וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה בהיריון עם עודף משקל עלולה להעביר לבנים שלה בעיה רפואית מטרידה

כאילו שחסרות לנשים צרות בהריון. כעת מחקר חדש מצביע על בעיה שעלולה להיווצר ממשקל האם טרם ההיריון, והיא עלולה להשפיע על דור העתיד

אישה בהריון. ShutterStock
למשקל יש השפעה על האם ועל הילד. אישה בהיריון/ShutterStock

תורשה היא עניין מסובך ומרתק, אבל מסתבר שזה לא רק הגנטיקה שמשפיעה על הבריאות של ילדינו העתידיים. מחקר חדש מציע כי עודף משקל עשוי להיות קשור לחוסר איזון בהורמונים המשפיעים על מערכת הרבייה של צאצאים גברים. החוקרים מדנמרק מדווחים כי אימהות הסובלות מעודף משקל עשויות לפגוע בפוריות של הבנים שלהן.

המחקר של אוניברסיטת ארהוס בדנמרק כלל 9,232 גברים ונשים בגילאי 31 עד 34. בקרב קבוצה זו, 10 אחוזים נולדו לאימהות בתת משקל, עם מדד מסת גוף מתחת ל-18.5, 77 אחוזים לאימהות במשקל תקין ו-13 אחוזים לאימהות עם עודף משקל או השמנת יתר שכוללת B.M.I לפני ההיריון של מעל 25.

על ידי בחינת רישומים של אבחון וטיפול בפוריות, המדענים גילו כי בנים שנולדו לאימהות הסובלות מעודף משקל, היו בסיכון גבוה ב-40 אחוזים לסבול מבעיות פוריות מאשר אלה שנולדו לאימהות במשקל תקין. לבנים עם אימהות בתת משקל לא היו שיעורי פוריות מופחתים, ומשקל האם לא השפיע על פוריות בנותיה. המחקר, שפורסם ב- AOGS, לקח בחשבון גם את גיל האם, עישון, צריכת אלכוהול, מצב סוציו-אקונומי וגורמים אחרים.

אילוסטרציה: דגימת זרע בבנק הזרע. AP
בעיות בפוריות? אולי זה בגלל האימא. דגימות זרע/AP

הסיבה לקשר אינה ידועה, אך המחברים מציעים כי עודף משקל הוא אינדיקציה לחוסר איזון הורמונלי, העלול להפריע להתפתחות טרום לידתית של מערכת הרבייה הגברית. בנוסף, ידוע כי עודף משקל ואחוזי שומן גבוהים מגדילים את הסיכון של האם לסבול מקרישי דם ברגליים ובריאות, סוכרת הריון, לחץ דם גבוה, רעלת הריון ובעיות נפשיות. בנוסף, נשים שסובלות מעודף משקל נוטות יותר לעבור לידות שקטות, לידות מוקדמות או ניתוח קיסרי בגלל משקל עודף של התינוק.

הכותבת הראשית, ד"ר לין ה. ארנדט, רופאת מיילדות באוניברסיטת ארהוס בדנמרק, אמרה כי עודף משקל בהיריון אינו בריא מכמה סיבות, וכי רוב הנשים מודעות לכך שהשמנת יתר מהווה סיכונים. לדבריה, זהו המחקר הראשון שהראה קשר בין B.M.I. ועקרות אצל בנים בוגרים, אך היא מבקשת לקחת אותו בפרופורציות ולחכות למחקרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully