וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: חולי קורונה מפסיקים להיות מדבקים ביום ה-11

חוקרים מסינגפור בדקו עשרות חולים ב-COVID-19 והגיעו למסקנה כי למרות שחולי קורונה לא משוחררים לפני שהם עוברים שתי בדיקות רצופות שמראות שהם שליליים לנגיף, הם כבר לא מדבקים בשלב הרבה יותר מוקדם

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידאו: בארגון הבריאות העולמי מזהירים מגל שני של קורונה

התחושה היא אומנם שנגיף הקורונה כבר מאחורינו, אבל החשש מגל שני של הידבקויות והרבה מאוד שאלות פתוחות עדיין מטרידים חוקרים ברחבי העולם. מחקר חדש שמגיע מסינגפור, שנחשבת לאחת המדינות שהתמודדו עם המגפה בצורה הטובה ביותר, מביא מידע חדש ומעניין שיכול להשפיע רבות על הדרך שבה יטפלו בחולים ברחבי העולם.

המחקר שנערך על ידי חוקרי מחלות זיהומיות מצא כי חולים שנדבקו בנגיף הקורונה מפסיקים להיות מדבקים ביום ה-11 לאחר ההידבקות במחלה - גם אם הם עדיין נמצאים חיוביים ל- COVID-19 ביום ה-12.

"לא ניתן לבודד את הנגיף אחרי 11 ימים של מחלה ולגדל אותו בתרבית", כך על פי מסמך משותף של המרכז הלאומי למחלות זיהומיות בסינגפור והאקדמיה לרפואה. החוקרים בדקו את "העומס הנגיפי" בקרב 73 חולים ב-COVID-19 כדי למדוד אם החיידק עדיין בר-קיימא ויכול להדביק כל אחד.

עוד בוואלה!

ארגון הבריאות: ככל הנראה אין הדבקות שניות בקורונה

לכתבה המלאה
עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה במהלך ישיבה באחד מחופי הים של מסצ'וסטס 25 במאי 2020. AP
ממצאים מרגיעים. אנשים עוטים מסיכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה/AP

"על סמך הנתונים שהצטברו מאז תחילת מגפת ה-COVID-19, התקופה המדבקת של נגיף הקורונה אצל אנשים סימפטומטיים עשויה להתחיל כיומיים לפני הופעת הסימפטומים, והיא נמשכת כ-7-10 ימים לאחר הופעת הסימפטומים", כתבו.

לדבריהם, החולים עדיין יכולים להימצא חיוביים לנגיף לאחר שבועיים, אך הבדיקות אינן מדייקות שכן הן יכולות לאתר חלקיקים של נגיף שכבר אינם יכולים להפיץ את הזיהום. החוקרים כתבו כי "השכפול הוויראלי הפעיל צונח במהירות לאחר השבוע הראשון, ווירוס פעיל לא נמצא לאחר השבוע השני למחלה".

החוקרים הציעו כי הממצאים יוכלו לסייע לבתי החולים להחליט לגבי התזמון הנכון לשחרור חולים. בתי חולים רבים דורשים כי חולים ימצאו שליליים פעמיים לנגיף כדי להיחשב ככאלה שהחלימו מ-COVID-19. למרות שהמדגם של המחקר היה קטן, החוקרים בטוחים כי הממצאים שלהם ישוכפלו במחקרים גדולים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully