וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור להושיב ילד עם מעיל באוטו, ועוד עצות בטיחות לחורף

איזה אמצעי חימום הכי בטוח לחדר ילדים? מה הטמפרטורה המומלצת ולמה יותר ילדים נכווים בחורף? מומחי ארגון בטרם עם המדריך שכל הורה חייב לקרוא

זו הסיבה שאסור להושיב ילד עם מעיל בכיסא בטיחות/Youtube

אמנם היורה כבר ביקר כאן לפני שבועיים, אבל רק עכשיו נראה שהדבר האמתי הגיע והחורף כאן כדי להישאר. זה הזמן להחליף את הארון מהקיץ לחורף (אם עוד לא עשיתם זאת) ולרענן את נהלי הבטיחות לחורף, במיוחד עכשיו, כשכולנו נמצאים יותר בבית בגלל מגבלות הקורונה.

"מדי חורף אנחנו רואים עלייה בתאונות ביתיות, בעיקר כוויות מנוזלים חמים, שריפות כתוצאה מחימום לא בטוח וגם עלייה במקרים של מוות פתאומי בשינה אצל תינוקות, המוכר כמוות בעריסה. הניסיון שלנו מוכיח כי את מרבית התאונות הללו ניתן למנוע באמצעות התנהגות בטוחה והתאמת הסביבה לילדים", אומרת אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, שמספק מדריך חורף בטוח לילדים:

1. חימום בטוח: אמצעי חימום בטוח הוא כזה שאינו כולל אש גלויה. מזגן או רדיאטור הם אמצעי החימום הבטוחים ביותר. לא מומלץ להשתמש בתנור ספירלה, מפזר חום, תנור גז וקמין, במיוחד לא בסביבת ילדים. בכל מקרה, את אמצעי החימום מחברים ישירות לשקע שבקיר. אמצעי חימום צורכים הרבה חשמל ופעמים רבות מפצלים וכבל מאריך אינם עומדים בעומס ועלולים לגרום לשריפות.

2. שינה בטוחה: הטמפרטורה המומלצת בחדרי ילדים היא 22 מעלות ובכל מקרה לא יותר מ-24 מעלות. אצל תינוקות מנגנון ויסות החום אינו מפותח מספיק, וכתוצאה מכך חימום יתר עלול לגרום למוות פתאומי בשינה. שמיכות עבות עלולות גם הן לגרום לחנק ולכן אנו ממליצים להשתמש בשק שינה לתינוקות או בשמיכה דקה והדוקה - ולהלביש את התינוק בהתאם. אם במגע נראה לנו שלתינוק חם מדי, מורידים לו שכבת ביגוד.

עוד בוואלה!

5 דברים שאסור להורים לעשות בחורף

לכתבה המלאה
זו הסיבה שאסור להושיב ילד עם מעיל בכיסא בטיחות. ShutterStock
המעיל יוצר רווח מסוכן בין התינוק ורצועות הבטיחות. ילדה עם מעיל במושב בטיחות באוטו/ShutterStock

3. מעיל? לא בנסיעה. אסור להסיע ילדים ותינוקות במושב בטיחות כאשר הם לבושים במעיל נפוח. המעיל אינו מאפשר לרצועות להגן על הילדים כראוי ובזמן תאונה הם עלולים "להחליק" מתוך המעיל ולהיפגע קשה. אז מה עושים? לפני הכניסה לרכב מפשיטים את המעיל, מכניסים את הילד למושב וחוגרים אותו היטב. אם קר, אפשר לכסות את הילד במעיל כשהוא חגור.

4. הרחיקו שתייה חמה מילדים: הגורם המרכזי לכוויות ילדים הם נוזלים חמים. עורם של ילדים דק ועדין משל מבוגר ושטח הגוף שלהם קטן משלנו. לכן גם כוס תה או קפה שנשפכים על הילד עלול לגרום לכוויה נרחבת ועמוקה, הדורשת הליך שיקום ארוך. במיוחד בחורף, מקפידים להרחיק שתייה חמה מילדים, לא שותים שתייה חמה כשהילדים על הידיים. קומקום ומיחם מניחים על השיש ומצמידים לקיר. במתקני שתייה מומלץ להתקין נעילת מים חמים. גם במקלחת חשוב לבדוק את טמפרטורת המים לפני שמכניסים את הילדים.

5. מינעו הרעלות מתרופות: במיוחד בעידן הקורונה, כשכולנו דואגים יותר מתמיד לבריאות בני הבית, חשוב לזכור להרחיק מההישג ידם של ילדים תרופות, כדורים וויטמינים. נועלים את התרופות בארון גבוה שלילדים אין גישה אליו. חשוב להבין שילדים הם סקרנים ובוחנים את העולם דרך הפה. גם תרופות תמימות למראה עלולות להיות מסוכנות לילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully