וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולת קורונה ראשונה בארה"ב עברה השתלת ריאות כפולה

לא יוצא לנו לשמוע הרבה את הסיפורים של המחלימים מקורונה, אבל מסתבר שיש כאלה שתהליך ההחלמה שלהם הוא כואב וארוך ממה שאנחנו יכולים להעלות על הדעת. זה הסיפור של צעירה מארה"ב שהנזק לריאותיה היה כה גדול עד שנאלצה לעבור השתלת ריאות כפולה

העולם צריך תשובות מסין לגבי הוירוס/רוייטרס

בוודיאו: טראמפ מאשים את הסינים בהתפרצות הקורונה

חשבתם שכבר שמעתם הכל על נגיף הקורונה? מסתבר שלא. מנתחים בשיקגו השתילו ביום שישי האחרון זוג ריאות חדשות לצעירה שריאותיה ניזוקו בצורה חמורה כתוצאה מהנגיף.

זה אומנם לא המקרה הראשון בעולם, אך רק כמה חולים בודדים ב-COVID-19, בסין ובאירופה, עברו השתלות ריאה בעקבות נגיף הקורונה. המטופלת בשיקגו היא צעירה בשנות ה-20 לחייה שהייתה מחוברת למכונת הנשמה ומכונת ריאות ולב במשך כמעט חודשיים לפני הניתוח שעברה בבית החולים נורת'ווסטרן ממוריאל בשיקגו.

ההליך שארך 10 שעות היה מאתגר מכיוון שהנגיף הותיר את ריאותיה של הצעירה מלאות חורים והן כמעט התמזגו אל דופן החזה, אמר ד"ר אנקיט בהרט, שביצע את הניתוח. בשלב ההחלמה המטופלת תישאר מחוברת למכונת הנשמה בזמן שגופה מתאושש, אך היא מצליחה לתקשר עם משפחתה באמצעות וידאו והרופאים אומרים כי סיכוייה לחיים נורמליים טובים, והם צופים לה החלמה מלאה.

עוד בוואלה!

הסרטון שמדגים את הנזק שגורם נגיף הקורונה לריאות

לכתבה המלאה
מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
ההחלמה מהקורונה עלולה להיות ארוכה וכואבת. מחלקה לטיפול בחולי קורונה/ראובן קסטרו

נגיף הקורונה הוא נגיף נשימתי. הוא נצמד לרקמות הריריות בדרכי הנשימה ומשם מגיע לריאות. הדרך של הגוף להילחם בו היא באמצעות תגובה דלקתית, אלא שהדלקת מפריעה לריאות לחמצן את הדם ולהסיר ממנו פחמן דו-חמצני. כתוצאה מכך נראה חולים שמתנשמים בכבדות או שואפים הרבה אוויר בכל נשימה בניסיון להכניס מספיק חמצן לגופם.

המטופלת לא זוהתה אך בבית החולים סיפרו כי לאחרונה עברה לשיקגו מצפון קרוליינה כדי להיות עם החבר שלה. לדבריהם מדובר באישה בריאה לרוב, אך מצבה הידרדר במהירות לאחר שאושפזה בסוף אפריל. הרופאים המתינו שישה שבועות עד שגופה יתנקה מהנגיף לפני ששקלו השתלה.

השתלות ריאות מהוות כ-7 אחוזים מכלל השתלות האיברים בארה"ב, וקשה להשיג אותן, כך שמטופלים מחכים בתור לרשימת ההשתלות זמן רב. המטופלת בשיקגו הייתה במצב לא טוב וגופה החל לעבור כשל רב מערכתי, כך שהיא קודמה ברשימה ועברה את הניתוח מציל החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully