וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר נכנס לבדיקת MRI ויצא ממנה עם כוויה בצורת מסיכה

את זה לא צפינו: גבר מארה"ב שפרטיו לא פורסמו נכנס לאחרונה לבדיקה שגרתית יחסית במכונת MRI ויצא עם כוויה בצורת מסיכה. איך זה לעזאזל קרה?

בסרטון: האם מסיכות בד מגינות מקורונה?/צילום ועריכה: אליס ריבקין וליאור נאור

הקורונה זימנה לנו לא מעט סיפורים מעציבים ואפילו מוזרים, והסיפור הזה הוא לגמרי מהסוג האחרון: אי שם בארה"ב מישהו מסתובב עם כוויה בצורת מסכה על הפנים, כך על פי דיווח של ה-FDA. בהתרעה שהוציא הארגון ביום שלישי הזהיר מפני עטיית מסכות פנים עם חלקי מתכת במהלך בדיקות ה-MRI, ואמר כי חולה נכווה "מהמתכת במסיכת הפנים" בזמן שעבר סריקת צוואר. הדוח מתאר כוויות בפניו של המטופל בצורת מסיכת הפנים.

חולים בדרך כלל מתבקשים להסיר את כל המתכות (תכשיטים למשל) במהלך בדיקת MRI, אך נראה כי אנשי המקצוע התעלמו מרכיבי המתכת של המסכה. מסיכות פנים מסוימות מכילות חלקי מתכת וציפויים. חלקי מתכת יכולים לכלול מעין מהדק באיזור האף - כמו במסיכה הכירורגית המוכרת, חלקיקי ננו או ציפוי מיקרוביאלי שעשויים להכיל כסף או נחושת. המתכות יכולות להתחמם במהלך בדיקת MRI ולגרום כוויה למטופל, כמו במקרה הנוכחי.

בדיקת MRI. ShutterStock
לבדוק טוב שאין עליכם מתכות מכל סוג. מכונת MRI/ShutterStock

ה- FDA הבהיר שאנשי מקצוע בתחום הבריאות צריכים לאשר שמסיכת פנים נקייה ממתכת או לספק חלופה בטוחה לפני הסריקה. "כוויות מחפצי מתכת שלובשים מטופלים במהלך בדיקת MRI הם נושא ידוע וחולים לא צריכים ללבוש מתכת כלשהי במהלך בדיקת MRI", אמרו בארגון, אך בהתחשב במגיפה של נגיף הקורונה, ה- FDA כן מבקש מחולים לעטות מסכות במהלך MRI .

MRI או בשמה המלא Magnetic Resonance Imaging היא בדיקה המשתמשת בתהודה מגנטית ומאפשרת סקירה פנימית של איברי הגוף. בדומה לשיטות דימות אחרות (CT או אולטראסאונד) היא מאפשרת לקבל מידע על איברים פנימיים באופן לא פולשני. הבדיקה פועלת באמצעות שילוב של מגנט גדול ומחשב, והיא "מצלמת" את פנים הגוף בסריקות שמכילות שכבות דקות שחיבורן יחדיו נותן תמונה מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully