וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר חוסן נגד קורונה וחלה אחרי 6 ימים. איך זה קורה?

אח שעובד בחדר מיון בבית חולים בארה"ב חוסן באמצע החודש וכמה ימים לאחר מכן החל לחוות צמרמורות וכאבי שרירים ונמצא חולה בקורונה. מומחים מסבירים איך זה יכול לקרות

בווידאו: נתניהו מכריז שישאף לחסן כמה שיותר אנשים במהירות/עריכה: עמית שמחה

מבצעי החיסונים ברחבי העולם מתחילים, ואיתם מגיעים מקרים מעניינים ויחודיים. אחד כזה התרחש בארה"ב. שישה ימים לאחר שאח חדר מיון בסן דייגו חוסן ל-COVID-19, הוא חלה ונמצא חיובי לנגיף הקורונה. אך למרות שהסיפור אולי נשמע מדאיג, רשויות הבריאות טוענות כי מקרים כאלה צפויים ואינם סיבה לפאניקה. ובכל זאת, מדובר בתזכורת לכך ששטיפת ידיים, ריחוק חברתי ומסיכות עדיין יהיו איתנו בשנת 2021.

מתיו וו, בן ה-45, קיבל את החיסון של חברת פייזר, הדורש שתי מנות שניתנות שלושה שבועות זה מזה, ב-18 בדצמבר והחל להרגיש חולה בערב חג המולד - 24 לדצמבר. הוא חש לדבריו צמרמורות, כאבי שרירים ועייפות אחרי משמרת בבית החולים.

לדברי מומחים יש לכך כמה הסברים, ההגיוני ביותר הוא שייתכן שהוא כבר היה חולה כשקיבל את החיסון, מכיוון שתקופת הדגירה יכולה להיות עד שבועיים, או שהוא יכול היה להידבק לאחר שקיבל את הזריקה.

חיסונים נגד קורונה בקופת חולים לאומית, בני ברק 23 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
לומדים תוך כדי תנועה. מבצע החיסונים בישראל/ראובן קסטרו

"אנו יודעים מהניסויים הקליניים בחיסון, שזה לוקח בערך 10 עד 14 יום עד שמתחילים לפתח הגנה מפני החיסון", אומר מומחה למחלות זיהומיות. אחרי המנה הראשונה, הגנה זו נחשבת לכ-50 אחוזים, והיא עשויה לעלות עד 95 אחוזים לאחר המנה השנייה. המומחה מוסיף כי הוא מכיר עובדים רפואיים אחרים שנדבקו סביב הימים שקיבלו את החיסון. התרחישים הפוטנציאליים האלה הם תזכורת לכך שחיסונים אינם תרופת פלא ויש צורך להמשיך להקפיד על ההוראות.

באשר לאח המדובר, דווח כי הסימפטומים שלו הגיעו לשיאם בחג המולד והוא נבדק חיובי יום לאחר מכן. לדבריו, הוא מרגיש טוב יותר מאז, אך עדיין חווה עייפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully