וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 ההשפעות הכי מוזרות של התעמלות על הגוף שלכם

כולם מתייחסים לפעילות גופנית כאל "תרופת הקסם", אבל כמעט לא מדברים על ההשפעות המוזרות, שלא לומר מציקות שלה, על חיי היומיום שלנו. אז חוץ מלחזק את הלב והשרירים - בואו נגלה איך עוד ההתעמלות משפיעה לנו על הגוף

בסרטון: אימון טבטה שאתם יכולים לעשות בבית/צילום: עדן ביבס

כן, התעמלות גופנית היא הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות לעצמנו, בייחוד בתקופה הזאת. היא מוסיפה שנים לחיים, מחזקת את מערכת החיסון, מרחיקה מחלות קשות וחשוב לא פחות - מצליחה להחליש במקרים רבים את עוצמת הדיכאון והחרדה.

אז לפני שנמשיך בואו נבהיר דבר אחד - המטרה שלנו כאן היא לא לשכנע אתכם לא להתאמן, אלא רק לעזור לכם להבין שגם אם אתם חווים דברים קצת משונים כשאתם עושים את זה - זה תקין לגמרי, וזה חלק בלתי נמנע מהשינויים החיוביים שהגוף שלכם עובר. אז הנה כמה מהבעיות המוזרות, המביכות והמפתיעות ביותר שיכולות להופיע כשמתחילים להזיז את הגוף:

1. פתאום קשה יותר לשמור בבטן

הבטחנו מביך - ונקיים. אולי תופתעו לגלות את זה, אבל הרבה אנשים נוטים לשחרר נפיחות באימוני כושר. הסיבה המשונה לכך היא שפעילות גופנית נוטה להעצים את זרימת הדם לכל איברי הגוף, בצורה שממריצה תהליכים שונים ובהם גם תהליך העיכול. הדבר עשוי לגרום לשחרור מהיר מהצפוי של גזים שונים שהצטברו במערכת ומחכים מאוד לפרוץ החוצה.

עוד בוואלה!

5 דברים שאתם צריכים כדי להצליח להתאמן בבית

לכתבה המלאה

ההשפעה המביכה הזאת נפוצה ביותר באימוני כוח שכוללים את חיזוק שרירי הליבה, בגלל הכיווץ האינטנסיבי של השרירים באיזור הבטן, וכן בכל אימון אירובי שגורם לנו להתנשף יותר מהרגיל.

2. אתן עשויות להרגיש כמה טיפות על הרגל

אצל נשים, קיים סיכוי גבוה מהרגיל לבריחת שתן קלה בזמן פעילות גופנית, בייחוד אם מדובר בנשים אחרי לידה, בגיל מבוגר או כל מי שסובלות מהחלשה של שרירי רצפת האגן. מדובר בתופעה טבעית מאוד, שיכולה במקרים מסוימים להופיע גם אצל גברים, אם כי היא נדירה יותר אצלם.

במקום להיבהל מזה ולפתח רתיעה מפעילות גופנית בעקבות הבעיה הזאת, חשוב לזכור כי ככל שתתמידו באימונים הגופניים - בייחוד בתרגילים לחיזוק רצפת האגן - כך תחזקו עם הזמן את השרירים באיזור ולא תסבלו עוד מהבעיה המביכה בהמשך.

3. פתאום לא תפסיקו לחשוב על סקס

החשק המיני שלנו מושפע כידוע מפעילות ההורמונים בגוף, ויש כמובן דברים שמעצימים או מחלישים את עוצמתו. פעילות גופנית גורמת, אצל גברים ונשים כאחד, לעלייה בשיעור של הורמון המין טסטוסטרון. ההורמון הזה גורם בין היתר להגברת זרימת הדם לאיברי הרבייה ולהעצמת החשק המיני.

גיף בחורה בחדר  כושר. Giphy
פעילות גופנית גורמת לעלייה של הורמון המין טסטוסטרון, גם אצל נשים. אישה מרימה משקולת/Giphy

ואם זה לא מספיק, הפעילות הגופנית גורמת גם להפרשה מוגברת של הורמונים נוספים שמעצימים את ההנאה והגירוי - כמו אדרנלין ודופמין. ואם אתם מתאמנים עם עוד אנשים מושכים בסביבה שלכם, גם לזה יש תרומה מסוימת למחשבות האלו שמציפות את המוח בזמן האימון ואחריו.

4. אתם בוכים בלי סיבה

בדיוק סיימתם אימון גופני והעיניים מרגישות יבשות, אדומות ומגורות? ובכן, מחקר מעניין שנערך בנושא מדגיש כי בזמן פעילות גופנית, כמו גם בפעולות אחרות שדורשות סנכרון גדול בין העין לשאר הגוף, אנחנו נוטים למצמץ פחות, בצורה שמפחיתה את הסיכוך של העין ומגבירה את התסמינים המציקים האלו.

בנוסף, חלק מהאנשים עשויים ממש לבכות או פשוט להיות רגישים מהרגיל במהלך פעילות גופנית ואחריה. הסיבה לזה היא שוב, הפעילות ההורמונלית בגופינו, שחווה טלטלה בעקבות המאמץ הגופני. התעמלות גורמת כאמור לעלייה בשיעור של אדרנלין ואנדורפינים בגוף, מה שכאמור משפיע גם על החשק המיני, אבל גם על הרגישות שלנו באופן כללי.

5. אולי גם תפהקו בהגזמה

התעמלות היא הדרך הטובה ביותר להמריץ את הגוף ולהתגבר על עייפות, אז למה לפעמים היא גורמת לנו לפהק שוב ושוב? ובכן, מומחים מעריכים שהסיבה לכך היא לא עייפות, אלא גירוי שנוצר בגוף בעקבות ההתעמלות וגורם להפעלת רפלקס הפיהוק. בעוד שחוקרים לא מצאו הסבר חד משמעי להשפעה המשונה הזאת, במאמר שפורסם על ידי אוניברסיטת הרווארד מציעים תיאוריה מעניינת שמסבירה אותה. במאמר מסבירים שפעילות גופנית גורמת לחימום של הגוף - וגם של המוח. הפיהוק, הם מאמינים, עשוי לשמש כדרך של הגוף לצנן מעט את המוח כדי למנוע פגיעה בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully