וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריק של מדענים: 50 דקות ויש לכם מסיכת N95 חדשה ונקיה

החלפת המסיכות מדי יום יכולה להיות ניג'וס אמיתי שגם עולה לא מעט כסף. מחקר חדש מצא דרך יעילה ופשוטה לחטא את מסיכות ה-N95 הנחשבות, וכל מה שצריך זה סיר לחץ

בסרטון: האם מסיכות בד מגינות מקורונה?/צילום ועריכה: אליס ריבקין וליאור נאור

בווידאו: כך תעשו שימוש נכון במסיכות בד

זה אולי ישמע קטנוני, אבל אחת הבעיות המרגיזות במגיפת הקורונה היא עטיית המסיכות והצורך להחליף אותן או לחטא אותן מדי יום. כעת, חוקרים מצאו דרך פשוטה לחטא את מסיכות ה-N95 שנחשבות לא רק לטובות ויעילות יותר במניעת הדבקה בנגיף הקורונה, אלא גם ליקרות יותר.

מחקר חדש שנבדק על ידי עמיתים באוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין בחן את מסיכות N95, מכיוון שאותן, בניגוד למסיכות בד רגילות, לא ניתן לנקות ולחטא עם מים וסבון. לצורך המחקר שלהם השתמשו החוקרים בסיר לחץ .

בסרטון שמסביר את התהליך נראה כיצד החוקרים הכניסו מגבת לסיר (כדי למנוע מהמסיכות לגעת בסיר עצמו), לאחר מכן הם הניחו את המסיכה או המסיכות על המגבת, ואז הפעילו מחזור של חום יבש למשך 50 דקות. כפי שניתן לראות אין צורך להכניס מים לסיר.

עוד בוואלה!

דירוג המסיכות: מהכי טובה להכי גרועה בהגנה מהידבקות

לכתבה המלאה

מסיכות ה-N95 הן היעילות ביותר בסינון חלקיקים נגיפיים. הן יוצרות איטום טוב ביותר סביב הפה והאף וכמעט לא מאפשרות דליפה (פנימה או החוצה) של חלקיקים ויראליים. כמו כן, הן מכילות גם סיבים מפותלים שמונעים מעבר של פתוגנים הנישאים באוויר.

זו גם הסיבה שסוכנויות הבריאות ברחבי העולם המליצו שמלאי המסיכות הללו יישמרו עבור עובדי רפואה, שנמצאים בחזית המאבק בקורונה וחשופים לחולים רבים. הניתוח של החוקרים העלה שמסיכת N99 מפחיתה את סיכויי ההידבקות ב-94-99 אחוזים, לאחר חשיפה של 20 דקות בסביבה בדרגת זיהום גבוהה. מסיכת N95 מספקת הגנה כמעט זהה.

Респираторы стандарта N95. Lunx, ShutterStock
המסיכות הכי יעילות שקיימות בשוק. מסיכות N95/ShutterStock, Lunx

"ניתן לעשות שימוש חוזר ב-N95 בשיטה מאוד פשוטה", אומר החוקר ת'אן הנגיין לוושינגטון פוסט. "אנחנו לא בודקים באופן ממצה כל מוצר שקיים שם בחוץ, הכל, אבל אנחנו רוצים להראות שהקונספט הזה עובד. אז אנשים יכולים להשתמש ברעיון ולהחיל אותו על דברים אחרים".

הצוות מצא כי מחזור הניקוי הסיר 99.9 אחוזים מכל נגיף שנבדק. והם לא מצאו ירידה באיכות המסיכה לאחר 20 מחזורי ניקוי. הערת אזהרה אחת: החוקרים לא ממליצים להשתמש באותו סיר בכדי לחטא מסיכות ולבשל אוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully