וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא הזה הפסיק להשתמש בסבון. זו הסיבה

2.8.2020 / 0:01

רופא מומחה לעור טוען שהוא לא הסתבן כבר ארבע שנים בגלל הנזק שזה גורם לעור, והוא מוכן להישבע שהוא לא מסריח . תופתעו לגלות שיש מחקרים שמגבים את העמדה שלו

כמה פעמים בשבוע מומלץ להתקלח כדי לשמור על הבריאות?/מערכת "סיפור בדקה"

השימוש בסבון לניקוי הגוף במקלחת זו משימה יומיומית טריוויאלית, שאיש מאיתנו לא הקדיש לה מחשבה, אבל יש מי שסוברים שזה פשוט פוגע בעור שלנו. ד"ר ג'יימס המבלין מניו יורק מסביר שהשימוש בסבון במקלחת יכול "לבלבל את התגובה הטבעית" של גופנו ללכלוך.

בספרו "נקי: המדע החדש של העור", שיצא לאור בשבוע שעבר, כתב ד"ר המבלין כי חומרי הניקוי בסבון עלולים להשפיע על מאזן החיידקים הטבעי של הגוף. הוא כתב: "למרות שחשבנו זמן רב על עורנו כעל מחסום המפריד בינינו לבין העולם שבחוץ, הגידול בידע אודות המיקרוביום מצביע על כך שהעור מקיים ממשק דינאמי עם הסביבה שלנו."

בשיחה עם ה-Guardian הוסיף הרופא כי "ככל שהשתמשתי בהדרגה בפחות ופחות סבון, התחלתי להזדקק לו פחות ופחות. העור שלי הפך לאט לאט לפחות שומני, והופיעו אצלי פחות סימנים של אקזמה. אמנם לא הרחתי כמו עצי אורן או לבנדר, אבל גם לא הרחתי כמו הריח הבצלי שהייתי מפיק כאשר בתי השחי שלי, שפעם נמרחו מדי יום בדאודורנט, עברו פתאום יום בלעדיו".

בראיון שהעניק לתוכנית בוקר בריטית הוא נשאל את השאלה שכולנו רוצים את התשובה לה: "האם אתה מסריח?" והתגובה שלו הייתה חד משמעית: "לא, אני לא מסריח בכלל. שאלתי את זה מספר אנשים בצורה גלויה וישירה והם אמרו שלא. גם אשתי נשבעת שאני לא מסריח". בראיון הוא סיפר שהוא אישית לא השתמש בסבון כבר ארבע שנים (למעט לשטיפת הידיים) וכי הוא מתקלח רק עם מים.

אך אל תטעו לחשוב שהמלצה של ד"ר המבלין היא להפסיק להתקלח לחלוטין, במקום זאת הוא חושב שעלינו להטיל ספק ב"טקסים שנחשבים כהכרחיים". לדבריו: "אם תדלג על יום מקלחת לא תיראה שמנוני ולא תריח כמו בצל. אני לא מפיץ איזה ריח פוגעני ואני לא נראה שמנוני. יש לי ריח של בן אדם".

ד"ר המבלין בראיון: "אתם ככל הנראה לא צריכים להתקלח"

ד"ר המבלין אינו המומחה היחיד שהזהיר מפני שימוש תכוף בסבון. מחקר שפורסם באתר האינטרנט של אוניברסיטת הרווארד טוען אף הוא כי מקלחת מדי יום מזיקה לעור. במחקר נכתב ש"מקלחות יומיות אינן משפרות את בריאותך, עלולות לגרום לבעיות עור או בעיות בריאותיות אחרות - וחשוב מכך, הן מבזבזות הרבה מים. בנוסף, השמנים, הבשמים והתוספים האחרים שנמצאים בשמפו, במרככים ובסבונים עלולים לגרום לבעיות משלהם, כמו תגובות אלרגיות (שלא לדבר על העלות שלהם)".

אמנם אין מספר קבוע ואידיאלי, אך מומחי עור מציעים שלא להתקלח מדי יום אלא רק מספר פעמים בשבוע. בכל מקרה, לפי המחקר, "מקלחות קצרות (שנמשכות שלוש או ארבע דקות) עם דגש על בתי השחי והמפשעה עשויות להספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully