וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתאמן כשחולים או לוותר? תלוי מה יש לכם

מכירים את זה שאתם לא מרגישים במיטבכם, אבל אתם לא יודעים אם זה מספיק חמור בשביל להצדיק הברזה מהאימון? אז מסתבר שיש לזה דווקא תשובות חד משמעיות, בהתאם לתסמינים שאתם חווים

מאמן הכושר אור גרמן מציג אימון קצר לבטן שטוחה/צילום: אור גרמן

אנחנו נמצאים עכשיו בדיוק בעונה כזאת, שבלי קשר לקורונה, כולם חולים כל הזמן. זו לא תמיד מין מחלה כזאת שמפילה אותנו לקרשים, אלא זה יכול להיות גם צינון עקשן ומציק. ואחת השאלות שעולות באופן די תכוף בהקשר של מחלות או כשלא מרגישים כל כך טוב, היא האם כדאי להתאמן במצב כזה, או שעדיף לוותר?

התשובה לשאלה הזאת מאוד תלויה במה יש לכם. יש מצבים שאימון ממש יכול להועיל להם להקל את תסמיניהם ולשפר את ההרגשה הכללית שלכם. במקרים אחרים לעומת זאת, יכול להיות שלהוסיף לגוף עומס נוסף של אימון הוא די מיותר ועדיף לדלג עליו. אז הנה קווי אצבע שיעזרו לכם להחליט:

אישה עושה פלאנק. ShutterStock
אימון בזמן הצטננות יכול להקל על תסמיני גודש. אישה עושה פלאנק/ShutterStock

הצטננות

להתאמן או לא להתאמן? להתאמן. בהנחה שהתסמינים שלכם מסתכמים בשילוב הגנרי של נזלת ואף סתום ותחושה כללית של 'אני לא 100% אבל לא ביטלתי שום תכניות אחרות' - אין בעיה שתתאמנו. אתם יכולים לעשות התאמות קלות של הפחתת עצימות האימון, בגלל שאתם לא במיטבכם. אבל אין סיבה לוותר עליו לגמרי. האימון יכול למעשה להקל על הגודש באף ולפתוח את האף הסתום שלכם. מומלץ לבחור באימון כוח בעצימות נמוכה, ולא מאוד גבוהה, או אם אתם מהרצים, החליפו את הריצה בהליכה מהירה. פשוט בצעו התאמות שיהפכו את האימון לפחות עצים ויקצרו את משכו ביחס לרגיל.

מדחום עם טמפרטורה מעל 38 מעלות. ShutterStock
יש לכם חום? תנוחו, אל תתאמנו. יד אוחזת מדחום שמורה על טמפרטורה של 38.7 מעלות/ShutterStock

חום

להתאמן או לא להתאמן? לא להתאמן. אימון בזמן שיש לכם חום עלול להגדיל את הסיכון להתייבשות ואף לגרום לטמפרטורה הפנימית של הגוף לעלות עוד. בנוסף, במצב שבו הגוף מתמודד עם חום, השרירים סובלים ממילא מעייפות ויש בהם פחות כוח. לכן, עדיף לתת להם לנוח.

כאב גרון

להתאמן או לא להתאמן? להתאמן. לרוב, כשהחולי מתבטא בצוואר ומעלה, זה בסדר להתאמן, גם אם בעצימות נמוכה יותר מהרגיל. הקפידו לשתות הרבה מים כדי להרגיע את הגרון, לפני ואחרי האימון וגם במהלכו. גם כאן, בדומה להצטננות, מומלץ להוריד הילוך בדרגת הקושי של האימון. אולם, אם כאב הגרון שלכם מלווה גם בחום או כאבי שרירים - ותרו על האימון.

אישה עם כאב גרון. ShutterStock
אם החולי הוא מהצוואר ומעלה, זה בדרך כלל בסדר להתאמן. אישה עם כאב גרון/ShutterStock

שיעול

להתאמן או לא להתאמן? לא להתאמן. אם אתם משתעלים, במיוחד אם זה שיעול שמגיע עמוק מהחזה והריאות (בניגוד לשיעול גרוני) ומלווה בליחה - עדיף לוותר על האימון. שיעול תכוף עלול להקשות עליכם לנשום נכון בזמן האימון ולקחת נשימה עמוקה כשהדופק עולה.

קלקול קיבה

להתאמן או לא להתאמן? לא להתאמן. אם אתם סובלים מהקאות או שלשולים, זה אומר שהגוף שלכם כבר סובל מהתייבשות מסויימת. פעילות גופנית רק תחמיר את המצב. חוץ מזה שאם יש לכם בחילה, להתחיל לזוז מצד לצד או לקפץ זה הדבר האחרון שאתם צריכים או רוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully