וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי תרופות חדשות יכולות להציל את חייהם של חולי קורונה קשים

ככל שהזמן חולף מומחים מוצאים עוד ועוד טיפולים ותרופות שיכולים להפחית את מקרי המוות מנגיף הקורונה. שתי תרופות ויראליות כאלה מצטרפות כעת למאגר

בווידאו: נתניהו מבהיר שנצטרך לשמור על ריחוק חברתי גם אחרי שיחרור הכלכלה/צילום: לע"מ

נכון, החיסונים כבר פה, אבל האמת היא שהם לא מספיקים, ועכשיו יש צורך לחפש תרופה למחלה. עד כה נמצאו מספר תרופות שיכולות להציל חיים במקרים של COVID-19 קשה, וכעת באנגליה, מוכת הקורונה, מדווחים כי רופאים גילו עוד שתי תרופות שיכולות להפחית את מקרי המוות ברבע בקרב חולים קשים.

התרופות tocilizumab (טוסיליזומאב) ו-sarilumab (סארילומאב), המשמשות לטיפול בדלקות פרקים וניתנות בעירוי, מצילות את חייו של אדם נוסף על כל 12 מטופלים, כך אומרים חוקרים שביצעו ניסוי ביחידות לטיפול נמרץ במערכת הבריאות הבריטית. ממצאי המחקר טרם נבדקו או פורסמו בעיתון רפואי.

המומחים מצאו כי בנוסף להצלת חיים נוספים, הטיפולים מאיצים את התאוששותם של החולים ומצמצמים את משך הזמן שחולים חולים קשים צריכים לבלות בטיפול נמרץ בכשבוע. נראה כי שתי התרופות עובדות באותה מידה ומוסיפות ליתרון שכבר נמצא עם תרופה סטרואידית זולה הנקראת דקסמטזון.

עירוי נוזלים. ShutterStock
יכולה להציל את חייהם של חולי קורונה קשים. עירוי/ShutterStock

החוקר הראשי פרופ' אנתוני גורדון, מאימפריאל קולג' בלונדון, הסביר כי "על כל 12 חולים שאתה מטפל בתרופות האלה אתה מצליח להציל חיים. זו השפעה גדולה. 36 אחוזים מחולי הקורונה שהגיעו לחדרי מיון בבריטניה מתו. התרופות החדשות הורידו זאת ל-27 אחוזים, כאשר הן ניתנו לחולים תוך 24 שעות מרגע שנכנסו לטיפול נמרץ".

בעוד שטיפולים רבים נגד קורונה מכוונים לנגיף עצמו, tocilizumab ו-sarilumab פועלות להרגעת המערכת החיסונית, שכאשר היא מופעלת על ידי זיהום, יכולה להגיב יתר על המידה ולהתחיל להרוס את רקמות הגוף עצמו וליצור תגובה אוטואימונית. תגובה חיסונית זו נחשבת כגורם של חלק ממקרי הקורונה קשים.

ממצאי המחקר שהוצגו בניסוי של כ-800 חולים הפתיעו כמה מומחים. מחקרים אחרים שבדקו את ההשפעות של שתי התרופות הסתיימו באכזבה, והראו מעט עד חוסר תועלת בקרב אנשים המאושפזים עם קורונה. הערכות מומחים היא כי שתי תרופות אלו יכולות להועיל עבור חלק מהחולים, ולא עבור כולם, לכן יש צורך במחקרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully