וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגל השלישי של הקורונה כבר הכה בארה"ב. זה מה שזה אומר

27.10.2020 / 6:59

באירופה מתמודדים עם שיא הגל השני, ובארה"ב כבר דילגו לגל השלישי עם מספר נדבקים ומאומתים גבוה משמעותית מהגל הראשון והשני. רגע לפני הבחירות שם, יש אולי נתון אופטימי אחד ששווה להתעכב עליו

בווידאו: מייק פנס בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית/צילום: רויטרס

בעוד שבישראל עוד מנסים לצאת מהסגר השני, ובאירופה רק נכנסים אליו, בארה"ב כבר חווים את הגל השלישי של הקורונה. ונחשו מה? עושה רושם שהוא הולך להיות יותר קטלני ומסוכן מהגל הראשון והשני. מומחים אף צופים "חורף אפל" של מחלות ומוות.

כמה ימים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית, היבשת הגיעה לשיא חדש במספר ההדבקות היומי ב- COVID-19, ועברה את השיא שנקבע באמצע יולי במהלך הגל השני של הקורונה. נכון ל-24 באוקטובר, היה ממוצע שבועי של 23 נדבקים לכל 100 אלף תושבים, לעומת 20.5 ב-1 ביולי, וכאמור המספרים מטפסים במהירות כלפי מעלה. המדינה גם קבעה שיא חדש ליום ב-23 באוקטובר עם 83,757 מקרים חדשים של קורונה, שעבר את השיא הקודם של 76,843 מקרים שדווחו ב-17 ביולי במהלך הגל השני.

עד כה, קרוב ל-8.6 מיליון אמריקנים נדבקו בנגיף מאז פרוץ המגיפה, וכ-225 אלף מהם מתו - שני הנתונים הם הגבוהים בעולם בהשוואה למדינות אחרות. הערכה של אוניברסיטת וושינגטון, צופה כיום כי מספר המתים בארה"ב מ-COVID-19 עשוי לעלות על 318 אלף עד ה-1 בינואר.

במשך שבועות היו סימנים ברורים לגל שלישי של המגיפה בארה"ב כאשר מזג האוויר נהיה קר והנגיף עבר מאזורי העיר לאיזורים כפריים יותר, כך מדווח ה-TIME. אבל בתחילת אוקטובר אף אחד לא העלה על דעתו שהמספרים יתעלו על אלה של הקיץ. כיום כבר אפשר לומר שהגל השלישי יהיה גרוע יותר מהשני, שהיה גרוע בהרבה מהראשון.

גם האשפוזים בבתי החולים עלו ב-40 אחוזים מאז החודש שעבר (לסך כולל של 41,485 ביום שישי), וגם מקרי המוות, אינדיקטור שנמצא תמיד בפיגור, עולים (10 אחוזים יותר מאשר בשבוע שעבר).

מצביעים עומדים בתור לקלפי, ניו יורק, 24 באוקטובר 2020. Jeenah Moon, רויטרס
מזג האוויר הקר הוא כנראה הבעיה. אזרחים עומדים בתור לקלפי בניו יורק/רויטרס, Jeenah Moon

אז למה זה קורה? ההערכות מדברות על כך שהסיבה היא כאמור מזג האוויר הקר. למרות שהייתה אופטימיות לגבי החורף המתקרב, עקב מקרי מבחן כמו אוסטרליה שם ההידבקות בשפעת ובקורונה ירדה, מזג האוויר הקר בארה"ב מכניס אנשים רבים לתוך הבית, שם סביר להניח כי נגיף הקורונה מתפשט בקלות יחסית. בנוסף, לכך חלק ממושלי המדינות עדיין מזלזלים בעטיית מסיכה ובריחוק חברתי.

עוד נתון מדאיג הוא שבדומה לישראל, בשיא הגל השני הנגיף התפשט כמעט לכל מדינה ועיר בארה"ב. הזינוק הדרמטי ביותר נרשם במערב התיכון ובמערב. אזורים כפריים במדינות כמו צפון ודרום דקוטה, ויסקונסין ומונטנה, שכמעט ולא חוו את גלי הקורונה עד כה, נמצאות כעת במצב משבר על רקע העלייה במספר המקרים.

יש גם חדשות טובות

במקביל, הנשיא טראמפ, שחלה בקורונה והחלים, ממשיך לטעון כי הגל השלישי של המגפה אינו קיים וכי המדינה חווה את העיקול האחרון של המשבר. בעצרת קמפיין ביום שישי אמר טראמפ - כפי שעשה בחודש מרץ, באפריל ולפני שבוע - כי האור בקצה מנהרת הקורונה קרוב, והוא ככל הנראה מתייחס לחיסון שנמצא עדיין בשלבי ניסוי.

אבל, יש חדשות טובות יחסית על רקע המגמה הנוכחית: מחקרים מראים כי שיעורי התמותה ירדו משמעותית בקרב חולי COVID המאושפזים, כולל קשישים. זה עשוי להפוך את החזרה למספרי המתים היומיומיים החמורים של האביב לפחות סבירים. אבל חשוב לזכור כי מה שקורה עכשיו הוא לא תוצאה של האופן שבו הנגיף פוגע בבני אדם, אלא באופן שבו בני האדם מטפלים בנגיף - כלומר, כיצד אנו בודקים אותו, נמנעים ממנו ואיך אנו נלחמים בו. וכרגע, עשרה חודשים אחרי ההתפרצות של הקורונה, אנחנו כבר יודעים יותר כיצד לעשות את כל הדברים האלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully