וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נגיף הקורונה יכול לשרוד על סלמון למשך שבוע

רגע לפני ראש השנה, חג הדגים, מחקר מסין מצא כי דגי סלמון המיובאים למדינה נשאו עליהם את נגיף הקורונה. המחקר מצא 6 דגימות חיוביות מתוך 500 אלף, והדבר מעלה שאלות לגבי מזון כמקור הדבקה בנגיף

בווידאו: מסיבת בריכה בווהאן/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בתחילת משבר הקורונה אי שם בחודש מרץ, היו הרבה דיבורים על כך שקורונה יכולה להיות מעוברת דרך מזון. מאז החשדות האלה הופרכו. אולם לאחר שמצאו עקבות של הנגיף בכמה מזונות מיובאים ואריזותיהם, כמו סלמון מנורווגיה וכנפי עוף מברזיל, הרשויות הסיניות חוקרות את היכולת של הנגיף לשרוד על מוצרי מזון, והממצאים שלהם מדאיגים.

חוקרים מהאוניברסיטה למדעי החקלאות של דרום סין והאקדמיה למדעי החקלאות בגואנגדונג מצאו כי SARS-CoV-2, הנגיף הגורם ל-Covid -19, שנאסף מדגימות סלמון יכול לשרוד במשך שמונה ימים ב-4 מעלות צלזיוס, זו בערך הטמפרטורה בה מועברים הדגים. המחקר פורסם ביום ראשון בדוח, אך הוא טרם עבר ביקורת עמיתים.

הרשויות הסיניות חוקרות מאז יוני בשר, אריזות ומיכלים מיובאים כמקור פוטנציאלי ל-Covid-19 לאחר שמצאו שוב ושוב עקבות של הפתוגן על גבי האריזות והמזון. סוכנות המכס בסין דיווחה ביום שלישי כי שש מתוך יותר מ-500 אלף דגימות שנבדקו היו חיוביות לנגיף הקורונה.

סלמון. Giphy
אחד המקורות להעברה בינלאומית של קורונה. טבח חותך דג סמלון/Giphy

"דגים מזוהמים ב-SARS-CoV-2 ממדינה אחת ניתנים להעברה בקלות למדינה אחרת תוך שבוע, ובכך לשמש כאחד המקורות להעברה בינלאומית", אמרו החוקרים וציינו כי יש לשמור על הדגים בטמפרטורה של 0-4 מעלות צלזיוס במהלך המשלוח.

נכון ליום שני, סין עצרה את היבוא מ-56 חברות ב-19 מדינות לאחר שהעובדים שם נדבקו. ההתפרצות הראשונה של המחלה שגרמה למגיפה הייתה קשורה בתחילה לשוק מאכלי הים בעיר ווהאן שבסין בסוף 2019, והתפרצות ביוני קשורה לשוק מאכלי הים Xinfadi בבייג'ינג.

חשוב להדגיש כי ממצאי המחקר עומדים בניגוד מוחלט לדיווחים האחרונים בתקשורת האמריקנית, שמציינים כי אין סיבה לדאגה בנוגע להעברת וירוס הקורונה דרך מזון. למעשה, מחקר שפורסם לאחרונה על ידי הוועדה הבינלאומית למפרט מיקרוביולוגי למזונות (ICMSF) לא מצא "שום הוכחה מתועדת לכך שמזון מהווה מקור או כלי משמעותי להעברת הנגיף". כמו כן, אחוז המקרים בהם נמצא זיהום במחקר הנוכחי קטן מאוד, מה שמעמיד את תוצאותיו בספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully