פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      אלו המזונות שיכולים לרסן לכם את האלרגיה

      האביב הוא תקופה יפה וקצרה, אבל עבור לא מעט אנשים הוא יכול להיות מטרד של ממש. אם גם אתם שייכים לקבוצה הזו בוודאי תשמחו לדעת שיש כמה מאכלים שיכולים לרסן את האלרגיות שלכם

      אלו המזונות שיכולים לרסן לכם את האלרגיה

      בווידאו: והנה אישה שאלרגית לבעלה

      האביב אומנם קצר, קצר מאוד בישראל, אבל תקופת האלרגיות לאו דווקא מיישרת איתו קו, ולא מעט אנשים סובלים בשבועות האחרונים מהתקפי אלרגיה בלתי פוסקים. זה כולל עיניים דומעות ומגרדות, אף נוזל, עיטושים מרובים וכאמור לא מעט נזלת. יש כאלה שיסבלו מהאלרגיות האלה במשך השבועות הקרובים, אצל אחרים זה יופיע וילך. הנה רשימה של כמה מאכלים שיכולים לרסן את האלרגיות שלכם:

      עוד בנושא:
      למה האלרגיות כבר לא מגיעות רק באביב?
      זהירות, אלרגיה: איך מזהים תגובה אלרגית למזון
      האלרגיה הכי מפתיעה שאתם לא מכירים

      פירות יער (ShutterStock)
      מלא נוגדי חמצון (צילום: shutterstock)

      אוכמניות

      כאשר הגוף שלך נתקל באלרגן כמו אבקה, המערכת החיסונית משחררת היסטמינים - תרכובות דלקתיות המפעילות תגובות אלרגיות כגון גירוד או נפיחות. (הגוף שלך חושב שזה מגן עליך מפני הפתוגן). אוכמניות מכילות נוגדי חמצון, שיכולים לחסום היסטמינים ואף מפחיתים את התסמינים של האלרגיות.

      פירות הדר (ShutterStock)
      כדאי לאכול טריים (צילום: shutterstock)

      פירות הדר

      ויטמין C הוא אחד מפלאי התזונה הגדולים ביותר. בנוסף להיותו אנטי היסטמין טבעי הוא מהווה נוגד חמצון רב עוצמה הנלחם ברדיקלים החופשיים ומסייע במיצוק העור וכמובן נגד צינון. מזונות עשירים בוויטמין C מומלץ לאכול כאשר הם טריים, מכיוון שהם מאבדים את ערכיהם לאחר שנחשפים לאוויר. יעילותם נפגעתם גם אם הם נאכלים מעובדים, מבושלים, או אם הם מאוחסנים לתקופות זמן ארוכות.

      מקורות מזון טובים של ויטמין C הם גויאבה, פלפלים אדומים, כרוב, פטרוזיליה, פלפלים ירוקים, ברוקולי, מנגו, כרוב אדום, תותים, וכמובן פירות הדר.

      רוטב עגבניות לדגים של תמר כהן צדק (אפיק גבאי)
      לא סתם רוטב לפסטה (צילום: אפיק גבאי)

      רוטב עגבניות

      רוטב עגבניות הוא מקור מרוכז של נוגדי חמצון כמו ויטמין A, שהימצאותם במזון יכולה לעודד את שחרורם של תאים המסייעים למנוע תגובות אלרגיות. אומנם ידוע כי ירקות רבים עשויים להכיל כמויות קטנות של אבקנים - גם לאחר ששטפנו אותם – מה שעלול להוביל לתסמיני אלרגיה, אבל עם רוטב עגבניות אתם מסודרים, פשוט כי הבישול מחסל הכל.

      סלט טונה (ShutterStock)
      חומצות שומן יעילות (צילום: shutterstock)

      טונה

      אם חיפשתם עוד סיבה לאכול דגים, הנה אחת: הדגים שנחשבים שמנים יותר מכילים כמויות יפות של חומצות שומן מסוג אומגה 3, והן בתורן מייצרות תרכובות שנלחמות בדלקות שנוצרות בגוף ומצליחות להפחית את חומרת הסימפטומים. כאשר אתם נהנים מהיתרונות הבריאותיים של דגים, חשוב לנסות ולהיחשף כמה שפחות לכאלה שמכילים כספית ולאכול יותר דגים כמו סלמון או טונה.

      יוגורט עם זרעי צ'יה ופירות (ShutterStock)
      מפחית עיטושים (צילום: shutterstock)

      יוגורט

      כנראה שלא משנה באיזה רשימת מאכלים בריאים תציצו – היוגורט יחכה לכם בתוכה. מטה-אנליזה שנערכה באחרונה וסקרה עשרים מחקרים מצא שפרוביוטיקה שמצויה ביוגורט הצליחה לעזור בהפחתת עיטושים - אחד מהתסמינים הכי נפוצים של אלרגיה עונתית. החיידקים הטובים מצליחים למנוע את כניסתם של רעלנים מסוימים וחיידקים רעים אל זרם הדם שלנו ומגנים על דפנות המעי. כל אלה מחזקים את המערכת החיסונית של הגוף – מה שמצמצם את התגובה האלרגית.

      ברוקולי בקערה (ShutterStock)
      סופר פוד (צילום: shutterstock)

      ברוקולי

      חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה מצאו כי תרכובת שמצויה בברוקולי הגבירה את נוכחותו של האנזים גלוטתיון (Glutathione S-transferase) - נוגד חמצון חיוני המסייע לניקוי הגוף ולהפחתת דלקתיות. במחקר נפרד, מדענים אחרים מאוניברסיטת קליפורניה מצאו כי תרכובת המצויה בברוקולי עשויה גם להקהות את השפעת האלרגיה ואף את תסמיני האסתמה.