וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: שליש מהילדים שחולים בקורונה הם א-סימפטומטיים

מחקר קנדי הצליח לתת את אחת ההערכות הכי מדויקות שניתנו עד כה באשר לאחוזי הילדים שחולים בקורונה ללא תסמינים. מה זה אומר בעצם והאם סגירת מערכת החינוך תעצור את התחלואה?

בווידאו: תלמידי חטיבת הביניים חוזרים לבית הספר/צילום: ניב אהרונסון

אחד מנקודות האור הבודדות של מגיפת הקורונה היא שהיא פוגעת פחות בילדים. נכון, למרבה הצער חלק קטן מאוד מהילדים חלו במחלה קשה ואפילו מתו, אך מרביתם הכמעט מוחלט חלו במחלה קלה או שהיו ללא תסמינים. כעת מחקר חדש ביקש לבדוק כמה אחוזים מהם היו א-סימפטומטיים.

המחקר החדש כלל יותר מ-2,400 ילדים שנמצאו חיוביים ל-ב-COVID-19 בין חודשים אפריל לספטמבר 2020. החוקרים הקנדיים הצליחו לספק את אחת ההערכות הברורות ביותר עד כה, ומצאו כי שליש מהילדים שאובחנו עם COVID-19 היו ללא תסמינים (הערכות קודמות הצביעו על כך שהמספר נמצא בין 16 ל-45 אחוזים).

במחקר נמצא כי יותר מ-35 אחוזים מהילדים שנדבקו בנגיף הקורונה כלל לא דיווחו על תסמינים. ובעוד שרבים מהילדים שנמצאו חיוביים ל- COVID-19 דיווחו על שיעול, נזלת וכאב גרון, תופעות אלו היו שכיחות באופן מפתיע דווקא יותר בקרב ילדים שהיו שליליים ל-COVID-19.

"גם אם אין לילד תסמינים זה לא אומר שהוא בטוח ולא מדבק לחברי כיתה אחרים", אמר ד"ר פינליי מקאליסטר, רופא פנימי מאוניברסיטת אלברטה, אדמונטון, ומחבר המחקר, ל-HuffPost, "זה מדגיש את החשיבות של עטיית מסכות, ריחוק חברתי, שטיפת ידיים תכופה - כל הייעוץ הסטנדרטי לבריאות הציבור", אמר.

תלמידי כיתות ה-ו חוזרים ללימודים, בי"ס עוזי חיטמן, פתח תקווה, 24 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
עד כמה הם מדבקים? ילדים חוזרים לביה"ס השבוע/ראובן קסטרו

הוא הוסיף כי המחקר מציע גם כי אמצעי הבידוק המשמשים לעיתים קרובות בבתי ספר ובמסגרות הטיפול בילדים עשויים להחמיץ נתח משמעותי של ילדים שלמעשה חיוביים לנגיף - בין אם משום שאין להם תסמינים ובין אם משום שהתסמינים עליהם הם נשאלים אינם בהכרח מעידים על COVID-19. עם זאת, החוקרים מצאו כי אובדן ריח וטעם היה גבוה פי 7 בקרב ילדים שנמצאו חיוביים לקורונה, בהשוואה לאלה שלא. אז זה יכול להיות סימפטום חשוב במיוחד לסינון.

מתי יגיע החיסון לילדים?

חשוב לציין כי בניגוד לתחילת המגיפה, היום ידוע כי בתי ספר יסודיים ומעונות יום אינם "מפיצי-העל" שפעם חששו מהם. עם זאת, הם חשופים להתפשטות בלתי מזוהה של COVID-19 אם אחוז ניכר מהילדים הם נשאים ללא תסמינים של הנגיף. חשוב לציין כי המחקר נעשה בתקופה שבה בתי ספר מקומיים נסגרו, כך שהמספרים יכולים להיראות אחרת אם מחקר דומה יעשה בזמן שבתי הספר פתוחים - מחקר שמתבצע כעת על ידי צוות החוקרים.

נכון לסוף חודש נובמבר נדבקו בישראל קצת יותר מ-100 אלף ילדים בקורונה (כשליש מהם מתחת לגיל 10), ומדובר ככל הנראה על הערכת חסר, שכן לאחרונה מספר ההדבקות בילדים רק הולך ומאמיר. בניגוד לחיסונים המדוברים שעתידים להגיע לישראל החודש, עבור הילדים, ציר הזמן של החיסונים יהיה ארוך יותר, שכן החיסון הנוכחי לא מותאם עבורם. בינתיים, מומחים אומרים כי חשוב שבתי ספר, מרכזי טיפול בילדים והורים יישארו פתוחים אבל גם מאוד ערניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully