וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידית הקומקום ועוד מקומות בבית בהם יש יותר חיידקים מאשר על מושב האסלה שלכם

6.4.2021 / 0:35

מחקר חדש מצא כמה מקומות בבית ששכחתם לנקות וצברו יותר חיידקים מאשר מושב האסלה שלכם. מידית הקומקום לצרור המפתחות - אלו הדברים שמאוד כדאי לכם להעביר עליהם ניגוב בפעם הבאה שתנקו את הבית - או אתם יודעים מה? אולי אפילו עכשיו

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

פסח אמנם עבר, אבל יש עוד כמה דברים שרוב הסיכויים שלא היו ברשימת הניקיונות שלכם, וכדאי שתגיעו אליהם עם מטלית וחומר ניקוי בהקדם. תופתעו לשמוע, אבל המקומות הכי מזוהמים בבית הם לאו דווקא המזווה המבולגן שלכם ואפילו לא השירותים.

יש מקומות שהגישה אליהם נוחה והם ממש מתחת לאף שלכם, אבל איכשהו שכחתם שגם הם זקוקים לניגוב מדי פעם. בואו נתחיל במקום הכי מפוספס: הקומקום שלכם.

אישה מוזגת מים מקומקום חשמלי. goffkein.pro, ShutterStock
ידית הקומקום מזוהמת יותר מהאסלה. בהצלחה עם זה/ShutterStock, goffkein.pro

בדיילי מייל דווח שמחקר שנערך על 2,000 מבוגרים עבור חברת מוצרי הניקיון Microban 24 מצא כי ישנם מספר משטחים שנמצאים בשימוש רב אולם אנו שוכחים לנקות אותם..

החוקרים גילו כי על ידית של קומקום בבית טיפוסי יש יותר חיידקים מאשר על מושב אסלה ממוצע. המחקר מצא כי ידיות הקומקום מכילות כמויות גדולות של חיידק סטפילוקוק העלול לגרום במקרים קיצוניים לזיהומים בעור, הרעלת מזון ותסמונת הלם רעלי.

עוד בוואלה!

תיעוד מטריד: ככה נראה בית כשמנקים ממנו 21 שנות עישון

לכתבה המלאה

דגימות נוספות שנלקחו מפריטים יומיומיים מצאו חיידקים שעלולים להיות קטלניים כמעט על כל דבר, החל מברזי אמבטיה ושלטי הטלוויזיה ועד צרורות של מפתחות וידיות הדלת. גם בשלטים ובמפתחות נמצאו יותר חיידקים מאשר על מושבי האסלה, כאשר האזור המזוהם ביותר הוא דווקא ברז המטבח. בנוסף, המחקר מראה כי על מכסי פחי האשפה הביתיים נמצאו הרמות הגבוהות ביותר של חיידקי אי קולי קטלניים.

אשה מנקה ברז. ShutterStock
תנקו את הברזים שלכם, בעיקר במטבח/ShutterStock

מי שעמד בראש המחקר, ג'ונתן קוקס מאוניברסיטת אסטון בברמינגהם, אמר: "אני מקווה שבזכות המחקר הזה, אנשים יחשבו טוב יותר היכן וכיצד הם מנקים". הוא הסביר: "למרות שזה אולי נשמע מזעזע, זה לא כל כך מפתיע שמצאנו חיידקים על משטחים נפוצים אלה. כך למשל, זה שמצאנו חיידקים על ידית הקומקום בכמות גדולה יותר מאשר על מושב האסלה - זה אולי נשמע מפתיע בהתחלה, אבל אם תחשבו רגע מתי בפעם האחרונה ניקיתם את המקומות הלא פופולריים האלה, אולי זה פחות יפתיע אתכם. אני חושב שזה מאיר זרקור על האזורים הספציפיים שאולי אנחנו לא חושבים על לנקות באופן קבוע או בכלל".

המחקר בוצע לאחר שסקר שפורסם בבריטיניה מצא כי במהלך שבוע ממוצע, מבוגרים משקיעים 90 דקות בניקיון ביתם, כשכמעט חצי מהנשאלים הודו שהזמן שהם מקדישים לניקיון התארך בכמעט 45 דקות נוספות מאז תחילת מגיפת הקורונה.

על אף זמן הניקיונות הרב, 1 מתוך 10 הודו שמעולם לא ניקו את ידית דלת הכניסה שלהם ו-7 אחוזים נוספים מעולם לא העבירו מגבון על ידיות הדלתות הפנימיות שלהם. 13 אחוזים מהנשאלים מעולם לא ניקו את שלטי הטלוויזיה והמזגן, 5 אחוזים מהנשאלים מעולם לא ניקו את מעקה המדרגות בביתם ו-11 אחוזים מהנשאלים מעולם לא ניקו את הטלפונים הניידים שלהם.

תגידו את האמת: מתי בפעם האחרונה ניגבתם את ידית הקומקום?

כל יום אני מנקה אותה
אני עושה את זה קבוע ביום הניקיונות
המממ... אופסי?
409 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully