וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונה הכתומה: 5 סיבות בריאות לאכול שסק עכשיו

האביב כבר בחוץ במלוא עוצמתו, ולמרות שרבים עוד ספונים בבתים, קשה להתעלם מהפרי הכתום שחזר במלוא תפארתו לסופרים. הנה כמה יתרונות של הפרי האביבי הטעים

שסק. ShutterStock
עכשיו זו העונה. שסק/ShutterStock

השווקים אומנם סגורים, אבל את השסק האהוב שמגיע עם תחילת האביב ועונתו המסורתית נמשכת עד סוף מאי או תחילת יוני, אי אפשר לפספס. אז מה מציע לנו הפרי העסיסי והכתום הזה מלבד טעם של גן עדן? הנה כמה יתרונות בריאותיים חשובים, והם נמצאים אפילו בגרעינים של הפרי:

1. עשיר בוויטמינים ובמינרלים
שסק הוא פרי דל קלוריות המספק ויטמינים ומינרלים רבים, מה שהופך אותו למזין מאוד. הוא מכיל סיבים תזונתיים, חוצה פולית, ויטמינים מקבוצה B, ויטמין A ומספק כמות יפה של מגנזיום ואשלגן, החיוניים לתפקוד העצבים והשרירים, כמו גם מנגן, התומך בבריאות העצם ובמטבוליזם.

2. מלא בתרכובות צמחיות בריאות
השסק הוא מקור מצוין לנוגדי חמצון הקרויים קרוטנואידים, כולל בטא קרוטן - אם כי זנים כהים, כתומים יותר, נוטים להציע יותר קרוטנואידים מאשר אלה הבהירים. הקרוטנואידים מחזקים את מערכת החיסון, מפחיתים דלקתיות בגוף ומגנים מפני מחלות לב ועיניים.

מלבד בטא קרוטן, שמחקרים אף מצאו כי הוא מסייע במניעת סוגי סרטן שונים, השסק עשיר בתרכובות פנוליות, שיש להן תכונות נוגדות חמצון, נוגדות סרטן ואנטי דלקתיות ועשויות לסייע בהגנה מפני מספר מצבים בריאותיים, כולל סוכרת ומחלות לב.

3. תורם לבריאות הלב
השסק תורם לבריאות הלב בגלל ריכוז הוויטמינים, המינרלים ונוגדי החמצון שהוא מכיל, בפרט, האשלגן והמגנזיום שחיוניים לוויסות לחץ הדם ולתפקוד תקין של העורקים. כמו כן, הקרוטנואידים ותרכובותיהם הפנוליות עשויים להגן מפני מחלות לב על ידי הפחתת דלקת ומניעת נזק לתאים.

לקרוטנואידים השפעות אנטי-דלקתיות ונוגדי חמצון חזקות המסייעות במניעת הצטברות רובד בעורקים, המהווה את הגורם המוביל למחלות לב ומוות ממחלות לב. בנוסף, מחקרים מראים כי אנשים שאוכלים יותר מזון עשיר בקרוטנואידים, הם בעלי סיכון מופחת משמעותית למחלות לב, בהשוואה לאלו שאוכלים פחות ממזונות אלה.

שסק טרי. ברני ארדוב
מלא בחומרים מזינים. שסק טרי/ברני ארדוב

4. מסייע לפעילות מערכת העיכול
השסק מכיל סיבים תזונתיים שמסייעים לפעילות מערכת העיכול ומשפרים אותה. בנוסף, סיבים מסייעים לנו להרגיש שבעין ומלאים מהר יותר, כך שצריכת הקלוריות שלנו יורדת ובכך הם מסייעים בשמירה על משקל.

5. בעל תכונות אנטי סרטניות
נהוג לחשוב שלשסק יש תכונות המגנות מפני סרטן בשל הכמות היפה של נוגדי החמצון שהוא מכיל, הנלחמים ברדיקלים החופשיים שפוגעים בתאי הגוף.

מחקרים שנעשו על בעלי חיים הראו כי אכילת שסק יכולה לדכא סרטן תאים בשלבים שונים כמו התפשטות, גרורות והתחלה. במחקר יפני אחד עולה כי עלי השסק מכילים פוליפנולים שהראו כי הם יכולים לגרום נזק ואף להרוס תאי סרטן. מחקרים קלינים נוספים צריכים להיערך כדי לבחון מה הפרי יכול לעשות עבור חולי סרטן ועבור אלה המועדים לחלות במחלה.

  • עוד באותו נושא:
  • פירות
  • שסק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully