וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש סיכוי שהקורונה בכלל לא התחילה בסין אלא במדינה הזו

המקרה הבא רק מראה לנו עוד כמה יש לנו לחקור ולדעת על הקורונה. מחקר חדש טוען שהקורונה בכלל לא התחילה בסין, וניתן היה למצוא מקרים של המחלה באיטליה כבר לפני למעלה משנה. מה זה אומר? אנחנו עדיין לא ממש בטוחים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אחרי שכולנו למדנו להכיר את מחוז חוביי ואת העיר ווהאן בסין - מקור התפרצות הקורונה - חוקרים מאיטליה מטילים ספק ששם המגיפה התחילה. מחקר חדש של המכון הלאומי לסרטן (INT) של העיר מילאנו באיטליה מעלה עדויות פוטנציאליות לכך שנגיף הקורונה הסתובב באיטליה הרבה לפני שסין דיווחה לראשונה על מקבץ של מקרי דלקת ריאות מסיבה לא ידועה ב-31 בדצמבר 2019.

המחקר טרם נבדק על ידי עמיתים פורסם ב-Tumori Journal. על מנת לעקוב אחר התפשטות הנגיף ברחבי איטליה, הצוות בדק את דגימות הדם של 959 אנשים ללא תסמינים שנרשמו לניסוי פוטנציאלי לסרטן ריאות בין ספטמבר 2019 למארס 2020. הם מצאו כי נוגדני SARS-CoV-2 נמצאו ב-11.6 אחוזים מהדגימות בסך הכל, כאשר המספר הגבוה ביותר של תוצאות חיוביות הגיע מלומברדיה (53.2 אחוזים), שנפגעה קשה בשלבים הראשונים של המגיפה.

ההפתעה האמיתית (ושוב אנחנו מזכירים שהמחקר טרם נבדק על ידי עמיתים) הייתה שהם מצאו נוגדנים בחולים כבר בספטמבר 2019. 14.2 אחוזים מהמתנדבים היו עם נוגדנים למחלה, כאשר המקרה הראשון באיטליה נמצא אצל מישהו מאזור ונטו ב-3 בספטמבר.

"התוצאות שלנו מצביעות על כך ש-SARS-CoV-2 הופץ באיטליה מוקדם יותר מאשר אבחון המקרים הרשמיים הראשונים של covid-19 בלומברדיה", סיכם הצוות. המטופל הראשון של איטליה ב-COVID-19 התגלה ב-21 בפברואר בעיירה קטנה ליד מילאנו, באזור צפון לומברדיה.

שוטרת עורכת ביקורת קורונה ברומא, איטליה, 6 אוקטובר 2020. רויטרס
האם האיטליה היא מקור כל הרע הזה? שוטרת עורכת ביקורת ברומא/רויטרס

הצוות אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הממצא העיקרי שלהם היה כי "אנשים ללא תסמינים לא רק שהיו חיוביים לאחר הבדיקות הסרולוגיות, אלא שהיו להם גם נוגדנים המסוגלים לחסל את הנגיף", והוסיף כי "נגיף הקורונה יכול היה להסתובב בקרב האוכלוסייה לאורך זמן ובקצב קטלניות נמוך".

חוקרים איטלקים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס בחודש מרץ כי הם דיווחו על מספר גבוה יותר מהרגיל של מקרים של דלקת ריאות קשה ושפעת בלומברדיה ברבעון האחרון של 2019, מה שעשוי להעיד שאולי נגיף הקורונה הסתובב שם מוקדם יותר ממה שחשבו.

"צריך ראיות נוספות"

"ישנן עדויות ש-SARS-CoV2 היה באיטליה בדצמבר 2019 בהתבסס על ניתוח שפכים", כתב פרופסור פרנסואה באלוקס, מנהל המכון לגנטיקה של אוניברסיטת קולג' בלונדון. עם זאת, הוא מאמין כי "כדי לומר שהנגיף הסתובב בלי משים באיטליה כבר באוגוסט - מה שהיה לפי הדיווח המקרה של המתנדבים הראשונים לפתח נוגדנים - הם יצטרכו לייצר ראיות חזקות בהרבה".

"ניתוחים של אלפי גנומים SARS-CoV2 מצביעים על מקור (הדבקה בין בע"ח לאדם) בין אוקטובר לנובמבר 2019 בסין, ומשם התפשטות מהירה לאירופה", כתב, "ללא קשר לאופן שבו אנו מבצעים את הניתוחים, התפוצה באיטליה באוגוסט אינה תואמת את הנתונים". ארגון הבריאות העולמי (WHO) אמר כי הוא יבחן את הנתונים של המחקר כדי "לדון ולארגן לניתוחים נוספים של דגימות זמינות ואימות תוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully