וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק זה היה חסר לנו: האם מסיכות הפנים לא יעילות בגשם?

בתחילת המגיפה לא ידענו אם צריך אותן, אחר כך דנו בסוגים השונים ומי הכי יעילה וכעת הדיון מקבל טוויסט. מומחים טוענים כי יעילות המסיכות יורדת משמעותית בגשם והם קוראים לכולם לקחת כמה מסיכות יבשות בתיק

בסרטון: האם מסיכות בד מגינות מקורונה?/צילום ועריכה: אליס ריבקין וליאור נאור

אם המאבק בנגיף הקורונה לא מסובך מספיק, מסתבר שבחורף הוא הולך להיות קשה יותר, וזה לא רק בגלל השפעת. בכיר לשעבר מארגון הבריאות העולמי מזהיר כי מסיכת פנים רטובה יעילה פחות מכיוון שמים מגבילים את זרימת האוויר ומצמצמים את כמות הסינון הוויראלי שלה, כך מדווח באתר הדיילי מייל.

אומנם היום אנחנו כבר יודעים שמסיכות הן אולי אמצעי ההגנה הטוב ביותר נגד נגיף הקורונה, אך כאמור בכיר לשעבר בארגון הבריאות העולמי מבקש מהמשתמשים להחליף את מסיכת הפנים שלהם אם היא נרטבת מכיוון שהלחות פוגעת באיטום המסיכה הופכת אותה לפגיעה וחדירה. פרופסור טים ספקטור, המנהל את אפליקציית Covid-19 Study Symptom, הזהיר את הממשלה בבריטניה כי הציבור אינו מודע לסיכונים הכרוכים במסכת פנים רטובה ואמר כי זה "יהיה שימושי אם תינתן עצה ברורה לציבור".

ד"ר סימון קלארק, פרופסור למיקרוביולוגיה תאית באוניברסיטת רידינג, אף הגדיל ואמר כי "מסיכה לחה אינה שונה מממחטה מלוכלכת הקשורה לפנייך". לטענתו, "אם המסיכה נעשית לחה מדי אפילו בעקבות שיעול והתעטשות, זה כנראה סימן טוב שאתם צריכים לעטות למסיכה חדשה ונקיה".

אדם עם מסיכה משתעל ברכבת התחתית. ShutterStock
מה צפוי לנו לקראת החורף? גבר עם מסיכה במטרו/ShutterStock

חשוב לזכור כי יכולים להיות הבדלים גדולים ביעילות בין מסיכה למסיכה, בהתאם לסוג הבד ממנו היא עשויה. "זה מאוד תלוי באיכות הבד. אם המסיכה עשויה מבד כותנה מצרית בצפיפות של 600 חוטים, זה מאוד שונה ממסיכה שעשויה מבד של חולצת טריקו פשוטה, שאינו ארוג בצפיפות", אמר ד"ר רמזי עספור, מומחה למחלות מדבקות, בראיון לאתר Business Insider. הצפיפות של החומר ממנו עשויה המסיכה, בשילוב הלחות, יכולה להשפיע משמעותית על ההגנה שתקבלו.

למרות שהרשויות בחלק מהמדינות ממליצות להחליף מסיכה כשהיא לחה מדי, ההערכות הן שהמודעות לכך בציבור היא נמוכה מאוד. בצרפת המצב שונה, שם קיימת חובה לעטות מסיכות בחוץ, ולציבור נאמר כי מומלץ להצטייד במסיכה נוספת למקרה של גשם או רטיבות.

"אני תמיד מוודא שיש לי לפחות מסכת פנים אחת פנויה ונקייה בכל פעם שאני יוצא כדי שאוכל להחליף את זו שעלי אם היא נרטבת או שאני עוטה אותה זמן מה", הבהיר קלארק והוסיף כי האזהרה חלה גם על מסכות שנרטבו מלחות של טיפות נשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully