וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסינות עדר עולמית? לא בשנה הקרובה

אל תתנו למצב בישראל לבלבל אתכם. ברחבי העולם, אפילו במדינות החזקות ביותר, מתן החיסונים מתקדם לאיטו. הודעה של ארגון הבריאות העולמי מבהירה כי הדרך להיפטר מהקורונה עוד ארוכה מאוד

בווידאו: בריטניה פותחת אתרי חיסון המוניים/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בישראל החיסונים מתקדמים בצעדי ענק ולפי התחזיות עוד כחודש כבר יהיו פה חמישה מיליון מחוסנים, אבל בעולם המצב אחר לחלוטין. מדענים בארגון הבריאות העולמי הזהירו אתמול (שני) כי חיסונים המוניים לא יביאו לחסינות עדר נגד נגיף הקורונה השנה, אפילו כשחלק מחברות התרופות הבהירו כי יגבירו את תחזית הייצור שלהן.

עד כה הדביקה מגיפת הקורונה יותר מ-90 מיליון בני אדם ומספר המתים עבר את ה-1.94 מיליון מאז שסין אישרה את המוות הראשון בעיר ווהאן לפני שנה. סין הגיעה לשליטה על הנגיף, אך היא מתמודדת עם מספר הדבקות מקומיות. יותר מחצי מיליון בני אדם נכנסו לסגר בבייג'ינג ביום שני כשהממשלה הטילה אמצעים נוקשים כדי להשתלט על קומץ מקרים.

עם זאת, מספר ההדבקות רק הולך ועולה ברחבי אירופה, במיוחד כאשר בריטניה מתמודדת עם זן חדש של המחלה שמציף את בתי החולים. רוסיה אישרה ביום ראשון את המקרה הראשון שלה של הזן הבריטי החדש, שמדענים חוששים שהוא מדבק יותר באופן משמעותי.

הרע עוד לפנינו?

חברת BioNTech ופייזר הודיעו כי הן יכולות לייצר מיליוני מנות רבות יותר מהצפוי במקור השנה, ולהעלות את תחזית הייצור מ-1.3 לשני מיליארד. אך החברה גם הזהירה כי COVID-19 "ככל הנראה יהפוך למחלה אנדמית", ואמרה כי חיסונים יצטרכו להילחם נגד הופעתן של גרסאות ויראליות חדשות ו"תגובה חיסונית שתדעך באופן טבעי".

מתן חיסונים בנתניה 11 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מבצע החיסונים נכנס להילוך שני. אישה מחזיקה חיסון/ראובן קסטרו

המדענית הראשית של ארגון הבריאות העולמי, סומיה סוומינאתן, הזהירה כי ייקח זמן לייצר ולנהל מספיק מנות חיסון בכדי לעצור את התפשטות הנגיף. "אנחנו לא הולכים להשיג רמות של חסינות אוכלוסייה או חסינות עדר בשנת 2021", אמרה והדגישה את הצורך לשמור על ריחוק פיזי, שטיפת ידיים ועטיית מסכות בכדי לרסן את המגיפה.

בבריטניה, שהחלה לחסן את האוכלוסייה שלה ביתר שאת, חוששים כי השבועות הקרובים הולכים להיות השבועות הגרועים ביותר של המגפה הזו מבחינת מספרים. הודו - עם עומס הנגיף השני בגודלה בעולם - תתחיל לתת חיסונים ל-1.3 מיליארד בני אדם שלה מיום שבת, מה שהולך להיות מבצע מורכב מאוד.

אתמול אישרה סין את כניסתה של משלחת מומחים של ארגון הבריאות העולמי, שמנסה לחקור את נסיבות ההתפרצות של המגיפה ששיתקה את העולם. ועדת הבריאות הלאומית של בייג'ינג אמרה כי היא "תקיים שיתוף פעולה מחקרי משותף על מקורות ה-COVID-19 עם מדענים סינים". הביקור, מגיע יותר משנה לאחר שהמגיפה החלה על רקע האשמות כי בייג'ינג ניסתה לסכל את חקירת הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully