטי-בקטריאליות, בעיקר בזכות הסיניגרין מהסעיף הקודם, שהוא, כאמור, כימיקל החבוי בשורש החזרת ומשתחרר בזמן שהוא נחתך או מרוסק. כימיקל זה מעכב גדילת פטריות וחידקיים, מונע עצירת שתן ועוזר לטפל בדלקות בדרכי השתן. עוד יתרון בהקשר הזה לחזרת היא שמדובר במאכל משתן.

3. נגד עצירות

שורש החזרת מסייע לאלה שסובלים מבעיות במערכת העיכול, ובפסח, כידוע, מדובר ברוב אנשים שכן המצות מקשות על מערכת העיכול שלנו. האנזימים בחזרת מזרזים הפרשה של מיצי עיכול, ובכך מזרזים את תנועתיות המעיים.

4. לאיזון לחץ הדם

שורש החזרת מלא באשלגן, גורם חיוני ביותר לשיפור זרימת הדם והורדת לחץ הדם, לסובלים מבעיות של לחץ דם גבוה. בכף חזרת יש רק כ-10 קלוריות וכ-60 מ"ג אשלגן.

שורש חזרת. ShutterStock
מלא במינרלים וויטמינים. שורש חזרת/ShutterStock

5. נגד כאבים ודלקות בשרירים

כשמגרדים או חותכים את שורש החזרת יוצא ממנו שמן ארומטי חריף שאיתו ניתן לעסות את האזורים הכואבים עקב דלקת ובכך להקל על תחושות הלא נעימות. השמן הזה גם מטפל בזיהומים.

6. שפע של חומצה פולית

שורש החזרת עשיר בחומצה פולית - בכף חזרת יש כ-14 מק"ג חומצה פולית. מדובר במינרל שחיוני לנשים לפני כניסה להיריון ובמהלכו. משרד הבריאות ממליץ לנשים בגיל הפיריון לצרוך תוסף של 400 מק"ג חומצה פולית ליום.

מתכון לממרח חזרת ביתי מהיר, פשוט וסופר-בריא

חזרת בנוסח אסייתי. נמרוד סונדרס
חזרת ביתית/נמרוד סונדרס

מצרכים:
30 גרם שורש חזרת
2 כפות חומץ
שלושה סלקים מבושלים (אפשר להשתמש בכאלה שבושלו מראש במקום)
כפית מלח
כף רוטב מירין

הוראות הכנה:
חתכו את שורש החזרת וטחנו אותו במעבד מזון. שימו לב, אחרי החיתוך ייתכן שתרגישו צריבה בעיניים ובאף, כך שעדיף לעשות זאת עם חלון פתוח. הוסיפו למעבד המזון שתי כפות חומץ ואת הסלקים, המלח והמירין.

ממרח החזרת יכול להישמר במקרר עד לשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully