וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתם חייבים להימנע ממגבונים דווקא עכשיו?

ד"ר להבית אקרמן

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 14:15

אלרגיות האביב מגיעות כל שנה, אלא שהפעם הן מגובות בעטיית מסיכה שרק תורמת להתפתחות זיהומים על העור. ד"ר להבית אקרמן מסבירה איך לשמור על העור שלכם מאלרגיות וגירודים מיותרים

אישה מגרדת את היד. ShutterStock
תופעה שכיחה שיכולה להוות מטרד. אישה מגרדת בידה/ShutterStock

עונת המעבר קרובה מתמיד, פסח המסמן את בוא האביב, ממש מעבר לפינה ואיתו חילופי עונות שגורמים לא פעם לאלרגיה שיכולה לבוא לידי ביטוי במספר אופנים - החל מגירוי סביב העיניים, דמעת ונזלת אלרגית וגם פריחות של העור והתקפי קוצר נשימה.

"אלרגיה של העור היא תופעה שכיחה, היא מגיעה באופן קבוע אצל אותם אנשים ויכולה להוות מטרד של ממש לאיכות החיים", מסבירה ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור. לדבריה, אחת התופעות שיכולות להחריף גם בעונה הזו היא האטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור). "בקרב תינוקות וילדים קטנים (אבל גם באנשים בוגרים עם נטיה לכך) הפריחה בעור מתבטאת בעיקר באדמומיות ויובש באזור הפנים, קיפולי מרפקים וברכיים, למרות שגם שאר חלקי הגוף סובלים מאדמומיות וקשקשת ניכרת, המלווה בגרד".

גם אצל המבוגרים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס התופעות בעור מתפרצות ומחמירות בעונת המעבר. "אצל המבוגרים הפריחה מתפשטת בעיקר באזורים חיצוניים כמו פנים, ידיים ורגליים".

"כולנו הספקנו להכיר את התחושה שבה מסיכת המיגון גורמת להזעה בכל שטח הפנים ועם עליית הטמפרטורות בחוץ עלולות להתגלות לא מעט תופעות לוואי", מסבירה ד"ר אקרמן. "המסיכה גורמת לכך שהעור יהיה הרבה פחות מאוורר והיא מייצרת אזור לח, חם וסגור ואלה הם תנאים שמעודדים התפתחות זיהומים על העור והחמרה בפריחות".

אישה במסיכה משתעלת. ShutterStock
המסיכה מייצרת סביבה לחה שמעודדת זיהומים על העור. אישה משתעלת במסיכה/ShutterStock

הנה מספר טיפים לשמירה על העור מתופעת האטופיק דרמטיטיס:

1. שימו לב למספר הפעמים שאתם מתקלחים או שוטפים את הפנים. יש להמעיט באמבטיות הן מבחינת תכיפות והן מבחינת משך הרחצה. רצוי לעשות מקלחות קצרות עם סבון עדין כמו ג'ל רחצה. מיד לאחר הרחצה יש למרוח קרם לחות המכיל גליצרין למניעת יובש ומים תרמליים שיכולים לסייע להרגעת העור ולהפחתה בגרד. כמו כן נסו להתקלח עם מים פושרים ולא רותחים.

2. לבשו בגדים מאווררים שעשויים מכותנה בלבד ולא סינטטיים. בקרב ילדים קטנים רצוי אף לגזור את הציפורניים היטב, על מנת שלא יפצעו את עצמם בשל הגירוד.

3. הימנעו משימוש במגבונים לחים ככל שניתן, בייחוד אם העור מגורה ואדום. יש לשטוף את האיזור עם מים וסבון עדין.

4. הקפידו על לחות בשפתיים. חלק מהתופעות היותר מציקות באנשים מבוגרים בעונה זו, ובעיקר בנשים, הם סדקים בשפתיים וסביב הפה. מומלץ להשתמש מספר פעמים ביום בשפתונים מכילים לחות ומנגד, להמעיט בשימוש באודמים.

5. נסו לשנות את שגרת הטיפוח ולהשתמש בתכשירים בעלי מרקם קליל או מרקם ג'ל, תכשירים שנספגים בקלות ולא מותירים שומן על פני העור. שינוי זה נותן הרגשה טובה יותר עם המסיכה וגם יאפשר אוורור של העור, ימנע הצטברות של שומן ואיפור על פני העור בתנאי לחות, שעלולים לייצר מראה לא נאה בשילוב תחושה לא נעימה למגע. כמו כן מצב זה יכול לעודד החמרה של פריחות כמו אקנה וגירויים.

6.במקרים חמורים יש לפנות לרופא על מנת לקבל תרופה במרשם כמו אנטיהיסטמיניקה או תכשיר במריחה המכיל חומרים פעילים.

ד"ר להבית אקרמן היא מומחית לרפואת עור אסתטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully