וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך חודש: כך תחזקו את המערכת החיסונית של הילד שלכם

מה לא הייתם נותנים כדי לחזק את המערכת החיסונית של הילד שלכם בתקופה הנוכחית? ובכן, מחקר חדש מפינלנד מראה שלא צריך הרבה חוץ מקצת זמן בחוץ, אדמה וטיפה ירוק

ילד הולך לגן ילדים. ShutterStock
מי לא היה רוצה מערכת חיסונית חזקה יותר בימים אלה? ילד הולך לגן/ShutterStock

לא מעט אנשים עברו לכפר או למושב בעקבות הקורונה, והמחקר הזה מוכיח שלפחות מבחינה בריאותית הם עשו החלטה ממש טובה עבור הילדים שלהם. מחקר חדש מציע כי מעבר ממגרש משחקים עשוי חצץ או בטון לאדמת יער או שדה יכול להעניק לילדים מערכת חיסונית טובה יותר תוך חודש בלבד.

ממצאים אלה נאספו לאחרונה מניסוי שבוצע בפינלנד על ידי אוניברסיטת הלסינקי. כפי שפורסם בכתב העת Science Advances, חוקרים בדקו 75 ילדים בגילאי 3 עד 5 במעונות מעונות יום בשתי ערים פיניות, להטי וטמפרה, ובדקו כיצד שינוי בסביבת המשחק שלהם משנה גם את העור והמיקרוביוטה במעיים - כסמנים החיסוניים בדמם.

ארבעה ממעונות היום התחדשו והחליפו את מגרשי המשחקים שלהם למשטח של אדמה ועשבים. כבקרה, הנתונים הושוו לשלושה מעונות ישבהם כבר היה משטח כזה מראש ושלושה אחרים, ששמרו על מגרש המשחקים הסלול הישן שלהם. חודש לאחר השינוי אספו מדענים דגימות של עור, דם וצואה מכל הילדים.

למרות שחלפו רק כמה שבועות, החוקרים הבחינו בהבדל דרמטי. המיקרוביום של הילדים במעונות היום המשופצים עברה במהרה להיות דומה לזו של הילדים שלמדו במעונות היום שכבר כללו משטח אדמה למשחק. שינוי זה בא לידי ביטוי גם במערכת החיסונית שלהם, כאשר הילדים במעונות היום המשופצים פיתחו יחס גבוה יותר של חלבונים אנטי דלקתיים לחלבונים פרו דלקתיים בדם, דבר המצביע על כך שמערכת החיסון שלהם השתפרה.

ילדה שותלת שתילים בגינה. ShutterStock
שינוי קטן, הבדל גדול. ילדה שותלת שתילים בגינה/ShutterStock

"הופתענו שהממצאים היו כה ברורים למרות שקיווינו שהמחקר יכלול יותר משתתפים", אמר אקי סינקונן, מחבר המחקר ומדען מחקר במכון משאבי הטבע פינלנד בטורקו, בהצהרה.

ישנם קישורים רבים בין טריליוני המיקרואורגניזמים החיים לצדנו לבין הבריאות הרחבה יותר. זה עשוי להשפיע על כל דבר, החל מהסיכון לחלות במחלות מסוימות, דרך רמת הרעב ועד לבריאות הנפש ואולי אפילו לאישיות שלנו. החוקרים רק לומדים כיצד חיידקים משפיעים על גופנו, כאשר מחקרים רבים אחרונים חיפשו להבין את הממשק בין תאים אנושיים למיקרוביום.

כיום זה כבר ברור שסביבת המגורים שלנו ואורחות חיינו יכולים להשפיע באופן דרמטי על העושר והמגוון של החיידקים במיקרוביום שלנו. בעבר, מדענים גילו כי מיקרוביום המעיים של ציידים-לקטים באמזונס עשיר יותר מזה של אנשים עירוניים בערים מתועשות בארה"ב. זה יכול להסביר מדוע אנשים רבים באזורים מתועשים בעולם נולדים עם הפרעות אוטואימוניות מסוימות כמו אסתמה ואלרגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully