6 עובדות בריאותיות שלא הכרתם על סופגניות

    בימים כתיקונם אנחנו מפחיתות בסוכר ונושמות כוסמין, אבל כשחנוכה מגיע - אנחנו משחררות ומרשות לעצמנו סופגניה או שתיים. כדי שתוכלו לעשות את זה גם, ובלב שקט, בואו להכיר טוב יותר את המאפה המטוגן הזה

    מערכת וואלה! בריאות
    סופגניות רולדין חנוכה 2020 (דייב שחר)

    הידעתם שסופגניות זה משמין? בוודאי שידעתם, כולם יודעים את זה. אבל יש עוד כמה עובדות על סופגניות שכדאי להכיר, בעיקר משום שמדובר בפינוק כיפי במיוחד שעדיף לאכול נקיים מאשמה אבל עם כל המידע עליהן בראש.

    עוד בוואלה!

    זה מה שתצטרכו לעשות כדי לשרוף סופגניה אחת

    לכתבה המלאה

    1. סופגניה לא נותנת לכם כלום
    אנחנו כאן בוואלה! בריאות אוהבות למצוא יתרונות בריאותיים גם במאכלים מושמצים יחסית. ולכן, באופן טבעי, ניסינו לעשות את זה גם עם סופגניות - ולא הצלחנו. סופגנייה פשוטה עשויה מקמח, סוכר, שמן, ביצים וחלב, והיא עונה להגדרה של "מזון ללא ערך תזונתי". או במילים אחרות - סופגניה לא מועילה לגוף בכלל מבחינת מרכיביה התזונתיים.

    כמה טעימה, ככה לא מזינה. סופגניות (צילום: דרור עינב)

    2. זה לא תמיד 350 קלוריות
    בסופגניות יש הרבה קלוריות. רוב האנשים זוכרים מאיזו כתבה שהם קראו פעם שבסופגניה בודדת יש 350 קלוריות. אבל האמת היא שהמספר 350 נכון רק לגבי סופגניה "של פעם" - זו עם הריבה התעשייתית ואבקת הסוכר. סופגניה במילוי שוקולד קופצת כבר לאזור ה-550 קלוריות, ועכשיו תנסו לחשב כמה יש בסופגניות המושחתות שנפוצות היום בכל מאפיה. כן, התשובה היא 800-1,000 קלוריות.

    3. למה סופגניות כל כך משמינות?
    בגדול, מאותה סיבה שהן כל כך טעימות. מחצית מהקלוריות של הסופגניה מגיעות מהשמן שבה היא מטוגנת, והיא מכילה בין 23-ל-30 אחוזי שומן, ומחציתן מגיעות מהפחמימות (קמח וסוכר לבן), שכאמור - לא מכילות רכיבים תזונתיים חיוניים לגופינו כמו ויטמינים, מינרלים או סיבים.

    חצי מהקלוריות מגיעות מכאן. טיגון סופגניות (צילום: Giphy)

    4. אם כבר סופגניה - תאכלו אותה בארבע
    אמרנו כאן דברים לא קלים על סופגניות, אבל האמת היא שיש לא מעט פינוקים מתוקים שמכילים הרבה קלוריות ואחוזי שומן גבוהים. היתרון היחסי של סופגניה לעומת קינוחים אחרים הוא שהיא משביעה. אם תאכלו את הסופגניה כארוחת ביניים, ולא כקינוח אחרי ארוחה גדולה, הקלוריות שלה יחליפו קלוריות אחרות, היא תשביע אתכם עד הארוחה הבאה, ואתם תוכלו ליהנות ממנה בלב שקט.

    5. סופגניות קטנות הן לא בהכרח טובות יותר
    בשנים האחרונות רואים יותר ויותר סופגניות קטנות - סופגניות "מיני" - ועבור רבים זה מעין פתרון ביניים. אבל האמת היא שאתם אתם הולכים על שתי סופגניות קטנות כדי לחסוך בקלוריות, עדיף כבר שתאכלו סופגניה אחת רגילה. הסיבה לכך היא ששתי סופגניות קטנות יכילו יותר קלוריות מסופגניה אחת גדולה, גם אם הן שוקלות אותו הדבר, מכיוון ששטח הפנים של הסופגניות הקטנות מאפשר להן לספוג יותר שמן.

    6. סופגניה אחת מכילה את כמות השמן המומלצת ליום שלם
    כמות השומן המומלצת לאדם ביום נעה בין 3-7 מנות, תלוי בגיל ובמצב הבריאותי. מנת שומן אחת יכולה להיות 8 זיתים, 2 כפות אבוקדו, כף טחינה גולמית - או שליש סופגניה. זה אומר שסופגניה אחת מכילה 3 שלוש מנות שומן, שזו כמות השמן המומלצת לחלקנו ביום שלם. לכן, אם אתם יודעים שאתם הולכים לאכול סופגניה, נסו להפחית שומנים בארוחות אחרות.

    ועכשיו כשאתם יודעים את כל זה, זיכרו - מאפה משוחת אחד (או שניים, או שלושה) לא ישנו את כל התזונה שלכם. אם אתם בוחרים לאכול סופגניה, תהנו ממנה עד הסוף, בלי ייסורי מצפון ובלי שנאה עצמית. ואם הקלוריות מטרידות אתכם - נסו לצמצם קצת בארוחות אחרות, להאריך את אימון הכושר שלכם או סתם לשחרר. זה מרזה.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully