וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם התזונה שלכם משתקפת בשיער?

השיער שעל הראש שלנו לא תלוי רק בגנטיקה או במזג האוויר והוא מושפע גם ממה שאתם מכניסים לפה שלכם. חוקרים מארה"ב גילו בעזרת עשרות קצוות שיער שנלקחו ממספרות, ממה ניזונים רוב האמריקנים

How to inflate giant float with a hairdryer by Esther Ann

בווידאו: במיוחד לקיץ - כך תנפחו את הבריכה בעזרת מכשיר לייבוש שיער

בחירות התזונה שלנו משתקפות בעור ובקו המותניים, אבל האם הייתם חושבים שניתן לראות אותן גם בשיער שעל ראשכם? מחקר חדש הצביע על כך שהשיער שלכם יכול לשפוך אור על אם אתם מעדיפים המבורגר טבעוני או בשרי.

חוקרים מאוניברסיטת יוטה אספו שיער שנזרק ממספרות ומכוני שיער מ-65 ערים ברחבי ארצות הברית. מהעקבות הכימיות בשיער, גילו המדענים כי התזונה בארה"ב נשלטת על ידי חלבון מן החי כמו בשר, ביצים וחלב.

איך בדיוק מסיקים מה הדיאטה של אדם מקצוות שיערו? אטומים של פחמן שנמצאו בשיער, משקפות את אלה שנמצאים במוצרי מזון שונים - או שנצרכים באופן ישיר או עקיף דרך הזנת בעלי חיים, שבארצות הברית היא בדרך כלל תירס, הסביר פרופסור ג'יימס אלינגרינגר, המחבר הראשי של המחקר מבית הספר למדעי הביולוגיה של אוניברסיטת יוטה, לאתר CNN.

עוד בוואלה!

חולי קורונה מדווחים: הנגיף גרם לשיער שלנו לנשור

לכתבה המלאה

המחקר, שפורסם בכתב העת PNAS, מצא כי חלבונים שמקורם מהחי, כמו בשר וחלב, היוו בממוצע 57 אחוזים מהתזונה האמריקנית. המחקר ציין כי דיאטות עשירות בחלבון, לעומת תזונה על בסיס צמחי, העמידו את הניזונים מהן בסיכון גבוה יותר לבעיות בריאותיות כמו מחלות לב.

שיער שיבה. ShutterStock
השיער שלכם יודע מה אכלתם בקיץ האחרון. אישה אוחזת בראשה/ShutterStock

"מכיוון שמזון מהיר מבוסס היטב כמקור משמעותי לחלבונים המוזנים מתירס, דהיינו בעלי חיים, אין זה בלתי הגיוני להניח שחלק משמעותי מהחלבונים מן החי המוזנים מתירס, מגיעים מארוחות שנאכלו מחוץ לבית", אמר המחקר. הסקרים האחרונים מראים שלפחות רבע מהילדים והמבוגרים ברחבי ארצות הברית צורכים מזון מהיר על בסיס יומי, ציין המחקר.

הניתוח אף העלה כי שיעור החלבון מהחי שאנשים אכלו היה גבוה יותר בערים המדורגות במצב סוציו-אקונומי נמוך יותר, כפי שנמדד ביוקר המחיה ומידע על הכנסה, כאשר החלבון היווה עד 75 אחוזים מהתזונה. בנוסף, החוקרים מצאו כי יחס האיזוטופ המשקף שיעור גבוה יותר של חלבון בתזונה נמצא בקורלציה עם שיעורי השמנת יתר.

המחקר החדש התבסס על שיער של 684 אנשים. גודל המדגם, אמרו החוקרים, היה די בכדי להציע שיש דפוס וכי יש צורך במחקרים מעמיקים יותר. בהודעה לעיתונות נכתב כי "מדד זה אינו מוטה על ידי זיכרונות אישיים, או זיכרונות שגויים, שבאים פעמות רבות לידי ביטוי בסקרי תזונה". לדבריהם, כמדד משולב לטווח הארוך של תזונת האדם, ניתן להשתמש במדידה זו להבנת בחירות תזונתיות בקרב קבוצות גיל שונות וקבוצות סוציו-אקונומיות שונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully