וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסונים לקורונה מתקדמים, אבל לא עבור ילדים

העבודה על החיסונים לקורונה מתקדמת במהירות, אבל היא נערכת רק על נסיינים מבוגרים ולא על ילדים. מה זה אומר, ומתי אנחנו צפויים לראות ניסויים גם על האוכלוסיה שנראה שהכי פחות פגיעה לנגיף

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור בדיון בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

המאמץ העולמי למציאת חיסון נמצא בשיאו, אך קבוצה אחת צפויה להמתין זמן רב יותר מכולם כדי לקבל את החיסונים כשיהיו מוכנים: ילדים. ניסויים המתנהלים כרגע כוללים מבוגרים בלבד - וזה מסוכן מכדי להחיל את התוצאות האלה, כשיהיו, על ילדים.

"כרגע אני די חושש שלא יהיה לנו חיסון לילדים בתחילת שנת הלימודים הבאה", אומר ד"ר אוון אנדרסון, רופא ילדים באטלנטה שהתראיין לאתר הניו יורק טיימס. אנדרסון וצוותו טוענים כי ניסויים עם ילדים צריכים להיות כבר בעיצומם - הם יכלו להתחיל ברגע שתוצאות שלב 2 מוצקות למבוגרים הגיעו הקיץ - ולהתקיים בילדים גדולים יותר ובמינונים נמוכים יותר.

אנדרסון מציין כי הרעיון "אינו חדשני", וילדים היו מעורבים בעבר בניסויים לחיסונים של מחלות אחרות כמו אבולה. יותר ממאה ילדים בארה"ב מתו מ-COVID, מתוך קרוב ל-200 אלף הקורובנות שגבה הנגיף במדינה, ועל פי ההערכות אומנם ילדים פחות מדבקים ונדבקים אך הם כן יכולים להעביר את המחלה למבוגרים. "אנו חייבים לילדינו לא לעכב את המשך המחקר הראשוני כדי להעריך מועמדים מבטיחים לחיסון", אמר אנדרסון לעיתונאים.

ילד עם מסיכה. ShutterStock
צריכים להתחיל להזדרז ולחשוב על הילדים. ילד עם מסיכה/ShutterStock

כיום ישנם שלושה ניסויים בקנה מידה גדול במבוגרים בארה"ב בחיסונים פוטנציאליים לקורונה, אך אף אחד מהם כאמור לא התחיל לערוך ניסוי על ילדים. חברת פייזר, שנמצאת בשלב האחרון של הניסויים בחיסון, "עובדת באופן פעיל עם הרגולטורים על תוכנית מחקר פוטנציאלית לילדים", אמר דובר החברה ל-CNN. מודרנה, חברה אחרת עם חיסון שנמצא בשלב השלישי לניסויים הקליניים בארה"ב, מתכננת להתחיל ניסויים בילדים "בזמן הקרוב, בכפוף לאישור רגולטורי", אמר דובר החברה בהודעה ל-CNN.

על פי ההערכות, למדינה אמורים להיות נתונים טובים על בטיחות ויעילות של חיסון מתישהו בחודש נובמבר, אמר ד"ר אשיש ג'הא לוועדה הכלכלית המשותפת האמריקאית ביום שלישי והוסיף כי הוא מאמין שיהיה חיסון לפני סוף השנה. ג'הא, דיקן בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בראון, אמר כי הוא "תומך מאוד" במאמצי הבית הלבן להאיץ את ייצור החיסונים והטיפולים ל-Covid-19. "אני חושב שזה יהיה הדבר הנכון לעשות מכיוון שברגע שיהיו לנו עדויות לבטיחות ויעילות לא נרצה לחכות," אמר ג'הא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully