וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ככל הנראה המקום הכי מסוכן להיות בו בתקופת הקורונה

28.7.2020 / 7:22

מחקר גרמני שניסה לשחזר התפרצות של קורונה בבית מטבחיים מצא עדויות נוספות לכך שהטמפרטורה הנמוכה, תחלופת האוויר והתאורה המועטה הם כר נרחב להדבקה המונית בנגיף. מדובר על חדשות מדאיגות, במיוחד עם התקרבות החורף

בווידאו: התפרצויות קורונה במדריד ובקטלוניה/צילום: רויטרס

בוודיאו: באירופה מתכוננים לגל שני של הנגיף

אם יעירו אתכם באמצע הלילה כבר תדעו לשנן שריחוק חברתי הוא שמירה על מרחק של שני מטרים, השאלה היא האם זה מספיק כדי למנוע הדבקה? לטענת חוקרים מגרמניה וירוס הקורונה מסוגל לנוע למרחק של יותר משמונה מטרים בסביבה קרה עם משב רוח.

חוקרים במרכז הלמהולץ לחקר זיהומים ניסו לשחזר התפרצות קורונה שהתרחשה בבית המטבחיים ברדה-ווידנברוק, גרמניה, שם נדבקו 1,500 עובדים. הם מצאו שאדם בודד במפעל הבשר הצליח להדביק כמה עובדים אחרים ברדיוס של 8 מטרים, הדבקה שלטענתם התאפשרה בגלל תנאי הקור וסירקולציית האוויר בתוך מפעל הבשר. תנאים דומים במפעלי מזון ברחבי העולם גרמו להם להפוך למוקדי הדבקה בנגיף ולפחות חמש התפרצויות דומות נרשמו גם בבריטניה.

המחקר מוסיף לחששות כי הסביבה הקרה והממוזגת, האוורור והתאורה המועטה של מפעלים ומחסנים הם התנאים האידיאליים להפצת הנגיף. והגילוי הזה מאוד מדאיג, שכן בחורף המתקרב, יתר אנשים מבלים בתוך הבית ונמצאים זה לצד זה בטמפרטורה נמוכה יותר.

עוד בוואלה!

האם שמירה על שני מטרים באמת תמנע מכם להידבק בקורונה?

לכתבה המלאה

מדענים מסבירים כי נגיפים שורדים זמן רב יותר כאשר הם אינם נחשפים לאור שמש, שדרכי הנשימה של אנשים רגישות יותר לזיהום בתנאי קור, וכי הנגיף יכול "לצוף" באוויר ולהדביק אנשים, גם אם הם במרחק משמעותי יחסית מחולה נגוע. בתחילת החודש הודו בארגון הבריאות העולמי כי תיתכן העברה ארוסולית - דרך האוויר - של הנגיף.

נגיף הקורונה. NIAID-RML, צילום מסך
יכול לנוע למרחקים גדולים בהרבה. נגיף הקורונה/צילום מסך, NIAID-RML

המחקר מצא כי אוויר צונן שהופץ ללא תחלופה תכופה, יחד עם תנאי עבודה מאומצים, עזרו לחלקיקי הנגיף לנוע למרחקים גדולים. הממצאים הראו כי העברת הנגיף במפעל הגרמני התרחשה באזור לחיתוך בשר, שם האוויר הגיע לטמפרטורה של 10 מעלות צלזיוס.

פרופסור אדם גרונדהוף, אחד ממחברי המחקר והווירולוג במכון לייבניץ לווירולוגיה ניסיונית, אמר כי "התוצאות שלנו מצביעות על כך שהתנאים באיזור חיתוך הבשר - הטמפרטורה הנמוכה, אספקת אוויר צח נמוכה וזרימת אוויר מתמדת דרך המיזוג באולם, יחד עם עבודה פיזית מאומצת - גרמה להעברת חלקיקי SARS- CoV-2 על פני מרחקים גדולים יותר". לדבריו סביר להניח כי גורמים אלה ממלאים תפקיד מכריע בהתפרצויות הגלובליות במפעלי עיבוד בשר או דגים.

אחת מההתפרצויות האלו התרחשה באי אנגלסי בצפון מערב ווילס, בו מתגוררים 70,000 איש, שהיה באיום של סגר כאשר מפעל עופות נסגר מכיוון ש-158 עובדים חלו ב-Covid-19. התפרצות נוספת התרחשה במפעל מזון בעיר רקסהאם באנגליה שם נדבקו לפחות 70 עובדים. באופן כללי, מפעלי מזון היו מרכזי ההתפרצויות יותר מאשר מפעלים אחרים, כמו מפעלי בגדים, שבהם אנשים עשויים לשהות בצפיפות זה לזה. בנוסף, חשוב לזכור שמקור ההתפרצות הראשונית של הנגיף היה בשוק בשר ופירות בעיר ווהאן בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully