וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה גברים צעירים בכל העולם עושים פחות סקס?

המחקר הוא אומנם אמריקני, אבל מדובר בתופעה כלל עולמית בה יותר ויותר צעירים עושים פחות ופחות סקס. למה זה קורה ומה גורם להבדלים בין המינים?

מחקר קובע כי גברים מזהים סימנים לחוסר הרצון של נשים בקיום יחסי מין/צילום: ערוץ ה-vimeo של psakdin tv, אילוסטרציה, עריכה: יוסי אלטר

אם היו שואלים אתכם מה התקופה הכי פרועה מבחינה מינית בחייכם, כנראה שהייתם נזכרים בשנות העשרים והשלושים לחייכם, אבל לפי מחקר חדש, המצב השתנה. על פי המחקר, צעירים בארה"ב מקיימים פחות יחסי מין, ככל הנראה בגלל לחץ החיים המודרניים, גישה נוחה לנטפליקס ודומיו ומגמה עולמית בקרב מתבגרים ומבוגרים צעירים (מדור ה-Y בעיקר) הגורמת להתבגרות נפשית מאוחרת.

המחקר שערכו חוקרים מאוניברסיטת סן דייגו בדק את רמות הפעילות המינית בקרב צעירים אמריקנים בין השנים 2000-2018. במחקר שפורסם ביום שישי בכתב העת הרפואי JAMA Network Open, נבדקו תגובות לסקר שנערך על ידי יותר מ -4,000 גברים ו-5,000 נשים בנושא התדירות המינית ומספר השותפים המיניים.

ממצאי המחקר הראו עלייה בחוסר הפעילות המינית במהלך תקופת המחקר בקרב גברים בני 18 עד 34, ונשים בנות 25 עד 34, כאשר הגידול בקרב גברים נצפה בעיקר בקרב אלה שאינם נשואים.

"ראשית, למתבגרים ומבוגרים צעירים לוקח זמן רב יותר להתבגר. זה כולל דחייה לא רק של פעילות מינית, אלא גם פעילויות אחרות כולל הכרויות, חיים עם בן זוג, הריון ולידה", אמר ז'אן מ. טנגנג', פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת סן דייגו, בפרשנות לדו"ח. "קשה יותר לצאת לעסוק בפעילות מינית כשאתה לא עצמאי כלכלית מההורים", כתבו החוקרים.

בני זוג במיטה עם טלפונים ניידים. ShutterStock
יותר מדי דברים שמפריעים. בני זוג במיטה עם הטלפון/ShutterStock

במחקר גם צויין כי גם חוסר פעילות מינית שכיחה יותר בקרב גברים עם הכנסה נמוכה וללא עבודה במשרה מלאה, וכן בקרב סטודנטים וסטודנטיות. החוקרים מצאו כי אחוז הגברים הבלתי פעילים מינית בגילאי 18-24 עלה מ- 18.9 אחוזים בין 2000-2002 ל -30.9 אחוזים בין 2016 ל -2018. הסקר מצא גם כי כשליש מהגברים בקרב בני 18 עד 24 לא דיווחו על פעילות מינית בשנה הקודמת.

המחקר מצא כי אצל נשים חוסר פעילות מינית עשוי להיות קשור לחוסר ב"תחושת התחברות" או בשכיחות של מפגשים מיניים מזדמנים, שלדברי החוקרים "בדרך כלל דווחו כפחות מושכים עבורן". כמו כן צוין כי קיימת "עלייה פוטנציאלית בתוקפנות המינית המופנית כלפי נשים".

עם זאת, החוקרים מצאו כי ההתבגרות האיטית לא הסבירה את הירידה בפעילות המינית בקרב מבוגרים ומבוגרים נשואים - נתון שנמצא במחקרים קודמים. הם הציעו כי הדבר עשוי להיות מושפע מהצמיחה בשימוש באינטרנט ובמדיה הדיגיטלית.

"בין זמינות הבילויים לבין הפיתוי להשתמש בסמארטפונים ובמדיה החברתית, פעילות מינית עשויה לא להיות מושכת כמו שהייתה פעם", כתבו החוקרים "במילים פשוטות, יש כיום הרבה יותר אפשרויות לעשות דברים בשעות הערב המאוחרות מכפי שהיו פעם ופחות הזדמנויות ליזום פעילות מינית אם שני בני הזוג שקועים במדיה חברתית או בצפייה בטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully