וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיות התזונה בארה"ב השתנו וזה מה שהן לא כוללות עכשיו

למרות שוועדת מומחים הציעה לקזז כמה מהמרכיבים הכי מזיקים בתזונה, בארה"ב התעלמו מהן. אז מה כוללות ההנחיות החדשות והאם יש חידושים מעניינים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

ההנחיות התזונתיות הרשמיות החדשות לאמריקנים עודכנו לראשונה מזה חמש שנים, וצריך לשים לב יותר דווקא למה שהן לא כוללות. למרבה ההפתעה, ההנחיות הפדרליות אינן דורשות הפחתה של צריכת אלכוהול וסוכר, זאת למרות שוועדת מומחים קבעה אחרת.

הוועדה המדעית המייעצת, שהורכבה מ-20 אנשי אקדמיה ורופאים, המליצה להוריד את המגבלה לתוספי סוכרים בתזונה מ-10 אחוזים מהקלוריות היומיות ל-6 אחוזים בהנחיות הנוכחיות, תוך ציון שיעורי השמנת יתר והקשר בין השמנת יתר לבריאות. הם גם המליצו להפחית את מגבלת האלכוהול הנצרך על ידי גברים משני משקאות ביום לאחד, כדי להתאים להמלצה הנוכחית לנשים. הצוות הצביע על מחקר שקשר בין צריכת אלכוהול גדולה יותר לסיכון גבוה יותר למוות מוקדם.

למרות זאת כאמור מחלקות החקלאות והבריאות והשירותים האנושיים בארה"ב דחו את שני הרעיונות, זאת לטענתם מכיוון ש"הראיות החדשות אינן מהותיות מספיק כדי לתמוך בשינויים בהמלצות כמותיות לסוכרים או לאלכוהול שהוסיפו."

דיאטה ים תיכונית. ShutterStock
מה כן נכנס ומה לא? תזונה ים תיכונית/ShutterStock

באופן כללי, ההנחיות דורשות תזונה ששמה דגש על ירקות, פירות, קטניות, חלב דל שומן, אגוזים, פירות ים ודגנים מלאים, וממליצה להוציא את הבשר האדום והמעובד והשומנים הרוויים, מהתפריט. ההנחיות אינן רק הצעות ליחידים ויש להן השפעה רחבה: הן מעצבות תכניות לארוחות צהריים בבית הספר, מעצבות מאמצים לקידום הבריאות ומשפיעות על מה שמייצרות חברות מזון. מה שאומר שכסף רב מונח על הכף.

מה כן כוללות ההמלצות החדשות לראשונה? ההנחיות מציעות שילדים מתחת לגיל שנתיים לא צריכים לצרוך סוכר מעובד כלל. זה כולל דגני בוקר או עוגיות, ולא סוכר פירות לדוגמא. בנוסף, ההנחיות ממליצות להאכיל תינוקות רק בחלב אם בששת החודשים הראשונים שלהם. אם זה בלתי אפשרי, פורמולת תינוקות מועשרת בברזל היא האפשרות הטובה ביותר הבאה. על פי ההמלצות, תינוקות צריכים גם לקבל ויטמין D בתוסף החל ממיד לאחר הלידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully