וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 92 יום במחלקת קורונה, הגבר הזה השתחרר הביתה

סטיב וויט נכנס לבית החולים מתישהו באמצע מרץ כשהרופאים אבחנו אותו כחולה קורונה. שלושה חודשים לאחר מכן הוא השתחרר מבית החולים, לאחר שהיה מחובר למכונת הנשמה במשך קרוב לחודשיים והרופאים לא חשבו שהוא יצא מזה

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בוידאו: כך נראה שחרור מגבלות קורונה בבריטניה

אב לשניים מבריטניה ששהה 92 ימים באשפוז לאחר שחלה בקורונה חזר סוף סוף לביתו. הרופאים שטיפלו בסטיב ווייט, בן ה-56, נתנו לו סיכוי של אחוז אחד להישרדות, אבל הוא ניצח את הסיכויים והחלים מנגיף הקורונה.

"אני רוצה לתת תקווה לאחרים שחולים במצב קשה עם Covid-19 ומשפחותיהם. לעולם אל תוותרו על הלחימה". ווייט אושפז לראשונה בבית החולים ב -19 במרץ, ארבעה ימים לאחר שחלה, לאחר שבתו הזמינה אמבולנס שיקח אותו לבית החולים.

באמצע אפריל, הרופאים אמרו למשפחתו כי נותרו לו רק מספר שעות לחיות. אבל ווייט התחיל להתאושש לאט כשילדיו התקשרו אליו כשהיה מונשם. הוא אמר: "הם מעולם לא ויתרו עלי. אני חייב את להם ול-NHS (רשת הבריאות באנגליה) המדהימים את חיי. כל אנשי בית החולים קראו לי נס וגיבור, אבל הם הגיבורים האמיתיים. המומחיות והטיפול שלהם הם שהחזיקו אותי בחיים".

ווייט בילה 67 יום בטיפול נמרץ, כשמתוכם היה מונשם 63 ימים. הוא לא זוכר הרבה מהזמן שלו בבית החולים, אך 43 יום לאחר שחובר למכונת ההנשמה, הוא התעורר. ווייט תיאר את החוויה כ"מפחידה", מכיוון שלא היה לו מושג מה קורה. הוא לא יכול היה לדבר מכיוון שעבר טרכאוסטומיה והיה עם צינור בקנה הנשימה, אך לדבריו "הצוות ניסה כמיטב יכולתם להרגיע אותו". אחרי שהתאושש הוא החל בטיפולי פיזיותרפיה אינטנסיביים כדי ללמוד ללכת שוב. בקרוב הוא מקוה שיוכל לפגוש את אישתו שחולה בדמנציה ומתגוררת במוסד גריאטרי.

רק בשביל הסטטיסטיקה, שני שליש מהסובלים מווירוס הקורונה שחוברו למכונות הנשמה, מתו. ועוד נתון די מדהים - ווייט חלה לראשונה כאשר רק 55 בריטים מתו מנגיף הקורונה, מספר שהגיע ליותר מ-42,000 מאז שיצא מבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully