וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: המוטציה הבריטית מכפילה את עצמה כל 10 ימים

המוטציה הבריטית שינתה את כל מהלך ההתמודדות עם מגיפת הקורונה בישראל, וכעת היא בדרכה לעולל זאת למדינות אחרות. הבאה בתור היא ארה"ב, שם המצב קשה כבר ממילא

בווידאו: אלרעי פרייס אומרת שלא נגיע לחסינות עדר/צילום: ערוץ הכנסת

המוטציה הבריטית ממשיכה לעשות צרות ברחבי העולם, ולא רק אצלנו. על פי מחקר חדש הווריאנט הבריטי מתפשט כעת במהירות בארה"ב, מוכת הקורונה, ומכפיל את עצמו כל עשרה ימים.

הווריאנט הבריטי (B117) היווה כ-2 אחוזים מהזנים שהסתובבו בשבוע האחרון של ינואר, וככל הנראה הוכפל ל-4 אחוזים מהזנים במחזור כעבור 10 ימים, ועשרה ימים לאחר מכן יוכפל ל-8 אחוזים, ואז ל-16 אחוזים וכן הלאה. בחודש מרץ הוא ככל הנראה יהיה הגרסה הנפוצה ביותר במדינה. המוטציה שמדבקת יותר בכ-40-70 אחוזים מצורות קודמות של SARS-CoV-2, "קיבלה דריסת רגל חזקה ברחבי העולם", כתבו המחברים שמחקרם עדיין לא נבדק על ידי עמיתים.

לווריאנט הבריטי יש כשמונה מוטציות בחלבון הספייק - בהן הנגיף משתמש כדי להידבק ולפלוש לתאים אנושיים. נראה כי מוטציות אלו מאפשרות לו להתפשט במהירות וביעילות רבה יותר בהשוואה לצורות קודמות של הנגיף. הוא זוהה לראשונה בספטמבר 2020 בבריטניה, וכעבור חודשיים בלבד הוא הפך לגרסה הדומיננטית במדינה. על פי ארגון הבריאות העולמי הגרסה זוהתה כעת בלפחות 80 מדינות ברחבי העולם.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) חזו כי הווריאנט הבריטי יהפוך לזן הדומיננטי בארה"ב עד חודש מרץ, והמחקר הזה מצביע על כך שהתחזית שלהם מתממשת. החוקרים בחנו נתונים מחצי מיליון דגימות בדיקות חיוביות בארה"ב שנאספו מאז יולי 2020. הם מצאו כי הווריאנט הגיע ככל הנראה לארה"ב לקראת סוף נובמבר והתפשט לפחות ל-30 מדינות ביבשת עד ינואר. "המחקר שלנו מראה כי ארה"ב נמצאת במסלול דומה כמו מדינות אחרות בהן המוטציה הפכה במהירות לגרסת ה- SARS-CoV-2 הדומיננטית".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מבקר במרכז חיסוני קורונה ביורקשייר, 1 בפברואר 2021. Jon Super, pool, AP
הופך לגרסה הדומיננטית. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מבקר במרכז חיסוני קורונה ביורקשייר/AP, Jon Super, pool

הם גם גילו שבעוד שהגרסה עדיין נמצאת ברמה נמוכה יחסית בארה"ב, היא מדבקת יותר מ-35 עד 45 אחוזים יותר מאשר צורות קודמות של הנגיף ונראה ששכיחותו מכפילה את עצמה כל 10 ימים ברחבי הארץ.

בהתחשב בעובדה שהווריאנט הבריטי עדיין לא נפוץ במיוחד בארה"ב, עדיין יש זמן ליישם תוכניות מעקב ומאמצים למיתון שלו בשבועות הקרובים, כתבו המחברים. אך "אלא אם כן יינקטו פעולות הכרעה ומיידיות בבריאות הציבור", ככל הנראה להפצת הגרסה יהיו "השלכות הרסניות" בתוך מספר חודשים בארה"ב, הוסיפו.

מדענים לא היו בטוחים בהתחלה אם הווריאנט הוא קטלני יותר ומועבר יותר מצורות קודמות של הנגיף. כמה ראיות מוקדמות מבריטניה מצביעות על כך שהוא עשוי להיות קטלני יותר ב-30 אחוזים אך עדויות אלה עדיין אינן חד משמעיות. אם להסתמך על מה שהווריאנט הזה מעולל בישראל, המצב בארה"ב צפוי להחמיר בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully