וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: כפות רגליה וידיה של תינוקת הפכו כחולות בגלל הקורונה

אימא שכל משפחתה חלתה בקורונה והחלימה, חשבה שהמחלה מאחוריהם עד שיום אחד קיבלה טלפון מהמטפלות במעון של ביתה. את מה שהיא ראתה שם היא לא תשכח, אבל יש סוף טוב

רגליים של תינוק בטרמפולינה. ShutterStock
זה התחיל ככה, אבל נגמר אחרת לגמרי. כפות רגליים של תינוק/ShutterStock

כאילו שהקורונה לא מספיק מפחידה, היא מביאה עמה כל מיני תופעות לוואי מוזרות. אימא מארה"ב שיתפה לאחרונה בפוסט פייסבוק את החוויה המפחידה שלה, לאחר שידיה ורגליה של בתה בת החמישה חודשים הכחילו בגלל מצב נדיר שקשור ל-19-COVID. האימא, לורן גרנט, אחות בבית חולים באוהיו, אמרה כי בתה, מאדי, סבלה ממצב המכונה תסמונת דלקת רב-מערכתית בילדים (MIS-C -multisystem inflammatory syndrome in children).

התסמינים של התסמונת מזכירים את מחלת קוואסקי או את תסמונת ההלם הרעיל, בכך שהם תוקפים מספר מערכות גוף חיוניות בבת אחת ויוצרים דלקתיות קיצונית בגוף, שללא טיפול מתאים ומהיר עלולה להתדרדר מהר ולגרום גם למוות. הסיבות ל-MIS-C נותרו בגדר תעלומה, אך כ-99 אחוזים מהילדים שחלו בתסמונת חלה בקורונה, ואחוז אחד נחשף למישהו חולה קורונה.

"נראה כי התגובה הדלקתית של מאדי הייתה בכלי הדם ובלב. כן, זה בדיוק מה שאולי שמעתם עליו בחדשות", כתבה גרנט בפוסט בפייסבוק, "וכן, זה מאוד אמיתי ומפחיד מאוד. אם אתה לא מאמינים ש- COVID-19 היא מחלה אמיתית בשלב זה, אני מפצירה בכם להמשיך לקרוא".

בפוסט בפייסבוק, גרנט אמרה כי משפחתה אובחנה לאחרונה כחיובית לקורונה. "כולנו כבר הרגשנו טוב יותר וחשבנו שגם מדליין - אבל טעינו מאוד. עם זאת, אני כאן כדי לחלוק את החוויה שלנו בתקווה לעזור לכל מי שיש לו ילדים קטנים שחלו לאחרונה COVID-19 להיות מודע ולהאזין לבטן שלו".

בעלה של גרנט לקח יום אחד את בתם למעון היום. אך מאוחר יותר באותו יום, הצוות התקשר לגרנט ואמר לה כי ידיה ורגליה של בתה הפכו לכחולות. "הלכתי לקחת אותה ושמתי לב שהיא סובלת מנשימות מהירות", אמר גרנט לאתר החדשות WCNC, "זה היה מפחיד. האינסטינקט הראשוני שלי כאימא היה - מה קורה? ואז האינסטינקט השני שלי, כאחות, הוא שהיא לא מקבלת מספיק חמצן. בעלי ואני פשוט ישבנו בוכים בבית חולים כי לא ידענו אם היא תשרוד".

הבת הובהלה באמבולנס לבית החולים לילדים בקליבלנד קליניק, שם גילו הרופאים שהלב שלה מודלק וקצב הלב שלה היה גבוה מאוד. "בדרך כלל, אצל תינוק קצב הלב נע בין 100 ל-150", אמרה הת'ר דניאלס, מומחית למחלות זיהומיות בבית החולים לילדים קליבלנד קליניק. "שלה היה מעל 200 וזה עלה לכ-240 עד 260. בגלל זה היא הובהלה במהירות לטיפול נמרץ".

בסופו של דבר, רופאים אבחנו את הילדה עם MIS-C והצוות הרפואי נתן לה טיפול להפחתת הדלקת בגופה. "הרבה מתגובת הגוף לזיהום הקודם גורמת לו להתגבר - מה שגורם לדלקות רבות", אמרה דניאלס. מצבה של הילדה השתפר סביב 24 שעות לאחר קבלת הטיפולים, והיא שוחררה מבית החולים כעבור יותר משבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully