וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 טיפים שיקימו אתכם מהספה ויעזרו לכם להתחיל לרוץ

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 11:24

ריצה היא ספורט בריא מאוד שמשלב ומפעיל את כל השרירים בגוף, והחלק הלא פחות טוב - היא בחינם. אם גם אתם רוצים להכניס את הריצה לחיים שלכם אחרי שנה של חוסר תזוזה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל

תרגילי בטן עדן ביבס/עדן ביבס

השנה האחרונה הייתה אתגר פיזי ומנטלי כאחד. חלק מאיתנו בחר דווקא לאתגר את עצמו בתקופת הקורונה והחל לעסוק בפעילות גופנית, ואילו אחרים רק העמיקו את השקע שלהם בספה. כך או כך, רבים בחרו דווקא בריצה בתקופה הזו, כשהסיבה העיקרית הייתה אולי הזדמנות לצאת מהבית ולנשום אוויר, והסיבה המשנית הייתה שמדובר בפעילות גופנית שמפעילה כל שריר ושריר ואינה עולה כסף.

אם כל האנשים שרצו ברחובות בתקופת הקורונה עשו לכם חשק לנסות גם, הנה 6 טיפים של מאמן הריצה אילן גרינברג מקהילת הריצה בי ראנרס, שיעזרו לכם להתחיל לרוץ.

איך מתחילים לרוץ?

• שימו כעוגן את הריצה בלו"ז: גם אם זה רק רבע שעה, נסו לקבוע מראש מתי ה-15 דקות הללו יקרו.

• מצאו את הזמנים הנוחים לכם: אם אתם מאנשי הבוקר נסו להתחיל את היום בריצה, אם אתם דווקא מאלה שמקבלים אנרגיות בערב ומעדיפים לרוץ אחרי העבודה, נסו לרוץ כשמחשיך.

• חוק החודש הראשון: אם הצבנו לעצמנו 3 אימונים בשבוע, אז אנחנו חייבים לעמוד ב-12 אימונים לחודש ללא תירוצים וללא ויתורים. לאחר כחודש, הגוף, וחשוב יותר - הראש, מתרגלים לכך שאנו קמים לאימון.

• שילוב של ריצה והליכה: בתחילת הדרך יהיה קשה לרוץ לאורך זמן, לכן כדאי ללכת ולשלב מקטעי ריצה קצרים שילכו ויתארכו עם הזמן.

• הציבו לעצמכם יעדים קצרים: למשל - לסיים את שבוע האימונים עם 3 אימונים לפחות או להשלים ריצה רציפה של 3 ק"מ.

• העצימו את חווית הריצה. כדי להפוך את הריצה לחוויה, תשקיעו בעצמכם. בין אם זה בנעלי ריצה מגניבות, אוזניות טובות, או בהקשבה לפלייליסט שאתם אוהבים או לפודקאסט שירחיב תוך כדי הריצה גם את הדעת שלכם.

אשה מתמתחת. ShutterStock
בסוף אתם תאהבו את זה. אישה מתמתחת/ShutterStock

הכנסת הריצה ללו"ז השבועי שלכם תיתן לכם לא רק תחושה של סיפוק ואנרגיה מתחדשת, אלא תאפשר לכם לשבור את הגבולות שלכם, לעמוד ביעדים חדשים שהצבתם לעצמכם, וגם אולי תיתן לכם קצת שקט בראש.

מה עדיף, לבד או בקבוצה?

כמו בכל דבר בחיים, יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהשיטות. ובכל זאת, אם לא רצתם הרבה זמן - ההצעה שלי היא להצטרף לקבוצה. בדרך זו תקבלו גם חברה, אווירה וגיוון, אבל מעל הכל, כשעובדים בצורה מסודרת עם מדריכי ריצה, מפחיתים את הסיכויים להיפצע ומגדילים את הסיכוי לאמץ את הריצה כסגנון חיים מתמשך ולאורך זמן.

מנגד אם אתם פחות גמישים בזמנים, אולי עדיף להתחיל לרוץ לבד ובזמנים הנוחים לכם. בכל מקרה, באיזו דרך שלא תבחרו, רצוי להתאמן באופן מדורג, ולא לנסות לרוץ מרחק ארוך בריצה הראשונה. וכמובן מומלץ לשלב תרגלי כוח וגמישות.

  • עוד באותו נושא:
  • ריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully