וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילה של יותר מדי אורז עלולה להיות מסוכנת

הוא אחד המזונות הכי פופולריים בעולם וגם בישראל, אבל אורז בכמויות גדולות עלול להכיל חומרים מסרטנים שלא הייתם רוצים בצלחת שלכם. הנה כל הסיבות וההסברים, וגם - איזה סוג אורז כנראה הכי בטוח

בסרטון: שדה אורז מקורה יאפשר גידול אורז כל השנה/צילום: רויטרס

בווידאו: שדה אורז מקורה יאפשר גידול אורז כל השנה

אם אתם אוכלים אורז לבן כמעט מדי יום, בארוחת הצהריים או הערב, כדאי לכם לשקול מחדש את ההרכב התזונתי של הארוחות שלכם. אף שמדובר באחד המאכלים הכי אהובים וקלים להכנה, מומחים מזהירים כי אכילה של יותר מדי אורז עלולה להיות קטלנית בטווח הארוך.

האורז אומנם מכיל רמות נמוכות של ארסן, אך מחקר חדש מעריך כי חשיפה ממושכת אליו עלולה לגרום לאלפי מקרי מוות בטרם עת בשנה, מהם ניתן להימנע על ידי שינוי תזונתי קטן. על פי מחקר של שתי אוניברסיטאות במנצ'סטר, ניתן לחבר חשיפה ממושכת לרמות נמוכות של ארסן אנ-אורגני לבעיות בריאותיות כמו סרטן ומחלות לב וכלי דם.

החוקרים מאוניברסיטת מנצ'סטר ואוניברסיטת סלפורד בדקו קשר זה וממצאיהם פורסמו לאחרונה בכתב העת Science of the Total Environment. תוצאות מחקרם מראות כי קיים קשר מובהק בין תמותה קרדיווסקולרית מוגברת לבין צריכת אורז המכיל ארסן אנ-אורגני.

עוד בוואלה!

לא תאמינו מה השיטה הכי בריאה לבשל אורז

לכתבה המלאה

זה אינו המחקר הראשון שחושף את הקשר המטריד הזה, שכן אורז הוא המקור הגדול ביותר לחשיפה לארסן אנ-אורגני (תרכובות עם חמצן, ברזל, כלור וגפרית) באירופה, ובמדינות כמו בנגלדש וסין. הארסן האנ-אורגני סווג כמסרטן ודאי בבני אדם על ידי הסוכנות הבינלאומית למחקר בנושא סרטן והסוכנות להגנת הסביבה בארצות הברית. הדבר נכון במיוחד בחשיפה של תינוקות וילדים קטנים. לדבריהם, בגלל שיטת גידול האורז בשדות מוצפים, נספג באורז פי עשרה יותר ארסן מהאדמה, מאשר במזונות אחרים.

גיף אורז. Giphy
מאכל פופולרי מאוד ברחבי העולם. אורז/Giphy

פרופסור דיוויד פוליה מאוניברסיטת מנצ'סטר אמר: "לסוג המחקר שנערך, מחקר אקולוגי, יש מגבלות רבות, אך הוא דרך זולה יחסית לקבוע אם יש קשר מתקבל על הדעת בין צריכה מוגברת של אורז אנ-אורגני ובין סיכון מוגבר למחלת לב וכלי דם. לדבריו של פרופסור פוליה, "המחקר מעלה כי 25 האחוזים הגבוהים ביותר מצרכני האורז באנגליה עשויים להיות בסיכון גבוה יותר לתמותה קרדיווסקולרית כתוצאה מחשיפה לארסן בהשוואה ל-25 האחוזים הנמוכים של צרכני האורז".

כיום יותר משלושה מיליארד אנשים ברחבי העולם צורכים אורז כמזון העיקרי שלהם. המומחים במחקר הנוכחי לא מבקשים מאנשים להפסיק לאכול אורז, אך במקום זאת מציעים לצרוך סוגים שונים של אורז, הידועים כמי שמכילים פחות ארסן אנ-אורגני - כמו אורז בסמטי. בנוסף לכך, הם ממליצים לאכול מגוון מאוזן של מאכלים, ולא להסתמך על אורז כמרכיב עיקרי.

  • עוד באותו נושא:
  • אורז
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully