וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סיבות להוסיף תאנים לתפריט שלכם הקיץ

הן מתוקות ובריאות, ואפשר להינות מהן יבשות או טריות. אספנו חמישה יתרונות בריאותיים שיש לפרי התאנה להציע לכם, וזה מבלי להגיד מילה על כמה הן טעימות בסלטים, לצד גבינות וכמובן בעוגות

תאנים. ShutterStock
פרי מושלם. תאנים/ShutterStock

תאנה היא פרי מושלם: הבשר של הפרי עסיסי ומתוק, העור רך והזרעים פריכים. שילוב של מרקמים שקשה למצוא בפירות אחרים. מה שעוד מייחד את הפרי הכל כך ישראלי הזה הוא שמחקרים הראו כי היתרונות הבריאותיים שלו דווקא מתעצמים כשמייבשים אותו. אספנו עבורכם חמישה יתרונות בריאותיים בולטים של התאנה שהעונה שלה מתחילה ממש עכשיו.

מכילות שפע ויטמינים ומינרלים
התאנים מכילות ויטמינים כמו ויטמין A, ויטמין B1, ויטמין B2 וויטמין K בנוסף לתכולת מינרלים כגון סידן, מגנזיום, ברזל, זרחן, מנגן, נתרן ואשלגן. בנוסף, התאנים מכילות נוגדי חמצון רבים (לא פחות מיין ותה ירוק) וכמות יפה של סיבים תזונתיים.

מסייעות למערכת העיכול
בוודאי נתקלתם בהמלצה לאכול תאנים יבשות כשאתם סובלים מעצירות. ובכן, מדובר בעצה טובה למדי שכן התאנים מכילות סיבים תזונתיים רבים שמסייעים בהקלה על עצירות ומוסיפים חיידקים טובים למערכת העיכול - מה שמקל על עבודתה.

מחקר שנערך בקרב 150 אנשים עם תסמונת המעי הרגיז הסובלים מעצירות לעיתים קרובות מצא כי אלה שצרכו כ-4 תאנים מיובשות (45 גרם) פעמיים ביום חוו ירידה משמעותית בתסמינים - כולל כאב, נפיחות ועצירות - בהשוואה לקבוצת הביקורת. ניתן גם להשרות תאנים טריות במים לאורך לילה שלם ואז לשתות את המים. בכל מקרה אל תגזימו, כי לתאנה יכולה להיות גם השפעה הפוכה על הבטן שלכם, וגם זה לא נעים.

תאנים מיובשות. ShutterStock
לאכול במתינות ולא להגזים. דבלים/ShutterStock

משפרות את בריאות כלי הדם והלב
תאנים טריות עשויות לשפר את לחץ הדם ואת רמות השומן בדם, מה שיכול לעזור בשיפור בריאות כלי הדם ולהפחית את הסיכון למחלות לב. התאנים מכילות כאמור כמות יפה של סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון מה שמסייע בהורדת רמות הכולסטרול ואף מסייע במניעת טרשת עורקים.

בנוסף, רבים מאיתנו צורכים יותר מדי נתרן (מלח), המצוי במזון מעובד. צריכת נתרן גבוהה עלולה להוביל למחסור באשלגן וחוסר איזון זה בין שני המינרלים יכול להוביל ללחץ דם גבוה. תזונה עשירה בפירות וירקות - כולל תאנים טריות, מגבירה באופן טבעי את האשלגן ולכן מסייעת בהורדת לחץ הדם.

שומרות על עצמות חזקות
תאנים מכילות סידן ומגנזיום - שני מינרלים הממלאים תפקיד בשמירה על עצמות בריאות וחזקות. למעשה, חצי כוס תאנים מיובשות מספקות כמות סידן דומה לזו המצויה בחצי כוס חלב. בנוסף לכך, מכילות התאנים תרכובת בשם סטרונציום, שמחקרים הראו כי היא תורמת לבריאות העצם והשיניים.

תורמות למראה העור
אומנם יש אנשים שאלרגיים לתאנים, אבל מהצד השני לתאנים עשויות להיות כמה השפעות מועילות על העור, במיוחד אצל אנשים הסובלים מעור יבש ומגרד כתוצאה מאלרגיות.

מחקר אחד שנערך בקרב 45 ילדים עם אטופיק דרמטיטיס מצא כי קרם העשוי מתמצית תאנה מיובשת שנמרח פעמיים ביום במשך שבועיים היה יעיל יותר לטיפול בתופעות של דרמטיטיס מאשר בקרם שנחשב לטיפול הסטנדרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully