וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה סופי: נגיף הקורונה הגיע למדינה האחרונה בעולם

גם הבסיס האחרון נכבש על ידי הקורונה, כש-36 אנשי צוות וחיילים מצ'ילה שמוצבים ביבשת אנטרקטיקה נדבקו בנגיף. החשש הגדול מהתפרצות המגיפה בשטח היבשת המרוחקת נובע מכמה סיבות, ביניהן דאגה לחיות הבר

בווידאו: בעקבות התפרצות קורונה במדינה, בתאילנד הגדילו את היקף הבדיקות/רויטרס

אנטארקטיקה, שהייתה עד כה היבשת היחידה שלא הושפעה ממגיפת הקורונה, דיווחה לאחרונה על החולים הראשונים בשטחה. 36 החולים החדשים הם אנשים המוצבים בבסיס מחקר צ'יליאני מרוחק הקרוי
פוארטו קובאדונגה, וכוללים 26 אנשי צבא צ'ילה ועשרה עובדי אחזקה. שלושה אנשי צוות באונייה המספקת תמיכה לבסיס נמצאו גם כן חיוביים מאז שחזרו ממשימתם לאנטארקטיקה. האנשים החולים פונו מאז לעיר פונטה ארנאס בצ'ילה, שם דווח שהם נמצאים בבידוד ובמצב טוב.

כבר מתחילת חודש מרץ, הניסיון להרחיק את הנגיף באנטארקטיקה היה אתגר לא קטן שגבה מחיר מדעי גדול. כל הפרויקטים הגדולים באנטארקטיקה נעצרו. כתוצאה מכך, הופסק מחקר של מדענים ברחבי העולם. בעוד שביבשת אין תושבי קבע, על פי סוכנות הידיעות AP הגיעו אליה אלף חוקרים ומבקרים במהלך החורף.

כשהעולם נכנס לסגרים בתגובה להתפשטותה המהירה של הקורונה, כל ראשי התוכניות המדעיות המתרחשות באנטארקטיקה הסכימו שהמגיפה עלולה להפוך לאסון גדול, ומרביתן בוטלו. עם הרוחות החזקות בעולם והטמפרטורות הקרות ביותר, היבשת בגודל של ארצות הברית ומקסיקו מסוכנת ממילא כבר 40 שנה לכל מי שנמצא בבסיסי המחקר.

כמה מסוכן הנגיף במידה ויתפשט ביבשת? מועצת מנהלי התוכניות הלאומיות לאנטארקטיקה שכוללת 30 מדינות שונות, כתבה אז כי "נגיף חדש ומדבק מאוד עם תמותה ותחלואה משמעותיות בסביבה הקיצונית והמחמירה של אנטארקטיקה ועם יכולת מוגבלת של טיפול רפואי ותגובה מהירה הוא גבוה. מדובר על סיכון עם השלכות קטסטרופליות אפשריות".

הפשרת קרחונים באנטרקטיקה כתוצאה מההתחממות הגלובלית, מרץ 2015. AP
חפש באנטרקטיקה. צוות חוקרים שט בסירה בין קרחונים/AP

ד"ר האנה נילסן מאוניברסיטת טסמניה, חוקרת שהיא חלק מפרויקט שבדק את השפעת נגיף הקורונה על אנטארקטיקה, אמרה שלנוכחות הנגיף ביבשת יהיו השלכות רבות. "גילוי מקרי COVID-19 באנטארקטיקה ישפיע על מגוון תחומים, החל מתכנון ולוגיסטיקה של פעילות אנושית ביבשת ועד קבלת החלטות במדינות עצמן", אמרה.

"הטבע המרוחק של אנטארקטיקה מגביר את כל הסיכונים הבריאותיים, ולכן הגישה לאנטארקטיקה עשויה להיות מוגבלת לתקופות ארוכות יותר". לדבריה, בנוסף לסיכונים האלה לנוכחות COVID-19 באנטארקטיקה יש גם השלכות על חיות הבר המקומיות, כאשר האיום העיקרי הוא שבני אדם יעבירו את הנגיף למינים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully