מרגישים את הסטרס בכתפיים? זה הפתרון

    כולנו נדרשים לעשות המון דברים בתקופה האחרונה, וכולנו סוחבים את הסטרס הזה בתוך השרירים שלנו. אנחנו לא יכולים לשנות את המציאות, אבל בהחלט אפשר להוריד חלק מהעומס הזה באמצעות עיסוי קצר. והבשורות הטובות? אתם יכולים לעשות אותו לעצמכם

    • סטרס
    • ריכוז
    • עיסוי
    מאיר רביבו, מאמר אורח
    עומס בשרירים רק ילחיץ אתכם יותר ויגרום לעוד עומס בשרירים. אישה נוגעת בכתפה (צילום: ShutterStock)

    מרגישים עומס בצוואר ובכתפיים? יש לזה סיבה ברורה. העידן שבו אנחנו חיים דורש מאיתנו עמידה בלא מעט משימות במקביל. כך לדוגמא, בזמן שאתם מרוכזים במסמך מסוים או בשיחת עבודה, מגיעה הודעה בווטסאפ שדורשת מכם תגובה מהירה, הילדים צריכים עזרה בזום או שסתם קופצת לכם נוטיפיקציה בפייסבוק. המוח שלכם עובד בכמה חזיתות במקביל.

    עוד בוואלה!

    למה כולם אובססיבים לסמארטפון שלהם בזמן האחרון?

    לכתבה המלאה

    אנחנו לכאורה רגילים להסחות הדעת הבלתי פוסקות האלה, אבל לעיתים קרובות, המוח שלנו "הולך לאיבוד" בערפל הגירויים, ולא מצליח לשמר יעילות איכותית. חוסר הצלחה לעמוד בקצב מילוי המשימות יגרום לסטרס ותחושת לחץ תמידית, שני דברים שהשילוב ביניהם, כבר למדנו לא מעט פעמים, מוביל לתוצאות פיזיות ונפשיות לא חיוביות כלל. זה ממש מעגל קסמים שלילי: עומס יתר על שרירים שיוביל לכיווצים וכאב (בשרירים בכתפיים ובצוואר), אלו יפריעו לנו לתפקד ביומיום ויגרמו להפרעות בשינה, שתוביל לחוסר מנוחה של השרירים ו... אנחנו בלופ שקשה מאוד לצאת ממנו, לפעמים 24 שעות ביממה.

    כדי לשבור את הלופ האכזרי הזה נדרשת, לעיתים, התערבות חיצונית, ואחת הטבעיות, החיוביות והיעילות ביותר היא עיסוי. קבלת טיפולי עיסוי רפואי כשגרת תחזוקה תתרום להפחתה קבועה של המתח בכל שרירי הגוף, בתוכם גם שרירי הכתפיים, הצוואר והקרקפת. אפקט הרגיעה הפיזית והירידה בכאב יאפשרו שינה רגועה, ארוכה ואיכותית יותר, הרחבה של כלי הדם וזרימה תקינה של דם עשיר בחמצן וסוכר למוח וישפרו את יכולתו להתמודד עם ריבוי המשימות ביעילות גבוהה יותר.

    הפחתה של המתח בכל שרירי הגוף. עיסוי (צילום: ShutterStock)

    עיסוי רפואי הוליסטי שמבוצע על ידי מטפל מקצועי מסייע בהזרמת הדם ופינוי הרעלנים בגוף, וזה ממש לא הכל: עיסוי יכול לסייע בהרגעה והפחתת סטרס, בהענקת גמישות טובה יותר ובהגדלת טווחי התנועה בשרירים, בהקלה על תסמיני מיגרנות וכאבי מחזור, הפחתת כאבים ותופעות לוואי של פריצות ובלטי דיסק, הורדת לחץ דם גבוה ועוד.

    הנה כמה טיפים לשיפור הריכוז באמצעות עיסוי עצמי:

    • סובבו את הידיים דרך כל המפרקים אחורה וקדימה, ממפרק כף היד ועד מפרק הכתף, כל פעם מפרק אחר.
    • סובבו את הראש ימינה ושמאלה, הטו אותו לצדדים וכלפי מטה (ולא אחורה או מעלה), תוך הפעלת מעט לחץ בעזרת הידיים על העורף כדי ליצור מתיחה נוספת.
    • עסו את הקרקפת בתנועות "חפיפה" כדי לחמם את השרירים ולהזרים בהם דם.
    • עסו את שרירי הפנים בעוצמה מעט חזקה יותר מליטוף, חשוב במיוחד לבצע מתיחות לשרירי הנעילה של הלסתות באמצעות תנועת פתיחה חזקה יחסית של הפה, וחיוך רחב ככל האפשר.
    • עסו את הרכות בתנועות סיבוב ולחיצות ממוקדות.
    • הפעילו לחץ עם כפות הידיים על צדי הראש, ונסו "לדחוף" את עור הקרקפת כלפי מעלה.
    • שלבו את האצבעות כשכפות הידיים מונחות על העוף ובצעו עיסוי לשרירי הצוואר באמצעות כריות כף היד בתנועות לחיצה וסיבוב שלהן על השרירים.

    חשוב לציין כי מי שסובל מבעיות אורתופדיות או אחרות עליו לפנות למטפל מקצועי ולא לנסות את התנועות האלה בעצמו ללא הנחיית המטפל.

    מאיר רביבו הוא רכז תחום עיסוי רפואי הוליסטי בכללית רפואה משלימה

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

      התרעות פיקוד העורף

        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully