וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא כי 8% מהנשים בטיפולי פוריות הרו בסגר. זו הסיבה

נשים רבות שנמצאות בטיפולי הפריה עברו טלטלה כפולה השנה, עם סגירת ופתיחת הטיפולים בהתאם לסגרים. מחקר שנערך באנגליה מצא כי מיעוט מהן הצליח להכנס להיריון ללא עזרה, רק בגלל סיבה אחת

הפריה. ShutterStock
טיפולים לא פשוטים. הפריה במעבדה/ShutterStock

לא מעט נשים ברחבי העולם וכאן בישראל נמצאות בטיפולי פוריות מפרכים על מנת להיכנס להיריון, אבל מחקר חדש טוען שעבור חלק קטן מהן התשובה יכולה להיות פשוט לקיים יותר יחסי מין.

מדענים עקבו בבריטניה אחר 431 זוגות שנעזרו בטיפולי פוריות בעת הסגר במדינה שנערך בין מרץ למאי בשנה שעברה - והפסיקו את הטיפול באופן זמני בעקבות הסגרים שהוטלו. באותה תקופה 34 מהזוגות - כ-8 אחוזים - נכנסו להיריון ספונטני ללא כל עזרה רפואית.

כאשר החוקרים שאלו את הזוגות, הם גילו שהם קיימו יחסי מין שלוש או ארבע פעמים בשבוע במהלך הסגר. אך בקרב הזוגות שלא נכנסו להיריון התדירות עמדה על פחות מפעמיים בשבוע. מרבית הנשים שהרו היו גם צעירות יותר ועברו טיפולי פוריות למשך תקופה קצרה יותר.

חוקרים מאוניברסיטת מודנה, איטליה, אמרו כי הסגר סיפק את הנסיבות המושלמות לחקר תדירות המין בקרב זוגות המוגבלים בעיקר לבית. בדוח, שפורסם בכתב העת Andrology, הם אמרו כי "שיעור ההיריון הגבוה בפרק זמן קצר מאוד מגלה גורם חשוב של פוריות - תדירות המגע המיני".

הפריה. ShutterStock
מאבדים עניין במין? רופאה מסבירה לאישה על התהליך/ShutterStock

בתחילת מרץ גם בישראל נסגרו טיפולי הפוריות למשך כחודשיים ונפתחו לאחר לחץ רב שהופעל ועתירה לבג"צ של הפורום הנשי לקידום פוריות בישראל. על פי נתונים שהתפרסמו בחודש שעבר יותר מ-40 אלף מחזורי טיפול IVF מבוצעים בישראל מדי שנה, כאשר העלות שלהם מגיעה לכחצי מיליארד שקלים.

לטענת החוקרים "יש להפנות טיפול פוריות למי שבאמת זקוק לו, תוך הימנעות מטיפול יתר מיותר לאותם זוגות המסוגלים להרות באופן ספונטני". הדוח הוסיף כי "על הרופאים לחקור טוב יותר את הרגלי המין של זוגות פוריים, כגון מספר הפעמים בשבוע שהם מקיימים יחסי מין".

פרופסור שיינה לואיס מאוניברסיטת קווינס בבלפסט, אמרה כי "מחקר זה מדגיש את העובדה כי זוגות עם בעיות פוריות לעיתים קרובות מאבדים עניין במין. אולם זה פיתרון שיועיל למספר מצומצם של נשים. "ואם יש נושאים ספציפיים שאשמים בפוריות - כגון חצוצרות חסומות של אישה או בעיה בזרע של גבר, למרבה הצער שום תדירות של מין לא תוביל להיריון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully