וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז הקורונה יותר ויותר ילדים נפגעים מהדבר הזה

עלייה חדה בשיעור הילדים שמגיעים לבתי החולים עם כוויות בעיניים כתוצאה ממגע עם חומרים כימיים. מומחים מסבירים שזו תופעת לוואי של הקורונה שגרמה ליותר ילדים להיחשף לחומרים מחטאים

אמא נכנסת עם פעוטה לחדר מיון. ShutterStock
עלייה של פי 7 במספר הילדים שנפגעו מכוויות כימיות בעיניים בגלל אלכוג'ל. אימא נכנסת לחדר מיון עם פעוטה על הידיים/ShutterStock

כבר שנה שאלכוג'ל וחומרי חיטוי הם חומרים שמצויים בכל בית ובכל תיק, הרבה יותר מכפי שהיו לפני פרוץ מגיפת הקורונה, ודוח חדש שמתפרסם בימים אלה חושף עד כמה ההשלכות של העובדה הזאת מסוכנות לילדים. המחקר שפורסם בכתב העת JAMA Ophthalmology קובע שישנה עלייה של פי 7 במקרים של ילדים שהגיעו לבית החולים עם כוויות בעיניים כתוצאה מחשיפה לכימיקלים - ובאופן ספציפי - לאלכוג'ל.

המחקר מתייחס לנתונים מצרפת, ומראה כיצד מספרם של מקרי כוויות העיניים בילדים כתוצאה מחשיפה לכימיקלים עמד על 1.3 אחוזים מכלל מקרי הכוויות בעיניים בשנת 2019, ואילו בשנת 2020 נתון זה עלה ל-9.9 אחוזים. אם בשנת 2019 פעוט אחד בלבד אושפז כתוצאה מחומר חיטוי לידיים שחדר לעיניו, הרי שב-2020 לא פחות מ-16 פעוטות וילדים אושפזו בשל הסיבה הזאת.

מחקר אחר העלה ממצאים דומים בהודו. שם, שניים מהילדים שנכללו במחקרים נזקקו להשתלת קרניות כדי להציל את עיניהם ו-6 ילדים סבלו מכיבים בקרנית, כך על פי הדיווח באתר Gizmodo.

מתקני אלכוג'ל בתחבורה הציבורית. אפיקים, אתר רשמי
המתקנים האוטומטיים לא מותאמים לגובה של ילדים. מתקן אוטומטי לחיטוי ידיים באוטובוס/אתר רשמי, אפיקים

מוצרים לחיטוי ידיים מכילים לרוב אתנול שעלול להשמיד תאי קרנית ולגרום לעיוורון. החוקרים ציינו במחקרם שהסיבה לריבוי הפגיעות היא לא רק התרחיש הצפוי של ילדים שנוגעים בעיניים בטרם נוזל החיטוי הספיק להתייבש ולהתנדף, אלא שגובהם של הילדים מוביל לכך שלעתים החומר מושפרץ בטעות ישירות אל פניהם כאשר הם מנסים לתפעל מתקנים אוטומטיים לחיטוי ידיים. זאת משום שמתקנים אלה אינם מותאמים לגובה של ילדים.

"בהתחשב בשימוש הנרחב בתקופה הזאת במחטאי ידיים במקומות ציבוריים, זה רק צפוי שילדים קטנים יימשכו למתקנים הללו, ורבים מהם מעוצבים שלא במכוון באופן שמקל מאוד על מגע בין הכימיקלים או הסבון ועיניהם של הילדים", כתבו החוקרים. הם ציינו עוד ששילוב של סבון ומים הוא גם יעיל יותר לניקוי ידיים וגם בטוח יותר במגע עם העיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully