וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו אימון של 12 דקות ביום יכול לגרום לכם לרזות

אנחנו יודעות שמצב הרוח שלכם לא בשמיים, אבל המחקר הזה יכול להרים אותו קצת. חסל סדר אימונים ארוכים, אתם לגמרי יכולים לעשות אימון יומי של קצת יותר מעשר דקות וכבר תראו שינוי. בהצלחה

בסרטון: אימון טבטה שאתם יכולים לעשות בבית/צילום: עדן ביבס

כולנו יודעים שפעילות גופנית טובה לגוף שלנו, אבל רבים עדיין מאמינים שיש צורך לעשות הרבה ממנה כדי לקבל את היתרונות שלה. כעת, מחקר חדש מראה כי מספיקות רק 12 דקות של פעילות אינטנסיבית כדי לשפר משמעותית כמה מהסמנים המשמעותיים בגוף.

חוקרים ניתחו את התגובות של 411 גברים ונשים בגיל העמידה ל-12 דקות של פעילות גופנית "נמרצת", ומצאו כי לתרגול הייתה השפעה על יותר מ-80 אחוזים מהמטבוליטים במחזור הדם של המשתתפים. מטבוליטים אלה יכולים לשמש אינדיקטורים לפרופיל הקרדיו-מטבולי ולבריאות הלב וכלי הדם, לטווח הארוך, מה שמרמז שאפילו פעילות קצרה ונמרצת מספיקה כדי להועיל לחלק מהתהליכים הביולוגיים המרכזיים של הגוף.

"רבות ידוע על ההשפעות של פעילות גופנית על מערכות הלב, כלי הדם והדלקתיות בגוף, אך המחקר שלנו מספק מבט מקיף על ההשפעה המטבולית של פעילות גופנית על ידי קישור מסלולים מטבוליים ספציפיים למשתני התגובה ותוצאות בריאותיות ארוכות טווח", אומר גרגורי לואיס, מומחה לאי ספיקת לב והשתלת לב בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס (MGH).

"מה שהיה בולט בעיננו הוא ההשפעות של פעילות גופנית קצרה על רמות הסירקולציה של מטבוליטים השולטים בתפקודים גופניים מרכזיים כמו עמידות לאינסולין, עקה חמצונית, תגובת כלי דם, דלקות ואריכות ימים". דוגמא אחת שהזכירו החוקרים היא המטבוליט גלוטמט - אנזים נפוץ הקשור למחלות לב, סוכרת ואורך חיים קצר יותר, שירד ב-29 אחוזים בממוצע אצל אלה שהתאמנו 12 דקות ביום. המטבוליט DMGV, הקשור לסיכון מוגבר לסוכרת ומחלות כבד, ירד ב-18 אחוזים.

"באופן מרתק, המחקר שלנו מצא כי מטבוליטים שונים עוקבים אחר תגובות פיזיולוגיות שונות לפעילות גופנית, ולכן הם עשויים לספק חתימות ייחודיות בזרם הדם המגלות אם אדם כשיר פיזית, בדיוק כמו שבדיקות הדם הנוכחיות קובעות את תפקוד הכליה והכבד".

אישה וגבר עושים כושר. Giphy
לאט לאט, גיף של אנשים רצים/Giphy

הנתונים של המחקר החדש נלקחו ממחקר הלב Framingham, פרויקט מחקר ארוך טווח המכסה שלושה דורות של אנשים. רשומות המחקר חוזרות לשנת 1948, כך שהחוקרים יכולים לראות כיצד חתימות מטבוליות משפיעות על הבריאות לטווח הארוך.

בשנים האחרונות, יותר ויותר מחקרים מראים שאפילו מנה קטנה של פעילות גופנית יכולה להועיל וגם אם אתם זזים רק שעה בשבוע, הגוף יכול להרגיש את התועלת. מעבר לכך שפעילות גופנית יכולה לעזור להילחם בסרטן, להגביר את הזיכרון ולעזור לרדת במשקל. הודות למחקר זה ואחרים דומים, אנו מתחילים להבין יותר כיצד האימון מסייע לגוף, גם אם נערך בקנה מידה קטן ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully