וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעלומה המסתורית שגרמה למספרי הקורונה בהודו לצנוח

עד לפני כמה חודשים הודו צעדה בצעדים בוטחים לתואר המפוקפק של שיאנית הקורונה בעולם. זה נשמע הגיוני עבור מדינה עם למעלה ממיליארד בני אדם. לאחרונה משהו השתנה שם והקורונה נמצאת בצניחה, על אף שפרויקט החיסונים רק התחיל. אז מה קורה שם?

בווידאו: הודו החלה לחסן לקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בספטמבר האחרון הודו אישרה כמעט 100 אלף מקרים חדשים של נגיף הקורונה ביום. היא הייתה בדרך לעקוף את ארצות הברית ולהפוך למדינה עם המספרים הגבוהים ביותר של COVID-19 בעולם. בתי החולים היו מלאים, והכלכלה ההודית נכנסה למיתון חסר תקדים.

אבל ארבעה חודשים אחרי - מספרי הקורונה בהודו צנחו. בסוף החודש שעבר, ב-26 בינואר, אישר משרד הבריאות במדינה 9,100 מקרים יומיים חדשים - במדינה של כמעט 1.4 מיליארד איש. זה היה השיעור היומי הנמוך ביותר בהודו זה שמונה חודשים. השבוע המספרים טיפסו לכ-12,000 מאובחנים ליום, אך עדיין מדובר במספר מזערי ביחס לאוכלוסיה.

"זה לא שהודו בודקת פחות או שהמקרים מדווחים פחות", אומר ג'ישנו דאס, כלכלן בריאות מאוניברסיטת ג'ורג'טאון לאתר NRP, "זה עלה, עלה - ועכשיו פתאום נעלם! זאת אומרת, המספרים בטיפול נמרץ בבית החולים ירדו. כל אינדיקטור אומר שהמספרים ירדו". מדענים אומרים שמדובר בתעלומה והם בודקים מדוע מספרי הקורונה בהודו ירדו בצורה כה דרמטית, ועוד בחודשים ספטמבר ואוקטובר, חודשים לפני תחילת החיסונים.

גורם אחד יכול להיות הגיל. נכון לשנת 2016, 15.2 אחוזים מהאמריקנים היו מעל גיל 65; הנתון המקביל בהודו הוא 6 אחוזים. מחצית מהאנשים בהודו הם מתחת גיל 25. מפני שאוכלוסייה צעירה יותר, ייתכן שיותר אנשים סובלים מ-COVID אך אינם מראים סימפטומים

השקת מבצע החיסונים נגד קורונה בהודו, 16 ינואר 2020, מחוז קורפוט. רויטרס
אם זה לא החיסונים, מה גרם לתחלואה לצנוח? מבצע החיסונים בהודו/רויטרס

גורם אחר לירידה הוא עטיית מסיכות. המדינה חייבה את האזרחים לעטות מסיכות במרחבים ציבוריים, וזה חל על כולם וכולל קנסות ואכיפה משמעותית. גורם שלישי על פי ההשערות הוא האקלים החם והלח במדינה, כאשר מחקרים מסוימים מצביעים על כך שבתנאים אלה טיפות הנגיף אינן נשארות תלויות באוויר. תיאוריה נוספת: ההודים נהנים ממערכת חיסונית חזקה יותר שנוצרת על ידי שכיחות מחלות כמו מלריה וטיפוס הבטן, והם חווים מקרים קלים יותר כתוצאה מכך.

בתחילת החודש, האתר Fortune דיווח על סקר שנערך בינואר שכלל דגימות דם שנלקחו בדלהי, בהן נמצא כי אצל 56 אחוזים מהנסקרים נמצאו נוגדנים נגד קורונה. מספר מקרי הקורונה שם הוא 635 אלף, אך נתון זה מצביע על כך שייתכן שהמספר האמיתי של זיהומים עשוי להיות קרוב יותר ל-10 מיליון, וייתכן כי העיר תהיה קרובה להשגת חסינות העדר.

האקלים והדמוגרפיה של הודו לא השתנו מן הסתם במהלך המגיפה. אז מה כן? אפידמולוגים תוהים האם מדובר על מקרה של מוטציה מתונה יותר שהחלה להתפשט בהודו, ממש כמו באנגליה - שם החלה להתפשט מוטציה מזיקה יותר. אבל האמת היא שהם פשוט לא יודעים.

דאס מג'ורג'טאון מסביר כי קיימות שלוש אפשרויות: "האחת היא שזה נעלם בגלל האופן שבו אנשים התנהגו, אז אנחנו צריכים להמשיך בהתנהגות הזו. או שזה נעלם כי זה נעלם וזה לעולם לא יחזור - נהדר!, או שזה נעלם, אבל אנחנו לא יודעים למה זה נעלם - והנגיף עשוי לחזור". בדיוק מהאפשרות הזו הם דואגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully