וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר גדול הסתיים במסקנה חשובה להורים של בנות מתבגרות

המחקר, שארך 10 שנים, עקב אחרי בני נוער צעירים עד להתבגרותם. הממצאים שלו צריכים להדאיג כל הורה, אבל במיוחד הורים של בנות מתבגרות

צעירות גולשות בפייסבוק. ShutterStock
דווקא הנערות נמצאות בסיכון גדול יותר. נערות מביטות במסך הטלפון/ShutterStock

כאילו המצב הנפשי של בני הנוער והילדים לא התערער מספיק בעקבות הסגרים של מגיפת הקורונה, מחקר חדש שארך 10 שנים מראה תוצאות מדאיגות עבור בני נוער המבלים שעות רבות מול מסכי המחשב. במיוחד עבור הנערות.

באמצעות סקרים שנתיים בין השנים 2009-2019, חוקרים מאוניברסיטת בריגהאם עקבו אחר דפוסי השימוש בתקשורת והקשר שלהם לבריאותם הנפשית של 500 בני נוער. הם גילו שלמרות שלשימוש ברשתות החברתיות הייתה השפעה מועטה על סיכון ההתאבדות של בנים, אצל בנות המצב היה שונה לגמרי. בנות שהשתמשו במדיה החברתית לפחות שעתיים-שלוש ביום בתחילת המחקר - בהיותן בנות 13 - ואז הגדילו מאוד את השימוש בהן לאורך זמן היו בסיכון קליני גבוה יותר להתאבדות כמבוגרות.

החוקרים הראשיים שמחקרם התפרסם בכתב העת Journal of Youth and Adolcence הבהירו כי הממצאים לא תומכים בכך שההורים צריכים לאסור שימוש בכל אפליקציות המדיה החברתית, אבל יש להם אחריות. "שלוש עשרה זה גיל לא רע להתחיל רשתות חברתיות, אבל על ההורים להציב גבולות ואף לשמור על הגישה לחשבונות ילדיהם, לפחות בהתחלה", כתבו החוקרים.

אינסטגרם סלפי. ShutterStock
רגישות יותר להשפעות של המדיה. נערה עושה סלפי/ShutterStock

"משהו בדפוס השימוש הספציפי הזה במדיה החברתית מזיק במיוחד לנערות צעירות", אמרה פרופסור שרה קוין, הכותבת הראשית של המחקר. היא ציינה כי הנטיות החברתיות של בנות עשויות להפוך אותן לרגישות יותר להשפעות השליליות של המדיה החברתית.

"מחקרים מראים שבנות ונשים באופן כללי רגישות יותר באופן יחסי ללחץ בינאישי, והמדיה החברתית קשורה לכלל מערכות היחסים", הסבירה קוין. "בגיל 13 בנות רק מתחילות להיות מוכנות להתמודד עם ה'צד האפל' יותר של מדיה חברתית, כמו FOMO (פחד להחמיץ), השוואות מתמדות ובריונות ברשת. ילד בן 13 כנראה לא מוכן מבחינה התפתחותית לשלוש שעות של מדיה חברתית ביום".

קווין מציעה להורים להגביל את זמן המדיה החברתית של בני נוער צעירים לכ-20 דקות ביום, לשמור על גישה לחשבונות שלהם ולדבר לעתים קרובות עם בני נוער על מה שהם רואים ברשתות החברתיות. עם הזמן בני נוער יכולים להגדיל בהדרגה את השימוש ברשתות החברתיות ואת האוטונומיה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully