וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה עבר מוטציה, ואלה לא בהכרח חדשות גרועות

חוקרים גילו בחודשים האחרונים כי נגיף הקורונה עבר מוטציה שתוצאותיה עדיין אינן ברורות. כעת הם מעריכים כי מדובר אכן בגרסא מדבקת יותר אך פחות קטלנית. עכשיו רק נשאר לוודא האם זה יפגע במאמץ למציאת חיסון

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: טל רזניק

מספר מקרי הקורונה ממשיך אומנם לטפס ברחבי העולם, אבל נדמה שמספר המתים מהנגיף דווקא יורד. למה זה קורה? מדענים חושבים שהם מצאו את התשובה. מוטציה נפוצה יותר ויותר של נגיף הקורונה החדש שנמצא באירופה, צפון אמריקה וחלקים באסיה עשויה להיות מדבקת יותר אך נראית פחות קטלנית, כך על פי רופא מחלות זיהומיות בכיר שהתראיין לסוכנות הידיעות רויטרס.

פול טמביה, יועץ בכיר באוניברסיטה הלאומית של סינגפור והנשיא הנבחר של האגודה הבינלאומית למחלות זיהומיות, אמר כי עדויות מצביעות על התפשטות המוטציה D614G בחלקים מסוימים של העולם במקביל לירידה בשיעורי המוות, מה שמצביע על כך שהיא פחות קטלנית.

"אולי זה דבר טוב שיש נגיף שהוא יותר מדבק אבל פחות קטלני", אמרה טמביאה לרויטרס. לדברי טמביאה, מרבית הנגיפים נוטים להיות פחות קטלניים ככל שהם משתנים."זה האינטרס של הנגיף להדביק יותר אנשים אך לא להרוג אותם מכיוון שנגיף תלוי במארח לאוכל ולמקלט", אמר.

מדענים גילו את המוטציה שמשפיעה על חלבון הדוקרן - המבנה בו הנגיף משתמש בכניסה לתאים שהוא מדביק, כבר בפברואר, והיא התפשטה באירופה ובאמריקה, כך הודיע ארגון הבריאות העולמי שגם אמר כי אין הוכחות לכך שהמוטציה הובילה למחלה קשה יותר.

נגיף הקורונה. NIAID-RML, צילום מסך
עבר מוטציה. נגיף הקורונה/צילום מסך, NIAID-RML

ביום ראשון, מנכ"ל הבריאות במלזיה, נור הישאם עבדאללה, הפציר באזרחים במדינה להקפיד ביתר שאת על הנחיות הבריאות לאחר שהרשויות גילו את המוטציה D614G של נגיף הקורונה בשני אשכולות ההדבקה האחרונים. סבסטיאן מאור-סטרוש, מסוכנות המדע, הטכנולוגיה והמחקר של סינגפור, אמר כי הגרסא נמצאה גם אצלם, אך אמצעי הבלימה מנעו התפשטות רחבת היקף. נור הישאם במלזיה, אמר כי זן D614G שהתגלה שם היה פי 10 יותר מדבק וכי ייתכן שחיסונים הנמצאים כעת בפיתוח אינם יעילים כנגד מוטציה זו.

מומחים דווקא מעריכים כי מוטציות כאלה לא ישנו את הנגיף מספיק כדי להפוך את החיסונים הפוטנציאליים פחות יעילים. "(הגרסאות) כמעט זהות ולא ישנו אזורים שמערכת החיסון שלנו מכירה בדרך כלל, ולכן לא צריך להיות הבדל לפיתוח חיסונים", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully