וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה שרד 17 יום על הספינה היפנית

חוקרים שבדקו את ספינת הקורונה היפנית גילו תגלית מבהילה - שרידים חיים של הנגיף נמצאו בתאיהם של נוסעים שנדבקו בקורונה גם יותר משבועיים לאחר שהספינה פונתה

צילום: דוברות מד"א, ניב אהרונסון עריכה: עמית שמחה

בסרטון: נוסעי ספינת הקורונה הישראליים נוחתים בארץ

נגיף הקורונה יכול לשרוד גם יותר משבועיים - את התגלית המבהילה הזאת גילו חוקרים שמצאו שרידים חיים של הנגיף בספינת הנופש היפנית The Diamond Princess (שזכתה לכינוי "ספינת הקורונה"), 17 יום לאחר שהנוסעים החולים ירדו ממנה. הנגיף נמצא על ידי החוקרים על משטחים בתאי הנוסעים, שרבים מהם נדבקו בנגיף וחלו ב-covid-19. הנתונים הללו פורסמו במסגרת מחקר של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

מאז שפונתה מנוסעים ועברה חיטוי, עגנה הספינה באותו נמל מול חופי יפן במשך יותר משבועיים. כעת מנסים המדענים להבין מה המשמעות של הממצא המדאיג הזה.

מחקר קודם שפורסם בנושא בכתב העת הרפואי New England Journal of Medicine, מצא שהנגיף יכול לשרוד עד 3 ימים על משטחי פלסטיק ומתכת, אם כי בחלוף הזמן רמות הנגיף יורדות משמעותית. על קרטון לעומת זאת, הנגיף שורד פחות זמן, עד 24 שעות. עם זאת, הסברה היא שבתנאים מסויימים של חום ולחות הנגיף יכול לשרוד גם זמן רב יותר.

עוד בוואלה!

מחקר: שני שליש מהחולים הקשים בקורונה סובלים מהשמנת יתר

לכתבה המלאה
הכנות להורדת הנוסעים מ"ספינת הקורונה" דיימונד פרינסס. 19 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
שרידים פעילים נמצאו על משטחים בתאי נוסעים שחלו. ספינת הקורונה היפנית בנמל/רויטרס, רויטרס

מקרה הספינה היפנית היה אחד הכישלונות הראשונים שהמחישו לעולם את הקושי לבודד את הנגיף - למעלה מ-700 מנוסעי הספינה נדבקו בקורונה, ומקרי ההדבקה המשיכו להתפשט על סיפונה של נסיכת היהלום גם לאחר שהיא הוכנסה לבידוד. אחריה, הגיעו גם מקרים נוספים של ספינות נופש שהפכו למוקדי הדבקה פעילים במיוחד, כמו למשל ספינת הקורונה בסן פרנסיסקו.

הספינה היפנית The Diamond Princess נשאה על סיפונה כ-3,700 אנשים - נוסעים ואנשי צוות, מאות מהם נדבקו בנגיף. רבים נדבקו לאחר שהספינה הוכנסה לסגר בן שבועיים, שלא הצליח לעצור את התפשטות הנגיף על הסיפון. בין הנוסעים היו גם 12 ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully