וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהיו מוכנים להפתעה: הצליל שרק צעירים מתחת לגיל 25 שומעים

עודכן לאחרונה: 16.4.2021 / 0:12

אתגר שרץ ברשתות החברתיות טוען שרק אנשים צעירים אמורים לשמוע צליל מתחת ל-17.4 הרץ. שתי בנות משפחה, אחת מבוגרת יותר ושנייה צעירה, נחשפו לצליל ולא תאמינו כיצד הן הגיבו. וגם - האם אתם תשמעו את הצליל?

בטיקטוק טוענים שרק אנשים מתחת לגיל 25 יכולים לשמוע את הקול הזה - ואתם שומעים?/: TikTok/@maystoo_8

זה עצוב, אבל ככל שאנחנו מזדקנים, אנחנו מתחילים לאבד חלק מהיכולות שהיו לנו בתור אנשים צעירים, כמו למשל השמיעה שלנו. אתגר שצף לאחרונה ברשתות החברתיות מנסה להוכיח את זה, וטוען שקיים צליל ספציפי שרק אנשים מתחת לגיל 25 יכולים לשמוע אותו. ב-ladbible דווח שלפי התאוריה הזו, אנשים מבוגרים לא יוכלו לשמוע את הצליל שנקרא "קול היתוש " שהוא בטונים שמעל תדר 17.4 הרץ.

אנחנו פירסמנו את זה כבר ב-2016, אבל לטיקטוק דברים תמיד מגיעים באיחור, ולא פחות מ-72 מיליון איש צפו במיילין סטורבאקן בת ה-32 ואחייניתה בת ה-17 כרמן אליזבת' בקלונד שהחליטו לבדוק את התיאוריה ופרסמו את התוצאות. בסרטון נשמע קול שאומר: "רק אנשים מתחת לגיל 25 יוכלו לשמוע את הצליל הבא, הקשיבו". ואז הצליל נשמע (רק למי שצעיר). בסרטון רואים את כרמן זזה בחוסר נוחות בגלל הצליל, בעוד שמיילין לא שומעת כלום.

האם אתם שומעים את הקול?

האם שמעתם את הצליל?

כן ואני מתחת לגיל 25
כן ואני מעל לגיל 25
לא ואני מתחת לגיל 25
כן ואני מעל לגיל 25
3368 משתתפים

עכשיו אתם שומעים?

כמובן שלא מדובר במדע מדויק. אנשים רבים מעל גיל 25 יוכלו לשמוע את הצליל בצורה מושלמת, בעוד שצעירים מסוימים לא ישמעו כלום. למרות זאת, על פי מחקרים שנעשו בנושא, כמעט כל מי שנמצא מתחת לגיל 20 הצליח לשמוע את הצליל בצורה מושלמת.

עוד בוואלה!

האישה הזו לא שמעה במשך 11 שנים, ואז גילתה במקרה למה

לכתבה המלאה

כך תדעו בנות כמה האוזניים שלכם

למה זה קורה? אנשים שחצו את אמצע שנות העשרים לחייהם אינם מסוגלים בדרך כלל לשמוע רעשים המכונים "זמזומי יתוש" - רעשים בתדרים הגבוהים מ-17.4 אלף הרץ. הסיבה לכך נעוצה באובדן שמיעה עצבית שנגרם לכולם עם הגיל. שמה של התופעה הוא פרסביקוסיס (מיוונית: presbys - זקן, akousis - שמיעה). והיא מתארת תהליך שבו זיפי השמיעה העדינים שמצויים בשבלול האוזן נשחקים, ככל שהם נחשפים חשיפה ארוכה יותר לצלילים וקולות. אצל רוב האנשים התהליך הזה מתרחש עד לגיל 25 בממוצע, ולאחר מכן הם כבר לא יכולים לשמוע את התדרים הגבוהים הללו. עם הגיל, התהליך מחמיר וכמחצית מבני ה-70 סובלים ממנה.

בעוד שחלק מהתהליך הזה הוא תוצאה ישירה של הזדקנות וגנטיקה, הרי שחלק ממנו מושפע מתנאים סביבתיים ומהרעש אליו אנו נחשפנו במהלך חיינו. עבור רובנו, התהליך הזה מתחיל מאמצע שנות העשרים והוא יימשך כך עד שבגיל 50, לא תוכלו לשמוע צלילים מעל 12kHz.

8,000Hz - כולם שומעים
12,000Hz - מתחת לגיל 50
15,000Hz - מתחת לגיל 40
16,000Hz - מתחת לגיל 30
17,000Hz - מתחת לגיל 24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully