וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מצאו: צפייה בפורנו פוגעת בזקפה ובתפקוד המיני של גברים

28.7.2020 / 0:01

חוקרים מדנמרק, בלגיה ובריטניה סקרו אלפי גברים על הרגלי צריכת הפורנו שלהם, אוננות והמין עם בת הזוג והתוצאות מדאיגות: ככל שהגברים צפו יותר בפורנו, כך הם סבלו מבעיות בזקפה והתפקוד המיני שלהם היה גרוע יותר

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

סיפור בדקה - צפה בפורנו בעבודה, פוטר ותבע את המעסיק/מערכת וואלה! News

בסרטון - צפה בפורנו בעבודה, פוטר ותבע את המעסיק

צריכת תכנים למבוגרים בלבד עשוי לגרום לבעיות בתפקוד המיני בקרב גברים, כך טוען מחקר חדש שמצא קשר בין צפייה בפורנו לבין גברים שסובלים מבעיות תפקוד מיני. "מצאנו קשר מובהק בין הזמן שגברים צופים בפורנו ובין העלייה בקושי בתפקוד המיני שלהם עם בת הזוג", אמר פרופסור גאנטר דה וין, החוקר הראשי, שהציג את העבודה שלו ושל הצוות שלו בכנס של ארגון האורולוגים האירופי שהתקיים החודש.

חוקרים מבלגיה, דנמרק ובריטניה הציגו ל-3,267 גברים שאלון בן 118 שאלות באינטרנט לגבי הרגלי צריכת הפורנו שלהם, אוננות וקיום יחסי מין עם בת הזוג. "קיבלנו מגוון תשובות מהן הסקנו מסקנות", אומר דה וין, "לדוגמה, גברים רואים הרבה מאוד פורנו, בממוצע 70 דקות בשבוע, לרוב בין 5 ל-15 דקות בכל פעם, כשברור שיש כאלה שרואים הרבה פחות, ויש כאלה שרואים הרבה הרבה יותר".

גבר צופה בפורנו. ShutterStock
גברים צופים בממוצע ב-70 דקות פורנו בשבוע/ShutterStock

רק שני שליש מהנחקרים דירגו את הסקס עם הפרטנרית שלהם כיותר מגרה מאשר צפייה בפורנו, וכמעט רבע מהנחקרים מתחת לגיל 35 דיווחו על בעיות מיניות עם בת הזוג, מספר גבוה יותר ממה שדה וין ציפה לו. "המספר היה גבוה. מצאנו קשר מובהק בין הזמן שאנשים רואים פורנו לבין קיומן של בעיות בתפקוד המיני - בייחוד בעיות בזקפה".

דה וין מודע לכך שהממצאים שלהם מבוססים על סקר ולא עמדו למבחן קליני, אבל לדעתו הם מוכיחים ללא ספק כי "פורנו משפיע על הדרך שבה אנשים רואים ומתייחסים לסקס".

בנוסף לקושי של גברים לתפקד, פורנו גם גורם למדרון חלקלק שמוביל לצריכה של תכנים קשים יותר: החוקרים מצאו כי כ-90 אחוזים מהגברים מריצים את הסרטונים לסצינות המיניות הגרפיות יותר, ושלאורך זמן 20% מהם צורכים פורנו קיצוני יותר בכדי לשמור על רמת הגירוי שלהם. "השלב הבא במחקר יהיה לראות איזה גורם מוביל בדיוק לבעיות בזקפה, וליצור מחקר דומה אצל נשים", אומר דה וין, "בינתיים אנחנו מאמינים שרופאים שמטפלים בנושאי בעיות תפקוד מיני אצל גברים צריכים לשאול אותם על נושא הצפייה בפורנוגרפיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully