וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסיכה עושה שמות בעור הפנים שלכם? כך תמנעו זאת

חוה זינגבוים, מאמר אורח

17.5.2020 / 12:00

חובת חבישת המסיכה תישאר איתנו בתקופה הקרובה והטמפרטורות במגמת עלייה. סובלים מפצעונים וגירויים בעור? מומחית מסבירה בדיוק מה לעשות כדי לשמור על העור בתנאים המאתגרים הללו

אישה עם מסכה. ShutterStock
כל מי שחובש מסיכה לאורך זמן צפוי להתקל בבעיה עורית כזאת או אחרת מתישהו. אישה עוטה מסיכה/ShutterStock

בזמן האחרון עלו תלונות רבות ברשת בעקבות השימוש במסיכות הפנים לאורך זמן. רופאים, אחיות, ספורטאים וכל אחד המשתמש במסיכה במשך שעות ארוכות כנראה צפוי לסבול מתגובה עורית כזו או אחרת.

במסגרת עבודתי נתקלתי בלא מעט מקרים ותופעות עוריות שנגרמו כתוצאה מחבישת המסיכה, החל מפצעונים, אדמומיות, פריחה, גרד ואפילו התפרצות של בעיות עור כמו סבוריאה ופסוריאזיס. הגורמים לכך רבים ומשתנים מאדם לאדם בהתאם לסוג המסיכה, סוג העור, משך הזמן שהמסיכה נמצאת על העור וסוג הפעילויות המבוצעות בזמן חבישת המסיכה.

כיוון שחובת חבישת המסיכה שכנראה תישאר עמנו לטווח הנראה לעין, יש להקפיד לעקוב אחר מצב העור שלנו, להשקיע בו תשומת לב ולנסות למנוע את התגובות העוריות האלה. הסבירות להתפתחות תגובות ובעיות עוריות בעקבות חבישת המסיכה גבוהה יותר בקרב אנשים בעלי סוגי עור מסוימים, ועל כן חשוב להכיר בכך, לא להילחץ, לדעת כיצד לטפל ואיזו מסיכה להתאים:

עוטים מסכה בירושלים לצורך התגוננות מנגיף הקורוה 3 במאי 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
סוגי עור מסויימים מועדים יותר לבעיות וגירויים בעקבות המסיכות. אנשים עוטים מסיכות ברחובות ירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

עור שומני עם נטייה לאקנה
חבישת המסיכה ואטימת העור מעודדת הזעה. הזיעה עצמה מכילה חומרים המעוררים אקנה במיוחד בעור שמן ובעל נטייה לפצעים ופצעונים. לכן לאנשים בעלי סוג עור זה מומלץ לחבוש מסיכה מבד דריי-פיט כדי לנדף את הזיעה מעור הפנים ככל הניתן.

בנוסף, חשוב להקפיד על טיפול וניקוי העור. הטיפול המומלץ לפני חבישת המסיכה הוא ניקוי העור בסבון המכיל חומרים אנטי דלקתיים ובמיוחד חומצות אלפא הידרוקסיות וחומצה סליצלית, לצד מריחה של תכשיר אנטי דלקתי מתחת למסיכה. רצוי תכשיר המכיל ביסבולול, שמן עץ התה, ותמציות מרגיעות נוספות.

עור יבש ורגיש
אנשים עם עור יבש ורגיש מלכתחילה יכולים לחוש בגרד, יובש, אודם ואי נוחות עקב חיכוך המסיכה בעור, במצב כזה רצוי לעבור לשימוש במסיכה דקה חד פעמית ולא מסיכה מבד גס ועבה.

כאן השימוש בתכשיר לחות לאורך כל היום חשוב מאוד, הן מתחת למסיכה והן ברגע שמורידים את המסיכה מהעור, לחות על בסיס חומצה הילארונית ותכשירים מרגיעי עור יקלו על התהליך.

אישה שוטפת את הפנים עם סבון. ShutterStock
לאחר הסרת המסיכה חשוב לנקות את העור ולהרגיע אותו/ShutterStock

עור דלקתי - רוזציאה, פסוריאזיס, סבוריאה
במקרים האלה המסיכה יוצרת אפקט חממה על הפנים, החום, הלחות והאטימות על העור יגרמו למצב העור להחמיר. יש להמשיך לטפל בעור בתכשירים הרגילים וברגע שמורידים את המסיכה חשוב לנקות את העור ולהניח עליו קומפרס קר, עד שהנפיחות והאדמומיות יורדת.

טיפים כלליים לשמירה על העור בזמן השימוש במסיכות:

1. השתמשו במסיכה נקייה ככל האפשר, אם אין ברשותכם מסיכה נקייה, יש לרסס את המסיכה באלכוהול, לתת לה להתייבש ורק אז להשתמש.

2. יש למרוח לחות מתאימה לפני השימוש במסיכה - מטרת הלחות ליצור הגנה על העור, לחזק את תפקיד העור כחסם. ממש כמו לפני ששולחים ילד לשמש או לשחק בשלג, הגנה על העור הכרחית. ואגב, לא לשכוח חסם שמש.

3. יש לעבור לשגרת טיפול וטיפוח עדינה - זה הזמן להקפיד על תכשירי טיפוח עדינים, חלב פנים ומי פנים ללא אלכוהול, לחות עשירה בנוגדי חמצון וחומצה הילארונית, שישמרו על מערך ההגנה הטבעי של העור.

הכותבת היא בעלים ומייסדת תאגיד הקוסמטיקה חוה זינגבוים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully